Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Begynner mest sannsynligvis på folkehøyskole til høsten, og kommer da til å søke stipend og lån. Jeg får da et lån på 81 000 og 32 000 av dem blir omgjort til stipend når året er over og de går rett til mine foreldre, som skal hjelpe meg økonomisk dette året. Dvs at jeg ikke skal røre de resterende 49 000 og de hadde jeg opprinnelig tenkt til å spare på en konto og betale tilbake så fort jeg kan det. Etter å ha lest litt her inne så ser jeg at flere anbefaler å spare på studielånet til å ha startkapital når man skal kjøpe bolig. Jeg blir bare forvirret jeg, og er litt i villrede på hva jeg bør gjøre? Til neste år skal jeg jobbe og ta opp to fag, så da lønner det seg vel ikke for meg å spare på studielånet, når det bare er rentefritt imens man studerer? Eller? Helt blank jeg, trenger noen kloke hoder
Calla Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har spart så og si alt av studielån. (har satt de i fond). Nå det siste året har jeg brukt noe av pengene på verdiskaping av boligen vår. Dermed slapp vi å ta opp ekstra lån i banken. Senere vil muligens banke kjøpe opp studielånet mitt, og samle alle lån sammen. Da vil renten bli lavere. Uansett hva du velger å spare studielånet til , så er det et kjekt lån å ha...ihvertfall når du får mer ut av det enn øl på studentkroa..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå