AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Altså, HVA er det som rakner for folk som rabler ivei på face med fullt navn, æreskjeller, krangler med ukjente og er i bunn og grunn helt forrykte i måten de skriver på? Jeg tenker da på de grusomme kommentarfeltene som enkelte medier velger å la stå åpne, og da i særdeleshet i Ingebrigtsensaken. Da våkner de gørrsprø pensjonistene i særdeleshet, og blir helt krakilske mot de fornærmede. Fy faen for en gjeng! Det er svært mange i bestemor-oldemoralderen som, MED FULLT NAVN, kjefter ivei på helt ukjente i en straffesak de ikke har peiling på, eller null forutsetninger for å greie å forstå. De blir "kvalme", de "spyr" (med massse spysmileyer), de hadde ikke vært noe sted uten den faren, osvosv. Hvis noen prøver å realitetsorientere den dype forvirringen så er det rett i strupen på disse med at de er fader ikke rette, de bør dra til legen og få sjekka hodet sitt, osv. Massepsykosen er jo snart kollektiv, hver gang det er en update på face vedrørende Ingebrigtsensaken er det, banna bein, 500 - 700 med skrivebehov som melder seg på. VÅKNE OPP, dere skriver jo med fullt navn, hei til Gunn Randi, Berit, Jan Kåre og alle dere født mellom 1945 og 1965, dere fremstår jo klin hakke sprø. SKJERP!!!! Anonymkode: e74e4...63f 6 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Amen. Jeg har opptil flere onkler i 60-70-årene Jeg må aktivt skjerme meg mot i sosiale medier. Ikke demente eller noe, bare...filterløse gubber. Så pinlig å bevitne. Anonymkode: 31138...5f3 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Jeg reagerer også på hva godt voksne får seg til å skrive i kommentarfeltet til disse store mediene. Ofte har folk tatt side også, men jeg mener at Ingebriktsen saken har flere sider å vi må alle puste med magen å vente med å dømme til dom foreligger. Hilsen dame født i 1965 Anonymkode: 9016f...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg reagerer også på hva godt voksne får seg til å skrive i kommentarfeltet til disse store mediene. Ofte har folk tatt side også, men jeg mener at Ingebriktsen saken har flere sider å vi må alle puste med magen å vente med å dømme til dom foreligger. Hilsen dame født i 1965 Anonymkode: 9016f...fa4 Man kan fint diskutere det som kommer frem og også si hvem man tror på, det er ikke vi som skal se på bevisførsel og gi en endelig dom. Og hvis det blir frifinnelse betyr det ikke at det ikke har skjedd, det betyr at det ikke kan bevises godt nok at det ikke har skjedd. Men hva spesielt eldre Gjert patrioter får seg til å skrive av karakteristikker av spesielt de aktive brødrene, under fullt navn, er virkelig sjokkerende. Samtidig har de bilder av barnebarn på FB siden sin. Det er ikke rart det er vanskelig for barn å fortelle om vonde ting når man ser hvordan andre tenker. Skremmende. At disse kommentarfeltene burde vært stengt spesielt under denne saken og lignende saker er vel også ganske tydelig, nettopp fordi noen ikke har sperrer for hvordan de uttrykker seg. Anonymkode: 09242...202 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Jeg følger ikke Ingebrigtsen-saken , hverken på face eller andre medier, så jeg har ikke fått med meg dette. Vil ikke tro at alle pensjonister er slik.. Jeg er 70, har aldri gått til angrep på noen, hverken skriftlig eller muntlig.Jeg mener at en sak alltid har to (eller flere) sider. Vent på dommen og demp skrivekløen.. Men tror at uansett hva dommen blir, så blir det rabalder, med enda flere sinnsyke innlegg både for og mot. Anonymkode: 223af...767 1
Honey Dew Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Det har jeg oppdaget også. Det er ikke måte på hvor fæle barna er med Gjert. 1
Amossa Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Derfor er jeg ikke aktiv på FB. Trakk meg tilbake derfor for noen år siden. Må si at jeg ofte skammet meg på vegne av min egen generasjon. I blant tror jeg også at de hadde tullet i seg for mye rødvin også. Pinlig, er det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Men å sette folk som er født i 1945 i samme bås som de som er f. i 1965 er helt tullete. Det er jo 2 vidt forskjellige verdner, og nesten 2 generasjoner. Anonymkode: f4718...4b4 6
