AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Jeg skal på en lengre ferie i et land hvor de ikke selger snus, men hvor det er lov å ta med så mye man vil så lenge det er til eget bruk. Må jeg kjøpe det før jeg drar, eller kan jeg kjøpe så mye jeg vil på flyplassen? Noen som VET? Anonymkode: 12831...82b
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Du må følge tollens regler i det landet du reiser til, mtp. hvor mye tobakk du får lov til å ta med inn. Spiller ingen rolle om du allerede har med deg, eller kjøper på flyplassen. Anonymkode: 91e06...98b 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Google ga meg dette svaret: https://hjelp.tax-free.no/org/taxfree/d/snus-hf2g/ Anonymkode: 7a363...f47
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg skal på en lengre ferie i et land hvor de ikke selger snus, men hvor det er lov å ta med så mye man vil så lenge det er til eget bruk. Må jeg kjøpe det før jeg drar, eller kan jeg kjøpe så mye jeg vil på flyplassen? Noen som VET? Anonymkode: 12831...82b På taxfree på vei ut av Norge kan du kjøpe så mye du vil. På taxfree inn i Norge får du faktisk bare kjøpt kvota di, selv om du ønsker å fortolle. Anonymkode: 77fc1...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Jeg vet av egen erfaring at du får kjøpe nærmest så mye tobakk du klarer å bære på vei UT av landet. Gjør det selv hver eneste vinter. Litt på sidelinja: Når du skriver "et land hvor de ikke selger snus, men hvor det er lov å ta med så mye man vil så lenge det er til eget bruk." så stemmer det sikkert, akkurat som hvis du reiser inn i Norge. Du får selvsagt ta med deg så mye tobakk du vil inn i Norge også, så lenge du kan sannsynliggjøre at det er for eget bruk OG at du betaler toll og avgifter. Slik er det garantert i landet du skal til også. 😉 Mellom EU-land kan du også ta med nesten så mye du vil uten å betale skatter og avgifter så lenge det er skattet for i et annet EU-land OG du kan sannsynliggjøre at mengden tilsvarer eget privat behov/forbruk. Tobakk fra land utenfor EU eller fra tax free kvalifiserer selvsagt ikke. Men jeg tipper at det ikke er helt slik du har forstått det? Hvilket land reiser du til? Anonymkode: 5dd44...adb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai En 5-pak skruf inn til Norge, er det det som er kvota pr pers? Anonymkode: 78d31...dfb
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Husk at snus er forbudt i enkelte land. Husker ikke hvor, men Google det . Anonymkode: 67e3d...285 1 1
mereo Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Husk at snus er forbudt i enkelte land. Husker ikke hvor, men Google det . Anonymkode: 67e3d...285 Island, Malta og Singapore.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Kjøper ofte 50 bokser snus på vei ut av Norge. Internt i EU er det ingen kontroll av slikt. Anonymkode: 4dc12...337
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Var i Amsterdam i November, og stod kø til inn til en konsert, var eget røyke område for mariuana, men vi ble fratatt snus boksen vår på vei inn til konsert lokalet, for det var forbudt der😅 Altså, det var kjipt men vi måtte jo bare le.. Så vær obs på reglene til landet du skal til ift til dette.. Anonymkode: 84841...9e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå