AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:33 #1 Del Skrevet mandag kl 08:33 Min sønn på nesten 2 år elsker peanøttsmør, men det er ikke lov i bhg. Har prøvd så mye pålegg, men får matpakken tilbake nesten urørt. Hva liker deres 2åring? Og har dere tips til pålegg som kan ligne peanøttsmør? Evt andre ting enn brødmat som kan sendes med, og lett spises uten hjelp? Anonymkode: 5c470...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:41 #2 Del Skrevet mandag kl 08:41 Er det ikke lov pga. allergi? Min som liker peanøttsmør er også veldig glad i hasselnøtt- og mandelsmør, du kan jo prøve det om ikke. Man får også tak i cashewsmør. Ellers hadde jeg vurdert bananpannekaker eller matmuffins, de er enkle å spise. Pålegg er ikke så enkelt i denne alderen, min spiser nøttesmør eller vanlig smør stort sett (til nøds ost). I barnehagen spiser han kaviar og kyllingpostei. Anonymkode: 01d55...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:23 #3 Del Skrevet mandag kl 11:23 Det er et generelt forbud mot alt med nøtter, ingen allergier pr dags dato, men siden det er småbarn så kan ikke bhg vite om de er nok eksponert mot nøtter da. Og det vil vi jo respektere. Min sønn spiste kaviar, men ikke nå lenger. Matmuffins har jeg kun prøvd med egg, mer som eggemuffins. Kan absolutt prøve å lage. Han spiser frukt og har av og til med yougurt. Pålegg er pyton å sjonglere med. Anonymkode: 5c470...4b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:20 #4 Del Skrevet mandag kl 15:20 Hva med prim? Anonymkode: ccbbb...e7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:49 #5 Del Skrevet mandag kl 17:49 Min likte falukorv, eggerøre, fiskepudding, fiskekaker, kjøttboller, bananpannekaker, skyr, smoothie, banan,tomater, druer, agurk, mais, grove pizzaboller , pasta og smårettskinke. Min har aldri likt brødmat, nå er hun 9 , og liker forsatt ikke brødskiver. Anonymkode: 07634...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet mandag kl 18:03 #6 Del Skrevet mandag kl 18:03 Solsikkesmør, også kalt for sunbutter, er en fin erstatning til peanøttsmør. Ellers prim, hummus, leverpostei, grønnsakspostei, bønnepostei, disse glassene med f.eks kikerter og grillet paprika, og en med avokado som er veldig god. Mener de er fra Plantegó og mange liker de. Står i kjøleskap. Den med avokado er ekstra mild og god, men milde alle sammen. De har en med sjokolade også, men ikke sikkert det er lov. Syltetøy, gjerne hjemmelaget med chiafrø har en god og tykkere konsistens. Kan lages uten sukker, med vaniljesukker, litt vanlig sukker, og siden barnet er over 1 år så går jo også honning. Ellers er jo ofte plukkemat fint, som omelett eller armeriddere i passe biter/staver, og frukt og grønt delt i mindre biter, men fremdeles mulig å spise med hendene. Grove vafler eller bananpannekaker som alt er nevnt er også godt, og der kan du gjerne ha i litt revet gulrot eller andre grønnsaker også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:03 #7 Del Skrevet tirsdag kl 12:03 Pleier å variere litt. Merker hun har perioder hvor noe er veldig godt, og vil bare ha det. Men syns det er viktig å variere og ikke la hun få viljen hver gang. Vil gjerne at hun skal like variert mat, og ikke kun spise et pålegg. En eller to skiver lagt sammen med ulike pålegg som skinkeost, leverpostei, makrell i tomat, skinke, ost, speilegg. Kan variere med ulike typer brød og polarbrød. Har også brukt lomper med med pålegg. Pleier å legge ved noe ekstra som et oppdelt egg, noen biter eple/banan/bær, gulrot eller agurk i staver. Har vi noe middagsrester kan jeg feks legge ved et par kjøttboller, en fiskekake, en bit kylling osv. Men velger ting som ikke griser. Lager havregrøt på morgenen. Da er det som regel litt varme igjen til frokosten. Kjøleskapsgrøt fungerer også. Omelettmuffins Er det travelt sender vi med en yoghurt og banan. Men det skjer ikke så ofte. Anonymkode: 16379...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:43 #8 Del Skrevet tirsdag kl 12:43 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Min likte falukorv, eggerøre, fiskepudding, fiskekaker, kjøttboller, bananpannekaker, skyr, smoothie, banan,tomater, druer, agurk, mais, grove pizzaboller , pasta og smårettskinke. Min har aldri likt brødmat, nå er hun 9 , og liker forsatt ikke brødskiver. Anonymkode: 07634...664 Ikke overraskende med så mye annet godt😅 Anonymkode: 7b3ca...ca4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:10 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:10 Matmuffins - havre, egg, grønnsaker, litt skinke. Og alt man kan sitte og plukke og spise - staver av agurk og paprika, en halv fiskekake, en babybell (skivet), litt kokt skinke. Alt som kan spises med en hand. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke overraskende med så mye annet godt😅 Anonymkode: 7b3ca...ca4 Og veldig mye sunnere 😄 Er også tilhnger av å lære barna slikt kosthold fra tidlig av. Anonymkode: fae0a...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet tirsdag kl 13:17 #10 Del Skrevet tirsdag kl 13:17 Min 2-åring spiser ikke pålegg 😂 Baker matmuffins, matvafler eller næringsrike rundstykker som han får med seg. Noen ganger får han smør på og f.eks fiskekaker eller ostestenger ved siden av. Har alltid frukt og yoghurt i matpakken sin i tillegg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:23 #11 Del Skrevet tirsdag kl 13:23 Jeg sendte med en stor pakke med havregryn med en av dem som varte en måned. Hun elsket havregryn. De hadde melk i barnehagen, og så var det melk og havregryn. Superenkelt for meg.. Anonymkode: 6f5a8...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå