AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Han er som sagt en eks, jeg går runder på runder med meg selv å tror jeg har laget livet til min eks et levende helvete for jeg er så slem, jeg gjør alt jeg kan for å ødelegge livet han lever og jeg viser ingen hensyn. En samtale over melding kan arte seg på denne måten.. Han: Hei vennen jeg har et spørsmål. Den dagen 12 mars klokken 1432 spurte jeg deg et spørsmål om en tredjepart, da svarte du etter 5 sekunder og var avvikende i svaret ditt. Jeg er en person som trenger klare svar uten løgner og vridning av sannheten, kan du love meg at vi ordner opp neste gang vi blir uenig? takk vennen. Jeg: Jeg vet ikke hva du mener, forstår ikke det du skriver nå. Han: Trodde ikke du trengte at jeg gjorde ting enklere for deg men greit jeg skal forklare hva jeg mener.. Slik arter de fleste samtaler seg, jeg svarer sjeldent, å svarer egentlig kun på spørsmål som angår samvær. Han har over flere år fortalt hvordan jeg har ødelagt livet han hadde med løgner, hvordan jeg vrir sannheten og hvordan jeg har fått alle rundt han til å vende han ryggen, i alt dette ser han ikke hva han har gjort, han ser ikke at det var barnehagen som gikk til barnevern og politi, han ser ikke at jeg var innkalt til politi som vitne men kunne blitt mistenkt også om jeg var en del av måten han levde sitt liv. Han sender melding som viser hvordan jeg manipulerer han men bruker en måte å skrive på som jeg ikke forstår, han anklager meg og truer meg, og snakker nedlatende til meg. Måten han er på får meg gang på gang til å tvile på meg selv. Jeg klarer å se at dette er en som ikke fungerer som far, han har gjennom meklings attest krav på samvær med våre 2 barn annen hver helg, men for barnas beste har jeg nektet samvær en hel helg, jeg legger til rette for samvær på dag/ettermiddag når han måtte ønske, men han spør aldri etter barna, å ofte sier han nei om jeg spør om han vil ha barna noen timer, har vi avtalt samvær så leverer han alltid barna på andre tider enn avtalt, så drar aldri noen plass når barna er hos far. Har blitt kontaktet av en eks av han, hun lurer på hvor ille han kan bli. Han kontakter alle mennesker hun kjenner, forteller intime ting til andre, sender bekymringsmelding på eks til barnevern, til distriktspsykriatisk enhet og til sjefen. Selv om jeg får vondt av henne så kjennes det litt godt å se at andre kan ta litt av det han kaster på meg. Jeg har gjennom melding sagt til barnefar at jeg oppfatter han som ustabil, barna har ikke godt av samvær nå å sagt at enten får han ta meg gjennom rettsak for samvær, eller så må han søke hjelp for sin oppførsel å væremåte før samvær er aktuelt. Jeg vet at i lengden KAN jeg tape på dette, å miste muligheten med samvær med mine unger, men jeg må å handle ut fra det som er til beste for mine barn nå, kan jeg skåne de i noen år til, så er de å store nok å søke hjelp om far får eneansvar Anonymkode: e3014...03c 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Du er ikke gal! Jeg tenker at her må du gjøre det veldig tydelig - skriftlig! - til ham, at all kommunikasjon videre skal skje pr. mail eller sms. Gjem på alt av sms'er og mailer! Før loggbok over ev. samtaler han likevel får med deg, men ikke ta telefonen fra ham. Ringer han, send ham en sms at han må sende deg en sms eller mail om det er noe viktig. Slike meldinger som du ga som eksempel på at han skriver til deg, de skal du ikke svare på! Aldri. Når han sender meldinger hvor han forsøker å fremstille deg manipulerende, svar kun at han får kommunisere saklig, og ikke svare noe etter det om han ikke er saklig. Om han hele tiden sender deg meldinger, i så stor grad at det kan ses på som trakassering, eller om han gjør andre ting for å sverte deg overfor andre personer, så ville jeg gått til politiet. Jeg synes helt seriøst at du og hans eks (som kontaktet deg) bør gå sammen til politiet og anmelde ham for trakassering og trusler! Det han gjør mot både deg og henne er straffbart! Dette er det også viktig å få dokumentert, fordi det viser hvor ustabil han er. Jeg vil tro han har problemer med rus og/eller alvorlige psykiske diagnoser, som gjør at han ikke er skikket hverken for å ha omsorg for barn eller være en partner. Uansett viser han sterke narsissistiske sider. Det er veldig bra at du har skrevet skriftlig at du for barnas beste må holde tilbake samvær. Om han skal ha noe som helst