Gå til innhold

Sykemelde seg for at far ikke takler pappaperm?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har sykemeldt seg for at far har utfordringer med å være aleine med baby? Han skal snart i pappaperm og har vært lite med baby tidligere, noe som gjør at baby ikke er trygg på pappa og pappa kjenner ikke baby godt nok til å forstå signalene.

Jeg lurer for jeg er nervøs for at pappa skal være aleina med baby når jeg snart skal tilbake på jobb.

Anonymkode: d4941...6e3

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vanligvis for at man tar sykemelding men her må det bli en annen ordning. Ferie, avspasering , permisjon uten lønn. 

Anonymkode: bdf1a...04c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Du planlegger trygdesvindel altsa

Anonymkode: 2c1db...e42

• Liker 33
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det bare er at får er usikker og det bare er som du skriver så kommer det til å gå bra!!

Men hva mener far selv??

Anonymkode: 9af4f...cc3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sykemelde deg. Det er lege som sykemelder og da må man være syk. Hverken du eller pappan er syk. Pappaen må naturlig nok ta seg av barnet mye mer nå på tampen av din permisjon, f.eks avtale at det er han som tar babyen hele dagene en helg selv om du er hjemme. 

Anonymkode: 768cf...efb

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan få sykemelding om far er for syk til å ta seg av barnet, men ikke fordi far ikke har prioritert å være sammen med barnet for å bli kjent med det. Du kan be om ubetalt permisjon da, men er det ikke ganske vanlig at nybakte foreldre er lit klønete? Far og barn kan kansje ha godt av tid sammen? 

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kommer mange krasse svar.

Ts, hvis du er der at du frykter at far ikke er egnet til pappa park er et alternativ å forlate han. Dere kan ta kontakte nav og du kan overta hans perm 

Anonymkode: ec173...52e

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det på tide for far (og mor) å begynne å øve! Nå!!! Du sykmelder deg ikke for noe sånt. 

Anonymkode: ee690...02c

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge det bare er at får er usikker og det bare er som du skriver så kommer det til å gå bra!!

Men hva mener far selv??

Far hadde ingen permisjon her, med noen av sine.. Han mente det var best jeg tok dem..

Åh, hadde jeg bare skjønt det egentlige problemet den gangen🤦‍♀️

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta ulønnet permisjon, og la far jobbe og betale for dette.

Anonymkode: 9e9ec...733

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som må sykmelde deg, men far. Nå vil ikke en lege sykmelde noen på det grunnlaget du skriver.

Hvorfor har dere ikke tatt tak i dette før?

Anonymkode: f9b89...d66

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du ta over pappas permisjon da? Du kan søke om å overta foreldrekvoten hvis det viser seg at far ikke kan ta ansvar for barnet.

Jeg ville uansett på det sterkeste og søke om foreldreveiledning.

Anonymkode: d6ea3...6a7

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Du kan få sykemelding om far er for syk til å ta seg av barnet, men ikke fordi far ikke har prioritert å være sammen med barnet for å bli kjent med det. Du kan be om ubetalt permisjon da, men er det ikke ganske vanlig at nybakte foreldre er lit klønete? Far og barn kan kansje ha godt av tid sammen? 

Nei, men hvis far får sykmelding fordi han er for syk/skadet til å ta seg av barnet, kan mor får overført permisjon til seg. Men ut fra hi er det ingenting som indikerer at far, eller mor, er syke.

Da er det bare å øve og bli vant til å håndtere barnet på egenhånd.

Anonymkode: 01a15...778

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vet om tilfelle der far var ble sykemeldt for depresjon i pappapermperioden og ikke kunne ta seg av barnet, da ble permisjon overført mor og far gikk sykemeldt. 

Anonymkode: 3b976...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg ikke er ute etter å trygde på nav. Jeg var ute etter å høre hvordan andre har gjort det. Å tru meg vi ØVER!! Men det er vanskelig å få et baby til å bare akseptere far på komando. 
tanken på ulønnet permisjon er også et alternativ, men da må jo far jobbe å være borte fra hjemme. Da blir han nu vertfall ikke kjent med baby.

TS

Anonymkode: d4941...6e3

• Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...