Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Den 30 april (datert 24 april i brevet) mottok jeg et brev fra NAV der det står følgende: 

«Det påklagede vedtaket har blitt vurdert på nytt i henhold til forvaltningsloven§ 33 annet ledd, og vi har funnet grunnlag for å gi deg medhold.

Det påklagede vedtaket vil bli omgjort uten ugrunnet opphold, og eventuell etterbetaling foretatt.

NAV har behandlet klagen din datert x.x.2025 der du klaget på vårt vedtak datert x.x.2025

NAV avslo søknaden din på arbeidsavklaringspengermed hjemmel i folketrygdloven§ 11-5. NAV fattet vedtak om at du ikke hadde nedsatt arbeidsevne med helse som vesentlig medvirkende årsak.

NAV har funnet grunnlag for å gi deg fullt medhold i klagen din.»

Tilsynelatende ser det ut til at jeg kommer til å få AAP! Men, jeg har hørt med andre som mener at dette bare betyr at søknaden skal til ny behandling hos NAV Arbeid og Ytelser, ikke at jeg har fått innvilget AAP, så jeg er mildt sagt litt forvirret. Er det noen her som har fått lignende brev før og kan fortelle hva det betydde? Setter veldig stor pris på tilbakesvar, er ganske stresset!

Anonymkode: d01cc...ec8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det påklagede vedtaket vil bli omgjort uten ugrunnet opphold, og eventuell etterbetaling foretatt.

Jeg klarer ikke å lese denne setningen som noe annet enn at du har fått vedtatt AAP fra du søkte. Der du får tryggest svar er antakeligvis AAP-aksjonen på facebook (du kan skrive anonymt) 

- eller hos nav selv. Har du prøvd å logge deg inn på din side?

Anonymkode: 02307...ec0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke å lese denne setningen som noe annet enn at du har fått vedtatt AAP fra du søkte. Der du får tryggest svar er antakeligvis AAP-aksjonen på facebook (du kan skrive anonymt) 

- eller hos nav selv. Har du prøvd å logge deg inn på din side?

Ja, jeg har prøvd å logge inn på NAV. Står ikke noe nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg spurt på AAP-aksjonen på facebook. Jeg fikk ikke lov til å lenke, men om du har konto der så finned du de. 

Personlig har jeg ikke den største tiltroen til sentralbordet hos nav, kan være lang ventetid og varierende kvalitet på svar man får.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre med lignende erfaring? TS

Skrevet

står det noe mer ? altså du kan ha fått innvilget at du har nedsatt helse og derav krav på et annet 14a vedtak (som handler om oppfølging) men ikke pengene? eller er dette vedtak på selve ytelsen ? 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil si at du har fått medhold i at du fyller de medisinske vilkårene for aap. Nav arbeid og ytelser må skrive vedtak før du får utbetalt aap. Det vil si at vedtak om aap kommer så snart det er klart, det skal mye til å ikke fylle de øvrige vilkårene 😊

Anonymkode: b6ccc...343

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...