Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hele går hadde jeg halsbrann, jeg tenkte det går over etterhvert men måtte ta Pepciduo til slutt, men det ga seg ikke.

Våknet i morges og sto opp og har halsbrann uten at jeg har smakt noe som helst. 
Jeg pleier å bli plaget med halsbrann innimellom, tar Pepciduo, hvor ofte huske ikke, om jeg pleide å ta en eller flere. Har ikke hatt halsbrann på over 2 år.

Jeg vet at man kan ta inntil 3 Pepciduo om dagen, men hvordan? Noen som bruker denne og kan forklare meg? Hvordan pleier du å ta denne? 

Skal jeg ta den en periode for å bli kvitt halsbrann, som en kur eller hvordan?

Anonymkode: 47caa...506

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller å se på hva du spiser og drikker. Kutt ut en og en ting og se hva du får halsbra av. 

Anonymkode: e8787...99b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta heller å se på hva du spiser og drikker. Kutt ut en og en ting og se hva du får halsbra av. 

Spiser det jeg alltid spiser, ikke tilført noe nytt. Bortsett fra banan, kan det komme av det? Husker at jeg spiste mye banan for 1-2 år siden men kuttet de ut, om det var pga halsbrann husker jeg ikke, men pga noe måtte jeg kutte det ut.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiser det jeg alltid spiser, ikke tilført noe nytt. Bortsett fra banan, kan det komme av det? Husker at jeg spiste mye banan for 1-2 år siden men kuttet de ut, om det var pga halsbrann husker jeg ikke, men pga noe måtte jeg kutte det ut.

Ts

Det kan likevel være en grunn til at du får halsbrann det er verdt å se på. Jeg får halsbrann av sitrus. En venninne får det av hvit fisk. Bare fordi du ikke har reagert på noe før betyr det ikke du ikke reagerer på det nå.

Anonymkode: bc0a5...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å få halsbrann av sitronbrus og antar at det også betyr sitrus, generelt.

Det er ikke nytt for meg å drikke brusen, men det er en helt tydelig årsakssammenheng.

Anonymkode: 426a1...35e

AnonymBruker
Skrevet

Nexium er løsningen. (selv om enkelte mener at alt skal løses uten medisiner, men de vet ikke hvordan det er å gå i åresvis med lukkemuskel på magesekken som ikke fungerer).

Anonymkode: 2e620...dfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I hele går hadde jeg halsbrann, jeg tenkte det går over etterhvert men måtte ta Pepciduo til slutt, men det ga seg ikke.

Våknet i morges og sto opp og har halsbrann uten at jeg har smakt noe som helst. 
Jeg pleier å bli plaget med halsbrann innimellom, tar Pepciduo, hvor ofte huske ikke, om jeg pleide å ta en eller flere. Har ikke hatt halsbrann på over 2 år.

Jeg vet at man kan ta inntil 3 Pepciduo om dagen, men hvordan? Noen som bruker denne og kan forklare meg? Hvordan pleier du å ta denne? 

Skal jeg ta den en periode for å bli kvitt halsbrann, som en kur eller hvordan?

Du skal lese pakningsvedlegget. Deretter tar du kontakt med lege. Det er ikke heldig å gå med langvarig halsbrann. I verste fall kan syren brenne hull i spiserøret. Det du nå gjør er symptomlindring, ikke behandling, som du tydeligvis trenger. 

Anonymkode: c5504...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skal lese pakningsvedlegget. Deretter tar du kontakt med lege. Det er ikke heldig å gå med langvarig halsbrann. I verste fall kan syren brenne hull i spiserøret. Det du nå gjør er symptomlindring, ikke behandling, som du tydeligvis trenger. 

Anonymkode: c5504...60a

Jeg har ikke det hver dag. Det kan gå 4-5 dager eller mer, så får jeg halsbrann dn dag, neste dag ikke osv.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten; har du testa å bruke kun surdeigsbrød?ikke brød med gjær! Det hjalp meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...