Bacteria Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Det er helt sinnsykt. Er ikke bare den saken som utløser aggressiv skrivekløe men virker som jo mer sensitiv en sak er jo verre blir kommentarene. Lurer av og til om voksne folk ikke skjønner hvordan FB fungerer. Kan også lure på om de ikke skjønner at om de mener noe sterkt om en sak så er det ikke obligatorisk å skrive kommentar. Det er tvert om, jo sterkere du mener noe om noe desto større grunn til å tenke seg om to ganger før man poster noe. I hvertfall bør man ha et minstemål av kunnskap før man utbasunerer, og det er det ingen som har i Ingebrigtsenssaken så der kunne kommentarfeltet vært stengt ja. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Min mor er sånn. Helt filterløs. Jeg sier det gang på gang at hun ikke må gjøre det, men hun lytter ikke! 80 år og fremstår totalt crazy. Anonymkode: 337e5...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Det er oppsiktsvekkende mange som tror de har fasiten i straffesaker. Som vet alt om personligheten til de forskjellige dømte i Orderudsaken feks. De samme visste stort sett at Viggo Kristiansen var skyldig, og vet like skråsikkert at han er uskyldig nå. Eller som synes denne fetteren i Birgittesaken er en skummel fyr, uten å kjenne ham eller en gang ha sett bilde. Tror vi skal være glad juryordningen ble fjernet her til lands. Anonymkode: e1cca...400 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai Ang Ingebriktsen saken så har jeg inntrykk av at man må være på barnas side i tråden her på KG. Det er ikke lov å se nyansert på det eller si at her er det flere sider å at man må puste med magen å vente til ev dom foreligger før man er så bastant. Anonymkode: 9016f...fa4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Det er noen Livets Harde Skole-folk som holder på slik, det er jo bare å ignorere dem og de kommentarfeltene. Det er bare de selv som tar de «debattene» på alvor. Hilsen sekstiåring Anonymkode: 6e608...f47 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai Menn på 50+ fra livets harde skole.. Anonymkode: c5230...826 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn på 50+ fra livets harde skole.. Anonymkode: c5230...826 Jeg kjenner til damer som er 70+- som kommenterer, damer som har jobbet i hele sitt voksne liv. Å for et språkbruk enkelte av de har. Blir flau på deres vegne. Anonymkode: 9016f...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 10.56): Altså, HVA er det som rakner for folk som rabler ivei på face med fullt navn, æreskjeller, krangler med ukjente og er i bunn og grunn helt forrykte i måten de skriver på? Jeg tenker da på de grusomme kommentarfeltene som enkelte medier velger å la stå åpne, og da i særdeleshet i Ingebrigtsensaken. Da våkner de gørrsprø pensjonistene i særdeleshet, og blir helt krakilske mot de fornærmede. Fy faen for en gjeng! Det er svært mange i bestemor-oldemoralderen som, MED FULLT NAVN, kjefter ivei på helt ukjente i en straffesak de ikke har peiling på, eller null forutsetninger for å greie å forstå. De blir "kvalme", de "spyr" (med massse spysmileyer), de hadde ikke vært noe sted uten den faren, osvosv. Hvis noen prøver å realitetsorientere den dype forvirringen så er det rett i strupen på disse med at de er fader ikke rette, de bør dra til legen og få sjekka hodet sitt, osv. Massepsykosen er jo snart kollektiv, hver gang det er en update på face vedrørende Ingebrigtsensaken er det, banna bein, 500 - 700 med skrivebehov som melder seg på. VÅKNE OPP, dere skriver jo med fullt navn, hei til Gunn Randi, Berit, Jan Kåre og alle dere født mellom 1945 og 1965, dere fremstår jo klin hakke sprø. SKJERP!!!! Anonymkode: e74e4...63f Jeg har hatt flere diskusjoner med de eldre i min familie ang Ingebrigtsaken og det gjentagende er: «Skulle høylytt kjefting var ulovlig så hadde rettsapparatet vært overbelastet» Når jeg har fortalt om detaljer i saken og konkrete hendelser, så er alltid svaret « Jeg har ikke satt meg så inn i saken men det jeg vet hører ikke hjemme i en rettssal» Kan sammenlignes med de som får alle nyheter om Trump gjennom Facebook og ikke har evne til kildekritikk eller egen refleksjon. Anonymkode: e3d9a...83b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 11.07): Jeg reagerer også på hva godt voksne får seg til å skrive i kommentarfeltet til disse store mediene. Ofte har folk tatt side også, men jeg mener at Ingebriktsen saken har flere sider å vi må alle puste med magen å vente med å dømme til dom foreligger. Hilsen dame født i 1965 Anonymkode: 9016f...fa4 De barna har opplevd det de har opplevd, dom eller ikke dom. At det ikke kan straffeforfølges, betyr ikke at det er greit. Anonymkode: 3fcca...98e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai Jeg er i alderssegmentet som ts oppgir. Jeg ytrer meg ytterst sjeldent politisk eller saker i nyhetene på fb. Dette diskuteres med venner. Jeg ser også det ts ser, men det gjelder også de som er yngre enn født i 1965. Alder sier ingenting om manko på hjerneceller. Dessverre. Det er ufattelig hva folk kan spy ut av seg på fb. Joda, jeg vet at det er noen fake profiler, men andre skriver under fullt navn. Anonymkode: 16f4f...b8d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå