Gå til innhold

Noen som jobber i frilufts, gårds eller naturbarnehage som vil dele erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Jeg er under utdanning og er begynt å se litt på barnehager jeg ønsker og jobbe i når jeg er ferdig. Jeg er glad i å være ute og syns derfor frilufts- eller naturbarnehage høres lovende ut. Gårdsbarnehage ser også ut som en spennende plass og arbeide. 

Noen her som jobber i slike barnehager og vil dele erfaring? Høres gjerne erfaringer fra foreldre som har barna i slike også 😊

Anonymkode: caf21...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror ute/natur barnehage er fint for de som elsker å være ute, og bruke skogen/naturen i det pedagogiske opplegget. 

Jeg har hatt praksis i utebarnehage, og jeg fant ut at det ikke passer for meg. Jeg elsker å være ute I naturen, men ikke hele tiden. De dagene det regnet (det regnet ca. 4 uker i strekk, med sur vind. Siste uken i praksis var det sludd/snø..) var grusomme for meg. Pluss at dyrestellet  (de hadde høner) var ikke eksisterende. Planen var å ha med ungene på stell, men det skjedde ikke på de ukene jeg var der. En ansatt pleide å gå der ulønnet i helgene for å ordne burene og passe på hønene.... Så dårlig erfaring der, men det finnes jo barnehager med bedre opplegg. Men du må være glad i vær og natur.. 

Det positive var at de knapt hadde syke barn eller syke voksne. 

Anonymkode: 5b49e...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...