samvær i fremtiden, selv bare noen timer, så hadde jeg krevd at det skjedde under tilsyn - og jeg ville koblet på barnevernet på det tilsynet! For å få dokumentert hvordan han er. Du er ikke gal, tvert om! Du er fornuftig og sterk som står mot ham. Han kommuniserer nok med vilje såpass uklart som han gjør med deg nettopp fordi du skal føle deg "dum". Det er en måte å manipulere deg, en form for hersketeknikk. Måten han bruker "vennen" til deg i meldinger er også en form for hersketeknikk/manipulering. Samme med det at han kommer med påstander om at du er avvisende, driver med "løgner og vridning av sannheten". Han avslører seg selv når han skriver slik, så la ham bare skrive, men du trenger ikke svare ham på noe som ikke handler om faktisk samvær eller viktige ting om barna. Snakk med hans eks, og gå sammen til politiet, for han trakasserer og truer dere begge to. Sammen så vil dere stå langt sterkere. Og når dere anmelder ham så vil dere ha rett på en bistandsadvokat. (Og for din egen del, snakk gjerne med fagperson om hvordan du best kan beskytte både deg selv og barna fremover, hvordan du best kan håndtere ham når han kommer med trusler, hersketeknikker/manipulering, osv.) Stol på deg selv! Anonymkode: 4791a...abb 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Slutt å svare. Svar kun på meldinger om barna som krever Svar Anonymkode: 3bee3...3de 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du er ikke gal! Jeg tenker at her må du gjøre det veldig tydelig - skriftlig! - til ham, at all kommunikasjon videre skal skje pr. mail eller sms. Gjem på alt av sms'er og mailer! Før loggbok over ev. samtaler han likevel får med deg, men ikke ta telefonen fra ham. Ringer han, send ham en sms at han må sende deg en sms eller mail om det er noe viktig. Slike meldinger som du ga som eksempel på at han skriver til deg, de skal du ikke svare på! Aldri. Når han sender meldinger hvor han forsøker å fremstille deg manipulerende, svar kun at han får kommunisere saklig, og ikke svare noe etter det om han ikke er saklig. Om han hele tiden sender deg meldinger, i så stor grad at det kan ses på som trakassering, eller om han gjør andre ting for å sverte deg overfor andre personer, så ville jeg gått til politiet. Jeg synes helt seriøst at du og hans eks (som kontaktet deg) bør gå sammen til politiet og anmelde ham for trakassering og trusler! Det han gjør mot både deg og henne er straffbart! Dette er det også viktig å få dokumentert, fordi det viser hvor ustabil han er. Jeg vil tro han har problemer med rus og/eller alvorlige psykiske diagnoser, som gjør at han ikke er skikket hverken for å ha omsorg for barn eller være en partner. Uansett viser han sterke narsissistiske sider. Det er veldig bra at du har skrevet skriftlig at du for barnas beste må holde tilbake samvær. Om han skal ha noe som helst samvær i fremtiden, selv bare noen timer, så hadde jeg krevd at det skjedde under tilsyn - og jeg ville koblet på barnevernet på det tilsynet! For å få dokumentert hvordan han er. Du er ikke gal, tvert om! Du er fornuftig og sterk som står mot ham. Han kommuniserer nok med vilje såpass uklart som han gjør med deg nettopp fordi du skal føle deg "dum". Det er en måte å manipulere deg, en form for hersketeknikk. Måten han bruker "vennen" til deg i meldinger er også en form for hersketeknikk/manipulering. Samme med det at han kommer med påstander om at du er avvisende, driver med "løgner og vridning av sannheten". Han avslører seg selv når han skriver slik, så la ham bare skrive, men du trenger ikke svare ham på noe som ikke handler om faktisk samvær eller viktige ting om barna. Snakk med hans eks, og gå sammen til politiet, for han trakasserer og truer dere begge to. Sammen så vil dere stå langt sterkere. Og når dere anmelder ham så vil dere ha rett på en bistandsadvokat. (Og for din egen del, snakk gjerne med fagperson om hvordan du best kan beskytte både deg selv og barna fremover, hvordan du best kan håndtere ham når han kommer med trusler, hersketeknikker/manipulering, osv.) Stol på deg selv! Anonymkode: 4791a...abb takk, setter virkelig pris på svar, hadde akkurat anmeldt han når eks sa hun vurderte det, da ble min anmeldelse henlagt for det var barne min, skal sende den inn på nytt om eks får besøksforbud, da får jeg kanskje fred Anonymkode: e3014...03c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): takk, setter virkelig pris på svar, hadde akkurat anmeldt han når eks sa hun vurderte det, da ble min anmeldelse henlagt for det var barne min, skal sende den inn på nytt om eks får besøksforbud, da får jeg kanskje fred Anonymkode: e3014...03c Ta kontakt med henne igjen og be om at hun gjør alvor av å anmelde ham, og så ber du om at din sak blir tatt opp igjen! Siden han truer deg og trakasserer deg så mye som han gjør, så kan du kanskje også få et par timer advokathjelp gjennom Krisesenteret. Anonymkode: 4791a...abb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke gal! Jeg tenker at her må du gjøre det veldig tydelig - skriftlig! - til ham, at all kommunikasjon videre skal skje pr. mail eller sms. Gjem på alt av sms'er og mailer! Før loggbok over ev. samtaler han likevel får med deg, men ikke ta telefonen fra ham. Ringer han, send ham en sms at han må sende deg en sms eller mail om det er noe viktig. Slike meldinger som du ga som eksempel på at han skriver til deg, de skal du ikke svare på! Aldri. Når han sender meldinger hvor han forsøker å fremstille deg manipulerende, svar kun at han får kommunisere saklig, og ikke svare noe etter det om han ikke er saklig. Om han hele tiden sender deg meldinger, i så stor grad at det kan ses på som trakassering, eller om han gjør andre ting for å sverte deg overfor andre personer, så ville jeg gått til politiet. Jeg synes helt seriøst at du og hans eks (som kontaktet deg) bør gå sammen til politiet og anmelde ham for trakassering og trusler! Det han gjør mot både deg og henne er straffbart! Dette er det også viktig å få dokumentert, fordi det viser hvor ustabil han er. Jeg vil tro han har problemer med rus og/eller alvorlige psykiske diagnoser, som gjør at han ikke er skikket hverken for å ha omsorg for barn eller være en partner. Uansett viser han sterke narsissistiske sider. Det er veldig bra at du har skrevet skriftlig at du for barnas beste må holde tilbake samvær. Om han skal ha noe som helst samvær i fremtiden, selv bare noen timer, så hadde jeg krevd at det skjedde under tilsyn - og jeg ville koblet på barnevernet på det tilsynet! For å få dokumentert hvordan han er. Du er ikke gal, tvert om! Du er fornuftig og sterk som står mot ham. Han kommuniserer nok med vilje såpass uklart som han gjør med deg nettopp fordi du skal føle deg "dum". Det er en måte å manipulere deg, en form for hersketeknikk. Måten han bruker "vennen" til deg i meldinger er også en form for hersketeknikk/manipulering. Samme med det at han kommer med påstander om at du er avvisende, driver med "løgner og vridning av sannheten". Han avslører seg selv når han skriver slik, så la ham bare skrive, men du trenger ikke svare ham på noe som ikke handler om faktisk samvær eller viktige ting om barna. Snakk med hans eks, og gå sammen til politiet, for han trakasserer og truer dere begge to. Sammen så vil dere stå langt sterkere. Og når dere anmelder ham så vil dere ha rett på en bistandsadvokat. (Og for din egen del, snakk gjerne med fagperson om hvordan du best kan beskytte både deg selv og barna fremover, hvordan du best kan håndtere ham når han kommer med trusler, hersketeknikker/manipulering, osv.) Stol på deg selv! Anonymkode: 4791a...abb Han har hatt 3 perioder med kontaktforbud de siste 2 år, men fikk avslag sist anmeldelse, selv om han ringer og sender melding til alle døgners tider, håper ex får det nå for han var mer truende med henne enn meg, men han sender melding til meg på natten å jeg våkner og får ikke sove Anonymkode: e3014...03c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har hatt 3 perioder med kontaktforbud de siste 2 år, men fikk avslag sist anmeldelse, selv om han ringer og sender melding til alle døgners tider, håper ex får det nå for han var mer truende med henne enn meg, men han sender melding til meg på natten å jeg våkner og får ikke sove Anonymkode: e3014...03c samtidig får disse menn holde på med terror, de skaper frykt, jeg vet aldri når jeg dør, han har alltid nøkkel hjem til meg, han kan alltid gå inn skade meg, drepe meg, å han går beskyttet inne på en celle, selv etter min sak ble henlagt.... sånn er det her, ingen kan si noe som rettferdigjør dette Anonymkode: e3014...03c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai La være å svare på meldinger, eventuelt blokker han. Anonymkode: 09cdd...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): samtidig får disse menn holde på med terror, de skaper frykt, jeg vet aldri når jeg dør, han har alltid nøkkel hjem til meg, han kan alltid gå inn skade meg, drepe meg, å han går beskyttet inne på en celle, selv etter min sak ble henlagt.... sånn er det her, ingen kan si noe som rettferdigjør dette Anonymkode: e3014...03c Men i alle dager - hvis han har nøkkel til huset ditt må du faktisk skifte lås! Anonymkode: f5354...0df 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Skift lås. Blokker i alle kanaler. Skaff en billig telefon med et billig abonnement som han får nummeret til. Si fra at du leser meldinger til faste tider og bare svarer på det som angår barna. Anonymkode: b34fd...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han har hatt 3 perioder med kontaktforbud de siste 2 år, men fikk avslag sist anmeldelse, selv om han ringer og sender melding til alle døgners tider, håper ex får det nå for han var mer truende med henne enn meg, men han sender melding til meg på natten å jeg våkner og får ikke sove Anonymkode: e3014...03c AnonymBruker skrev (12 timer siden): samtidig får disse menn holde på med terror, de skaper frykt, jeg vet aldri når jeg dør, han har alltid nøkkel hjem til meg, han kan alltid gå inn skade meg, drepe meg, å han går beskyttet inne på en celle, selv etter min sak ble henlagt.... sånn er det her, ingen kan si noe som rettferdigjør dette Anonymkode: e3014...03c Ha mobilen din påslått, men helt uten lyd/alarm om natten. Slik får du dokumentert hvor mye han ringer deg på natten. Før en logg! Du MÅ bytte lås i ditt hjem, og han kan IKKE ha nøkler til ditt hjem!!! (Hvorfor har han nøkler til ditt hjem?) Jeg mener igjen at det er viktig at du og hans andre eks SAMMEN går til politiet, for det gjør begges sak sterkere. Anmeld ham på nytt på samme tid, og be om samme bistandsadvokat. Anonymkode: 4791a...abb 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Hvis du har en helt vanlig ytterdør så bytter du lås enkelt selv. Jeg har gjort det, fikk en liten beskrivelse av hvordan i butikken der jeg kjøpte låsen. Det er en ekstremt billig investering og en stor sikkerhet for deg å gjøre det. Beskytt deg selv. Det er ikke normalt at ekser har nøkkel til våre hus. Anonymkode: 1ff12...f4d 2 1
Gjest Cartman Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai (endret) Bytt lås på døren Skaff deg nytt telefonnummer som du bruker i det daglige, men behold også ditt gamle. Du bør ta saken til retten og kreve omsorgen for barna. Voldsalarm? Endret 5. mai av Cartman
MizzVic Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er en person som trenger klare svar uten løgner og vridning av sannheten, kan du love meg at vi ordner opp neste gang vi blir uenig? takk vennen. Jeg: Jeg vet ikke hva du mener, forstår ikke det du skriver nå. Anonymkode: e3014...03c "Jeg er verken mora di eller psykologen din, og du er en voksen mann. Hva du trenger, er ikke mitt problem" Bytt lås. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han har hatt 3 perioder med kontaktforbud de siste 2 år, men fikk avslag sist anmeldelse, selv om han ringer og sender melding til alle døgners tider, håper ex får det nå for han var mer truende med henne enn meg, men han sender melding til meg på natten å jeg våkner og får ikke sove Anonymkode: e3014...03c Slå av lyden på tlf. Det høres ut som psykopati og sadisme. Det å plage deg så mye. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke på så lite informasjon. Jeg er veldig enig med alt som står i innlegg #2. Han er manipulativ som faen. Kaller deg vennen og sender deg forvirrende meldinger med vilje. Synd du har barn med han så du ikke kan blokkere. Ikke svar han på noe hvis det ikke er noe ang barn som trenger svar. Han vil ødelegge barna deres hvis han får sjansen. Og du virker sterk. 💪 Ikke la han knuse deg. Han er luft for deg. Du trenger ikke å svare på meldinger. Han er en vits. Han trakasserer deg over sms fordi han ikke lenger kan plage deg live. Anonymkode: 2be0e...ca1 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): samtidig får disse menn holde på med terror, de skaper frykt, jeg vet aldri når jeg dør, han har alltid nøkkel hjem til meg, han kan alltid gå inn skade meg, drepe meg, å han går beskyttet inne på en celle, selv etter min sak ble henlagt.... sånn er det her, ingen kan si noe som rettferdigjør dette Anonymkode: e3014...03c Du må skifte lås i dør. Det er dessverre sånn at de ofte vinner (psykopatene). Jeg lever også sånn som dette. Men har heldigvis ikke barn. Jeg har blitt kidnappet to ganger av en eks + voldtatt. En annen eks oppsøkte meg i årevis hjemme. Jeg var så redd. De gir seg til slutt. