Maleficenta Skrevet mandag kl 17:47 #41 Del Skrevet mandag kl 17:47 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Far hadde ingen permisjon her, med noen av sine.. Han mente det var best jeg tok dem.. Åh, hadde jeg bare skjønt det egentlige problemet den gangen🤦♀️ Anonymkode: 9af4f...cc3 Hvordan kunne du ta hans perm? Går det an når man bor sammen? Måtte ta ulønna du da. Han mente det var best ja mmmhmmm.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 17:47 #42 Del Skrevet mandag kl 17:47 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du bør ta ulønnet permisjon, og la far jobbe og betale for dette. Anonymkode: 9e9ec...733 Om far tar sin perm får begge lønn... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 17:48 #43 Del Skrevet mandag kl 17:48 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Må legge til at jeg ikke er ute etter å trygde på nav. Jeg var ute etter å høre hvordan andre har gjort det. Å tru meg vi ØVER!! Men det er vanskelig å få et baby til å bare akseptere far på komando. tanken på ulønnet permisjon er også et alternativ, men da må jo far jobbe å være borte fra hjemme. Da blir han nu vertfall ikke kjent med baby. TS Anonymkode: d4941...6e3 Dette løser seg når han tar over permisjonen. Babyen tilpasser seg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:49 #44 Del Skrevet mandag kl 17:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre. Anonymkode: d4941...6e3 Jeg skjønner veldig godt at far gir opp, når du skal styre så mye. Slipp far til, det er hans barn også.. Anonymkode: 546f3...70e 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:49 #45 Del Skrevet mandag kl 17:49 Heilt sykt at du må gi fra deg barnet ditt til far om du ikke ønsker det selv. Likestillingen har gått alt for langt!!! Mor burde fått minst 1,5 år hjemme med barnet, før far kanskje kunne hatt noe permisjon. Ufattelig at dere kvinner akspterer dette. Gå for sykemelding! Anonymkode: c9216...d13 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:50 #46 Del Skrevet mandag kl 17:50 Det høres ut som at både far må ta ansvaret og at du må la han få prøve seg. Alle gjør litt feil i starten, og du har vært hjemme i mange måneder og lært deg/etablert barnets rutiner. Du kan ikke forvente at far har full kontroll på dette fra dag en, han må få gå seg inn i det. Tror du må se gjennom fingrene på at det kanskje blir litt feil mat til feil tid osv noen uker, også kommer han nok inn i det. Man det blir også vanskelig for han å ta eierskap til rollen om du går etter hele tiden og passer på at alt er gjort etter boken. Anonymkode: 4e619...ddd 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:50 #47 Del Skrevet mandag kl 17:50 Det er nok ikke noe problem å få sykmld pga dette.(fleste leger deler de ut som en mann med varebil og sukkertøy) Og siden dette er kg, forumet fylt med personer som har gått livets harde skole og som vet alt, så har du selvsagt fått meget gode råd. Sykmld får du nok. Om arbeidsgiver godkjenner sykmld er en hel annen sak, kan også være at lege koder sykmld med at den ikke gir grunnlag for sykepenger. Så om du ønsker å stå som en god arbeider foran dine arbeidskollegaer, så spør du pent om ulønnet permisjon. Eller du stoler på at far greier det. Antar det er ditt første barn. Du skal vite at folk leser barn på forskjellig måte. Stol på han. Når du stoler såpass på en at du har ubeskyttet sex med han, bør du jaggu stole på han her også. Anonymkode: 028a4...44d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 17:51 #48 Del Skrevet mandag kl 17:51 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo ingen babyer som trives med pappaen sin hele dagen uten mamma. Men politikerne har bestemt at vi skal likestilles og at far MÅ ha permisjon. DEt får bare stå til. Barnet blir vandt og det går bra. DEre må øve og ha rutiner Anonymkode: 2c1db...e42 Eh jo når de er så store at far skal ha perm så er det mange som gjør det jo. Min ettåring følger etter mannen som en hund og skal oppi armene hans hele tiden når vi begge er hjemme etter far hadde permisjon 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 17:52 #49 Del Skrevet mandag kl 17:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heilt sykt at du må gi fra deg barnet ditt til far om du ikke ønsker det selv. Likestillingen har gått alt for langt!!! Mor burde fått minst 1,5 år hjemme med barnet, før far kanskje kunne hatt noe permisjon. Ufattelig at dere kvinner akspterer dette. Gå for sykemelding! Anonymkode: c9216...d13 Kanskje? Altså er enig i at mødre burde få lengre perm men at fedre bare kanskje skal kunne vurderes å få litt permisjon? Hvorfor det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:07 #50 Del Skrevet mandag kl 18:07 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Heilt sykt at du må gi fra deg barnet ditt til far om du ikke ønsker det selv. Likestillingen har gått alt for langt!!! Mor burde fått minst 1,5 år hjemme med barnet, før far kanskje kunne hatt noe permisjon. Ufattelig at dere kvinner akspterer dette. Gå for sykemelding! Anonymkode: c9216...d13 Hvor mener du de pengene skal tas fra 😂? Færre ansatte på allerede pressede sykehjem? Færre sykepleiere på sykehus? Færre lærerstillinger? Mindre penger til de som virkelig er for syke til å jobbe? Kutt i sykelønnsordningen? Dyrere egenandeler på medisin og hos lege? Færre ansatte i barnehager? Har du regnet på dette, og funnet ut hvor mye penger det ville ha gått til ditt forslag? Når man er i alderen man får barn, så er man ung, frisk og sterk. Vil man ha lenger permisjon, så kan man ta ulønnet. Det går ikke ut over svakere grupper. Og fedre er selvfølgelig i stand til å ta seg av sine egne barn. Vi lever i 2025. Dessuten, om mor får tilbake hele permisjonen (og mer, som du ønsker), så rykker kvinner tilbake i arbeidslivet igjen. Da er vi tilbake til at sjefer kvier seg for å ansette unge kvinner, slik at vi får problemer i arbeidslivet. Ta gjerne mange år permisjon om du vil, men la ikke samfunnet betale for den. Anonymkode: 7c4e3...b00 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:07 #51 Del Skrevet mandag kl 18:07 I alle dager … Selv 30 år tilbake var det fedre som frivillig tok halve permisjonen. Altså, hvis ikke far kan være sammen med sitt eget barn er det noe som er fryktelig feil. De siste 30 årene har far vært minst like mye på banen som mor. Av de jeg kjenner, jobber med etc. Anonymkode: 0dc72...aa7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:08 #52 Del Skrevet mandag kl 18:08 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Heilt sykt at du må gi fra deg barnet ditt til far om du ikke ønsker det selv. Likestillingen har gått alt for langt!!! Mor burde fått minst 1,5 år hjemme med barnet, før far kanskje kunne hatt noe permisjon. Ufattelig at dere kvinner akspterer dette. Gå for sykemelding! Anonymkode: c9216...d13 Man kan gå hjemme akkurat så lenge man vil, men man kan ikke forvente at staten skal betale for det. Det har ingen ting med likestilling og gjøre. Anonymkode: ad764...045 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:13 #53 Del Skrevet mandag kl 18:13 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre. Anonymkode: d4941...6e3 Da lager du et skriv med rutiner til han, også reiser du bort en lørdag og søndag som tilsvarer de timer du vanligvis vil være på jobb. Han må bare prøve, og den enkleste måten å stå i det på er at du ikke er hjemme og kan ta over styringa. Jeg skjønner at det kan være frustrerende. Jeg er selv ikke enig i alt far gjør her i hus. Men det skal jo ikke være sånn at vi skal gjøre alt for at far er ukjent og/eller gjør ting annerledes. Da blir det maange tunge år fremover. Ungen tar ikke skade av å få smoothie til middag en gang i ny og ne. Lag opp middagsporsjoner og fryse ned, så kan far tine når han trenger. Skriv ned hva du bruker å gi barnet. Dere må se på muligheter som kan gjøre ting enklere for far i overgangsfasen. Jeg er sikker på at det ikke vil ta mange dagene før han vet hva han skal gjøre og kjenner barnets signaler. Anonymkode: 77155...85f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:16 #54 Del Skrevet mandag kl 18:16 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan gå hjemme akkurat så lenge man vil, men man kan ikke forvente at staten skal betale for det. Det har ingen ting med likestilling og gjøre. Anonymkode: ad764...045 Hvorfor skal man bli påtvunget likestilling hvis man mener at det fungerer best når mor er hjemme med barnet hele permisjonstiden? Er ikke likestilling liksom valgfrihet da? Anonymkode: bdf1a...04c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:17 #55 Del Skrevet mandag kl 18:17 DU kan ikke sykmeldes med mindre DU er syk. Hvorfor fikk du barn med en sånn idiot? Alternativene dine er: 1) Gå fra ham med en gang. Du får permisjonen. 2) Gjør en innsats og sørg for at han han lærer seg hvordan han skal ta seg av en baby! Fungerer ikke dette: Se punkt 1. Anonymkode: 6de9e...ebb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:18 #56 Del Skrevet mandag kl 18:18 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Anonymkode: d4941...6e3 Jeg tror far og baby kommer til å få det fint under permisjonen. Men mor kommer til å slite på jobb. Du får begynne å forberede deg mentalt. Anonymkode: 07462...324 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:19 #57 Del Skrevet mandag kl 18:19 Far her i huset taklet ikke å skulle ha pappaperm, jeg tok ferie og ulønnet.. Anonymkode: 884a9...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #58 Del Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han har veldig lite forståelse for hvordan rutiner baby har. Forsøkte å si at han skulle gi baby middag, baby fikk smoothi. Ikke for å høre pirkete ut, men jeg er litt opptatt av at man har samme rutiner på baby for at det skal få riktig ernæring. Babyen blei mett og var fornøyd sånn sett. Men han bare tok noe på kjøkkene uten å se hva han tok. Jeg kan gjenta og gjenta men når det kommer til stykke stopper far opp å vet ikke hva han skal gjøre. Fks på natta. Minnet at på at det er smokk eller melk. Far får helt gjernteppe når han står på natta og vet ikke hva han skal gjøre. Anonymkode: d4941...6e3 Tror du må slippe taket litt og la ham finne ut av det. Ikke hakk på alt han gjør. Ok, så ungen fikk smoothie til middag, det dør ikke ungen av. Husker ikke hva han skal gjøre om natta? Det finner han ut av når ungen illskriker. Anonymkode: 6de9e...ebb 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #59 Del Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har sykemeldt seg for at far har utfordringer med å være aleine med baby? Han skal snart i pappaperm og har vært lite med baby tidligere, noe som gjør at baby ikke er trygg på pappa og pappa kjenner ikke baby godt nok til å forstå signalene. Jeg lurer for jeg er nervøs for at pappa skal være aleina med baby når jeg snart skal tilbake på jobb. Anonymkode: d4941...6e3 Du skal belaste samfunnet med å sykmelding fordi den mannen du har valgt ikke klarer å passe en baby? Hvordan skal dette gå da fremover, bytt han ut med en voksen mann. Nei, du skal ikke sykmelde deg Anonymkode: ce15f...969 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:22 #60 Del Skrevet mandag kl 18:22 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Heilt sykt at du må gi fra deg barnet ditt til far om du ikke ønsker det selv. Likestillingen har gått alt for langt!!! Mor burde fått minst 1,5 år hjemme med barnet, før far kanskje kunne hatt noe permisjon. Ufattelig at dere kvinner akspterer dette. Gå for sykemelding! Anonymkode: c9216...d13 Barnet «ditt»? Barnet DERES! Anonymkode: 6de9e...ebb 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå