Gå til innhold

Du som møtte kjæresten din i trettiårene - hvordan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 32 år, vært singel de siste 5 årene etter et ca. fem år langt forhold. Jeg bor i en relativt liten/mellomstor by i Norge, men er ofte både i Oslo og Bergen. Jeg forstår ikke hvordan man skal møte noen. Jeg synes ting var så mye lettere da man studerte, men nå er det ikke like mange naturlige måter å møte nye mennesker på. Jeg er sosial, og gjør mye sosiale ting på fritiden - men det er sjeldent at man møter nye mennesker. 

Så du som møtte kjæresten din i trettiårene/ utenfor skole - hvordan? 

Anonymkode: 39fb6...30e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40, er fortsatt singel, men har møtt han jeg dater på dans/kurs.

Anonymkode: 8e397...26a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de du er sosial med har noen for deg i sin omgangskrets? Så om du prater med dem om det og forhører deg om dere kunne stellt i stand strand party eller noe lignende, som eksempel, for å samle folk? 

Anonymkode: 14e52...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks 40 her! Møtte han jeg har vært sammen med i et og et halvt år nå på en fagforeningssamling hvor han tilfeldigvis var på jobb :)

Anonymkode: 8abc9...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble god venninne med en nabo og sa ja til alt hun inviterte meg med på - og plutselig møtte jeg ham. Han var i hennes vennekrets. Og den andre gangen var det en annen nabo som sendte meg en flørtende e-post ut av det blå og så utviklet det seg derfra.

Anonymkode: b08a2...9e3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjør jo arenaene hvor menn kan prøve seg på noen stadig blir færre. Med kampanjer som #villebarepratelitt

Snart er det kun sjekkeapper hvor det er lov å bedrive slikt. Alle andre steder er trakassering har dere bestemt. Dere for skylde dere selv, dere har fått akkurat det dere har bedt om.

Anonymkode: cacf2...47e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere gjør jo arenaene hvor menn kan prøve seg på noen stadig blir færre. Med kampanjer som #villebarepratelitt

Snart er det kun sjekkeapper hvor det er lov å bedrive slikt. Alle andre steder er trakassering har dere bestemt. Dere for skylde dere selv, dere har fått akkurat det dere har bedt om.

Det er bedre at de som opplevde de vonde situsjonene slipper det, og at vi alle må jobbe litt for å få kontakt der det er ønsket, enn at det ikke skal være noen konsekvens for å oppføre seg ufint, som igjen gjør det utrygt å være for de som er pene.

Så flørtende tror jeg ikke de var i norge før uansett, det har kanskje bare blitt mindre negative opplevelser for ungdommene. Det er tross alt de som som regel må prate litt, uavhengig hvor gammel den som tar kontakt er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møttes på Tinder. Også singel i 5 år og skilt med 2 barn. Jeg har kysset mange frosker før han dukket opp.

Anonymkode: 63dad...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bedre at de som opplevde de vonde situsjonene slipper det, og at vi alle må jobbe litt for å få kontakt der det er ønsket, enn at det ikke skal være noen konsekvens for å oppføre seg ufint, som igjen gjør det utrygt å være for de som er pene.

Stakkars dere som opplever vonde situasjoner hvor menn sier hei!

Det er ikke overgripere som endrer oppførsel av disse anti mann kampanjene. Vil bare prate litt kampanje angriper og stopper de som bokstavelig talt bare vil prate litt. 

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykkelkopp skrev (Akkurat nå):

Stakkars dere som opplever vonde situasjoner hvor menn sier hei!

Det er ikke overgripere som endrer oppførsel av disse anti mann kampanjene. 

Har aldri opplevd det, for jeg er 1 ikke spesielt pen. 2 sjeldent alene. 3 unnvikende og kort utstråling med resting bitch face.

Å ikke forminsk hvordan noen har det, bare søk litt på nett. Det florer nok av videoer hvor du kan få et inblikk i hvordan noen har det, som ungdomsjenter som filmer menn som sitter å nistirrer og slikker seg om munnen som en salamander. Tar på dem også. At ddt er mulig. Lær litt idag du, så blir det lettere foe deg å sette deg inn i problemstillingen.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har aldri opplevd det, for jeg er 1 ikke spesielt pen. 2 sjeldent alene. 3 unnvikende og kort utstråling med resting bitch face.

Å ikke forminsk hvordan noen har det, bare søk litt på nett. Det florer nok av videoer hvor du kan få et inblikk i hvordan noen har det, som ungdomsjenter som filmer menn som sitter å nistirrer og slikker seg om munnen som en salamander. Tar på dem også. At ddt er mulig. Lær litt idag du, så blir det lettere foe deg å sette deg inn i problemstillingen.

Amen. Kan forstå at det ikke er så lett å skjønne hvor alvorlig ting er når man ikke er kvinne selv, men det er ganske kjipt at det bagatelliseres på denne måten.

Anonymkode: fccb5...5a0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

ungdomsjenter som filmer menn som sitter å nistirrer og slikker seg om munnen som en salamander. Tar på dem også. At ddt er mulig. Lær litt idag du, så blir det lettere foe deg å sette deg inn i problemstillingen.

Hvilken etnisitet har disse mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en kvinne på 32 år, vært singel de siste 5 årene etter et ca. fem år langt forhold. Jeg bor i en relativt liten/mellomstor by i Norge, men er ofte både i Oslo og Bergen. Jeg forstår ikke hvordan man skal møte noen. Jeg synes ting var så mye lettere da man studerte, men nå er det ikke like mange naturlige måter å møte nye mennesker på. Jeg er sosial, og gjør mye sosiale ting på fritiden - men det er sjeldent at man møter nye mennesker. 

Så du som møtte kjæresten din i trettiårene/ utenfor skole - hvordan? 

Anonymkode: 39fb6...30e

Vi var i begynnelsen av 30 årene. Vi traff hverandre på en ukes fjelltur med DNT. Fint å ha en uke å bli kjent på.

Anonymkode: 92bf8...f7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken etnisitet har disse mennene?

Han så ganske så hvit ut. Ikke prøv å bortforklar trakkasering basert på etnisitet. Det at noen land har rabiat og skakkjørt kultur hindrer ikke nordiske menn eller kvinner å trakkasere noen. 

Kjenner nok av offer for overgrep, av både kvinner og menn. Og de skyldige har også vært hvite. Men sier ikke andre land ikke gjør, bare ikke vik fra problemet med rasisme. Ekelheter er like skummelt uansett hvilken hudfarge noen har og vi har serriøst strore nok problemer her i landet selv. 

Å si nei, vri seg unna eller si stop er ikke nok til at det blor beregnet som overgrep. Så ja. Verden er et rompehull med sommerfugler rundt. Et skikkelig horribelt sted vi kan bake kanelsnurr i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 37, han var 39. Møttes på Happn.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er menn som ikke kan oppføre seg som ødelegger arenaer. Hadde menn oppført seg, så hadde det ikke vært behov for kampanjer for å forhindre overgrep.

Som du selv sier: Dere får skylde dere selv.

Anonymkode: 94988...d2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...