Gå til innhold

Matpakke til 2 åring.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min sønn på nesten 2 år elsker peanøttsmør, men det er ikke lov i bhg. Har prøvd så mye pålegg, men får matpakken tilbake nesten urørt. 

Hva liker deres 2åring? Og har dere tips til pålegg som kan ligne peanøttsmør? Evt andre ting enn brødmat som kan sendes med, og lett spises uten hjelp?

Anonymkode: 5c470...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ikke lov pga. allergi? Min som liker peanøttsmør er også veldig glad i hasselnøtt- og mandelsmør, du kan jo prøve det om ikke. Man får også tak i cashewsmør. 

Ellers hadde jeg vurdert bananpannekaker eller matmuffins, de er enkle å spise. Pålegg er ikke så enkelt i denne alderen, min spiser nøttesmør eller vanlig smør stort sett (til nøds ost). I barnehagen spiser han kaviar og kyllingpostei.

Anonymkode: 01d55...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et generelt forbud mot alt med nøtter, ingen allergier pr dags dato, men siden det er småbarn så kan ikke bhg vite om de er nok eksponert mot nøtter da. Og det vil vi jo respektere.

Min sønn spiste kaviar, men ikke nå lenger. Matmuffins har jeg kun prøvd med egg, mer som eggemuffins. Kan absolutt prøve å lage. 

Han spiser frukt og har av og til med yougurt. Pålegg er pyton å sjonglere med. 

Anonymkode: 5c470...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...