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar hvis man får barn med de. Anonymkode: 2be0e...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han har hatt 3 perioder med kontaktforbud de siste 2 år, men fikk avslag sist anmeldelse, selv om han ringer og sender melding til alle døgners tider, håper ex får det nå for han var mer truende med henne enn meg, men han sender melding til meg på natten å jeg våkner og får ikke sove Anonymkode: e3014...03c Alle kontaktforbud burde være livsvarige. Det er jo en vits sånn som de holder på og gir det bare litt omgangen. Har man plaget noen så burde man miste retten til å oppsøke de for alltid. Må forbryteren flytte da, ja da må han det. Tving de til å flytte til en kommune lenger borte. Plager de nye så putt de i fengsel for livet så vi andre får fred og slipper bli utsatt for sånne galne og farlige folk. Anonymkode: 2be0e...ca1 1
jupp Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 0.32): Han er som sagt en eks, jeg går runder på runder med meg selv å tror jeg har laget livet til min eks et levende helvete for jeg er så slem, jeg gjør alt jeg kan for å ødelegge livet han lever og jeg viser ingen hensyn. En samtale over melding kan arte seg på denne måten.. Han: Hei vennen jeg har et spørsmål. Den dagen 12 mars klokken 1432 spurte jeg deg et spørsmål om en tredjepart, da svarte du etter 5 sekunder og var avvikende i svaret ditt. Jeg er en person som trenger klare svar uten løgner og vridning av sannheten, kan du love meg at vi ordner opp neste gang vi blir uenig? takk vennen. Jeg: Jeg vet ikke hva du mener, forstår ikke det du skriver nå. Han: Trodde ikke du trengte at jeg gjorde ting enklere for deg men greit jeg skal forklare hva jeg mener.. Slik arter de fleste samtaler seg, jeg svarer sjeldent, å svarer egentlig kun på spørsmål som angår samvær. Han har over flere år fortalt hvordan jeg har ødelagt livet han hadde med løgner, hvordan jeg vrir sannheten og hvordan jeg har fått alle rundt han til å vende han ryggen, i alt dette ser han ikke hva han har gjort, han ser ikke at det var barnehagen som gikk til barnevern og politi, han ser ikke at jeg var innkalt til politi som vitne men kunne blitt mistenkt også om jeg var en del av måten han levde sitt liv. Han sender melding som viser hvordan jeg manipulerer han men bruker en måte å skrive på som jeg ikke forstår, han anklager meg og truer meg, og snakker nedlatende til meg. Måten han er på får meg gang på gang til å tvile på meg selv. Jeg klarer å se at dette er en som ikke fungerer som far, han har gjennom meklings attest krav på samvær med våre 2 barn annen hver helg, men for barnas beste har jeg nektet samvær en hel helg, jeg legger til rette for samvær på dag/ettermiddag når han måtte ønske, men han spør aldri etter barna, å ofte sier han nei om jeg spør om han vil ha barna noen timer, har vi avtalt samvær så leverer han alltid barna på andre tider enn avtalt, så drar aldri noen plass når barna er hos far. Har blitt kontaktet av en eks av han, hun lurer på hvor ille han kan bli. Han kontakter alle mennesker hun kjenner, forteller intime ting til andre, sender bekymringsmelding på eks til barnevern, til distriktspsykriatisk enhet og til sjefen. Selv om jeg får vondt av henne så kjennes det litt godt å se at andre kan ta litt av det han kaster på meg. Jeg har gjennom melding sagt til barnefar at jeg oppfatter han som ustabil, barna har ikke godt av samvær nå å sagt at enten får han ta meg gjennom rettsak for samvær, eller så må han søke hjelp for sin oppførsel å væremåte før samvær er aktuelt. Jeg vet at i lengden KAN jeg tape på dette, å miste muligheten med samvær med mine unger, men jeg må å handle ut fra det som er til beste for mine barn nå, kan jeg skåne de i noen år til, så er de å store nok å søke hjelp om far får eneansvar Anonymkode: e3014...03c Veit hvordan du har det dessverre, har vert der selv. Send meg gjerne en pm
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai https://psykisk-vold.no/new-page-1 Her sto det mye bra. Se på ordsalat. Det er det du beskriver han gjør. Anonymkode: 2be0e...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå