Gå til innhold

Mor som handler «alt» på Temu

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt ifra til min mor om at jeg ikke liker alle disse Temu-varene hun kjøper. 

Det virker som hun er helt sperret for all informasjon som har florert i nyhetsbildet om hvor skadelig mye av stoffene i dette er, og hun har en sånn typisk holdning som at «det ikke er verre enn andre varer som er produsert i Kina» osv.

Sist jul fikk jeg klær i julegave, alt var kjøpt på Temu.  Hun handler bla ting til kjøkken som er i kontakt med mat, og jeg kjenner jeg kvier meg for å spise maten hennes når vi er på besøk. 

Huset hennes florerer av pynt og dill og dall fra Temu, sko og klær og vesker og you name it. 

Det kan tenkes jeg er hysterisk nå, men kjenner jeg blir frustrert over holdningen hennes. 
Hvordan kan jeg forsøke å opplyse henne om dette uten at hun blir sur og skuffet?🙄

Anonymkode: cdd34...bc2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tåler ikke å høre sannheten. Så dette blir det bare dårlig stemning av. 

Anonymkode: 1dadc...0af

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du ikke bestemme uansett. Du kan bare bestemme hva du selv skal gjøre og dine handlinger men for en datter å råde over sin mor og fortelle henne hva hun skal og ikke skal kjøpe går ikke uansett hva det gjelder. 

Anonymkode: b34b9...123

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed at jeg ikke ønsker noe i gave fra Temu til meg eller barna, pga skadelige stoff. Gjorde det i god tid før jul. Beste er å bare si det rett ut. Og si det havner i søpla.

Anonymkode: c6113...156

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du ikke er mer bekymret for at moren din skal bli syk, i stedet tenker du på at du kvier deg for å spise maten og at du misliker holdningen hennes til Temu. 
Hadde du vært så redd disse kjemikaliene, så er det vel din mor du burde vært mest bekymret for. 

Anonymkode: 9a708...7e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare meg hvorfor det er verre enn alt annet som blir lagd i Kina?

Jeg vet av flere butikker på norske kjøpesentre som handler og distribuerer direkte fra Temu. Det er identisk med varene de får fra andre leverandører, mellomledd. Hvordan vet du at alt det er så mye tryggere?

Anonymkode: 7a25c...77a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du forklare meg hvorfor det er verre enn alt annet som blir lagd i Kina?

Jeg vet av flere butikker på norske kjøpesentre som handler og distribuerer direkte fra Temu. Det er identisk med varene de får fra andre leverandører, mellomledd. Hvordan vet du at alt det er så mye tryggere?

Du «vet» dette? Så du er innkjøpssjef til flere butikker da? 

Anonymkode: 3ffc0...fce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du ikke på nille, rusta, clas ohlson, europris osv selv?

Anonymkode: 3b267...f30

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå dama få gjøre som hun vil. Du dør ikke av å spise hos henne av og til. Dette grenser til hysteri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, det er jeg ikke, og ja, jeg vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier: «jeg liker ikke at du handler på Temu». Du kan legge til: «Jeg TROR det er farligere enn andre ting, og uansett syns JEG det er uetisk». 
Så lar du det bli med det, dama er voksen, du er ikke mora hennes.

Anonymkode: 5dd04...89d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neppe, da hadde h*n hørt om CSTD. :ler:

Anonymkode: ef36a...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Neppe, da hadde h*n hørt om CSTD. :ler:

Anonymkode: ef36a...968

Jeg kjenner godt til CSTD. Men nisjebutikker forholder seg ikke veldig mye til systemet, og det utøves lite kontroll. Jeg vet at det videreselges fra Temu. Det er ikke snakk om store kjeder dette her. Det kjøpes ofte en ordre fra godkjent leverandør og identiske fra temu som selges sammen. Tro hva dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Handler du ikke på nille, rusta, clas ohlson, europris osv selv?

Anonymkode: 3b267...f30

Disse varene går i hvert fall gjennom en viss form for kontroll, i motsetning til dritten man får som direktekunde på Temu. Så er det jo miljøaspektet. Kjøpe en haug med ræl som sendes over halve jordkloden når man kunne ha kjøpt noe lignende på hjemstedet og støtte opp om lokale butikker.

Anonymkode: a647b...1b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Disse varene går i hvert fall gjennom en viss form for kontroll, i motsetning til dritten man får som direktekunde på Temu. Så er det jo miljøaspektet. Kjøpe en haug med ræl som sendes over halve jordkloden når man kunne ha kjøpt noe lignende på hjemstedet og støtte opp om lokale butikker.

Anonymkode: a647b...1b9

Er jo fra Kina alt uansett.

Anonymkode: a4da2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...