AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Del Skrevet 4. mai Jeg har en mor som beskytter mitt yngre søsken, som er 5 år yngre enn meg, (nå 30 år gammel) veldig. Det handler både om at søskenet mitt alltid tas i forsvar uansett hva hen gjør, men også om gaver, penger og oppvartning. Dette søskenet er som sagt 30 år gammel, har lang utdanning og godt betalt jobb, egen bolig og samboer. Det er litt rart å tenke på, men mor lager middag og tar det med til dette søskenet flere ganger i måneden. Mor overfører penger, kjøper dyre gaver og er veldig raus med vedkommende, til tross for at søskenet mitt tjener godt over gjennomsnittet og har god økonomi. Jeg har derimot ikke fått denne «oppvartningen» av mor. Men egentlig ikke brydd meg om det da jeg sitter godt i det selv og har alltid gjort det. Min mann har dog gjort meg oppmerksom på at dette er veldig rar oppførsel av min mor, men jeg unnskylder henne med at hun alltid har vært slik. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er noe som skjedde i dag, som gjorde meg litt sjokkert. Mor var hos oss på middag og for å være litt med barna våre (to småbarn). Jeg har 6-7 litt dyre parfymer, av typen YSL, Burberry, Tom Ford osv. Jeg er svært glad i parfyme og har fått flere av disse i gave. Har også en del enklere parfymer, som jeg bruker til hverdags. De dyre parfymene bruker jeg svært sjeldent. Vi har bygd ett nytt skap på badet der jeg har satt alle parfymene mine i displayet, slik at de er synlige. Tidligere var de inne i et skap. Mor tok to parfymeflasker (YSL og Tom Ford) tror jeg, i veska si. Og sa at hun skulle gi det til søskenet mitt, «det er vel greit for deg, du bruker ikke de likevel, flaskene er nesten ubrukt». Jeg ble litt satt ut, da søskenet mitt har fint råd til å kjøpe de selv, og det at jeg bruker det sjeldent er fordi jeg sparer de til en fin anledning. Jeg sa bare at de var gaver fra mannen min og at han vil bli lei seg hvis jeg ga de vekk. Jeg ble litt satt ut. Er dette vanlig eller rart av mamma? Min mann sa det var merkelig oppførsel … Anonymkode: da9d6...7e5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Del Skrevet 4. mai Ikke vanlig, og veldig frekt. Anonymkode: 96d82...154 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 4. mai #3 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har en mor som beskytter mitt yngre søsken, som er 5 år yngre enn meg, (nå 30 år gammel) veldig. Det handler både om at søskenet mitt alltid tas i forsvar uansett hva hen gjør, men også om gaver, penger og oppvartning. Dette søskenet er som sagt 30 år gammel, har lang utdanning og godt betalt jobb, egen bolig og samboer. Det er litt rart å tenke på, men mor lager middag og tar det med til dette søskenet flere ganger i måneden. Mor overfører penger, kjøper dyre gaver og er veldig raus med vedkommende, til tross for at søskenet mitt tjener godt over gjennomsnittet og har god økonomi. Jeg har derimot ikke fått denne «oppvartningen» av mor. Men egentlig ikke brydd meg om det da jeg sitter godt i det selv og har alltid gjort det. Min mann har dog gjort meg oppmerksom på at dette er veldig rar oppførsel av min mor, men jeg unnskylder henne med at hun alltid har vært slik. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er noe som skjedde i dag, som gjorde meg litt sjokkert. Mor var hos oss på middag og for å være litt med barna våre (to småbarn). Jeg har 6-7 litt dyre parfymer, av typen YSL, Burberry, Tom Ford osv. Jeg er svært glad i parfyme og har fått flere av disse i gave. Har også en del enklere parfymer, som jeg bruker til hverdags. De dyre parfymene bruker jeg svært sjeldent. Vi har bygd ett nytt skap på badet der jeg har satt alle parfymene mine i displayet, slik at de er synlige. Tidligere var de inne i et skap. Mor tok to parfymeflasker (YSL og Tom Ford) tror jeg, i veska si. Og sa at hun skulle gi det til søskenet mitt, «det er vel greit for deg, du bruker ikke de likevel, flaskene er nesten ubrukt». Jeg ble litt satt ut, da søskenet mitt har fint råd til å kjøpe de selv, og det at jeg bruker det sjeldent er fordi jeg sparer de til en fin anledning. Jeg sa bare at de var gaver fra mannen min og at han vil bli lei seg hvis jeg ga de vekk. Jeg ble litt satt ut. Er dette vanlig eller rart av mamma? Min mann sa det var merkelig oppførsel … Anonymkode: da9d6...7e5 Det er jo tyveri. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Del Skrevet 4. mai Det er veldig uvanlig, synes jeg. Kanskje en mor-datter greie? Begynnende demens? Anonymkode: af340...49e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Del Skrevet 4. mai Ikke normalt eller greit! Anonymkode: da984...d1a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Del Skrevet 4. mai Mora du er frekkere enn flatlusa. Hun ser vel på som minstedattera som babyen sin enda. Tar ting fra deg for å gi til henne fordi du ikke bruker det nok i henne øyne? Hadde kasta henne rett ut. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): eg sa bare at de var gaver fra mannen min og at han vil bli lei seg hvis jeg ga de vekk. Jeg ble litt satt ut. Han blir lei seg? Hva med deg? Jeg hadde blitt forbanna på henne! Anonymkode: eef28...854 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Del Skrevet 4. mai Ekstremt merkelig! Første del av historien er også utrolig merkelig, men at hun tok parfymene dine fra badet, fordi hun ville gi dine parfymer til lillesøster?! Det er helt spinnvilt! Anonymkode: 18fb7...941 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. mai #8 Del Skrevet 5. mai Hvor skal jeg starte? Her var det mye å ta tak i. De rareste er kanskje overskriften eller at du har parfymene på utstilling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 5. mai #9 Del Skrevet 5. mai Dette er ikke normalt. Jeg er eldste av 5 søsken, og min mor ville aldri forskjellsbehandlet oss sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Del Skrevet 5. mai 1. Parfymer varer lengst om de oppbevares i kjøleskap. De skal ikke stilles ut i et skap på badet. Badet er et miljø som blir varmt med jevne mellomrom. 2. Aldri i verden om noen hadde fått forsyne seg av mine ting uten at hadde sagt klart i fra. Hadde min mor tatt parfymene mine og lagt de i veska hadde jeg tatt veska fra henne og tatt ut tyvegodset og sagt klart i fra at slik gjør man ikke. Anonymkode: c6e92...c56 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. mai #11 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en mor som beskytter mitt yngre søsken, som er 5 år yngre enn meg, (nå 30 år gammel) veldig. Det handler både om at søskenet mitt alltid tas i forsvar uansett hva hen gjør, men også om gaver, penger og oppvartning. Dette søskenet er som sagt 30 år gammel, har lang utdanning og godt betalt jobb, egen bolig og samboer. Det er litt rart å tenke på, men mor lager middag og tar det med til dette søskenet flere ganger i måneden. Mor overfører penger, kjøper dyre gaver og er veldig raus med vedkommende, til tross for at søskenet mitt tjener godt over gjennomsnittet og har god økonomi. Jeg har derimot ikke fått denne «oppvartningen» av mor. Men egentlig ikke brydd meg om det da jeg sitter godt i det selv og har alltid gjort det. Min mann har dog gjort meg oppmerksom på at dette er veldig rar oppførsel av min mor, men jeg unnskylder henne med at hun alltid har vært slik. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er noe som skjedde i dag, som gjorde meg litt sjokkert. Mor var hos oss på middag og for å være litt med barna våre (to småbarn). Jeg har 6-7 litt dyre parfymer, av typen YSL, Burberry, Tom Ford osv. Jeg er svært glad i parfyme og har fått flere av disse i gave. Har også en del enklere parfymer, som jeg bruker til hverdags. De dyre parfymene bruker jeg svært sjeldent. Vi har bygd ett nytt skap på badet der jeg har satt alle parfymene mine i displayet, slik at de er synlige. Tidligere var de inne i et skap. Mor tok to parfymeflasker (YSL og Tom Ford) tror jeg, i veska si. Og sa at hun skulle gi det til søskenet mitt, «det er vel greit for deg, du bruker ikke de likevel, flaskene er nesten ubrukt». Jeg ble litt satt ut, da søskenet mitt har fint råd til å kjøpe de selv, og det at jeg bruker det sjeldent er fordi jeg sparer de til en fin anledning. Jeg sa bare at de var gaver fra mannen min og at han vil bli lei seg hvis jeg ga de vekk. Jeg ble litt satt ut. Er dette vanlig eller rart av mamma? Min mann sa det var merkelig oppførsel … Anonymkode: da9d6...7e5 Det er da tyveri. Det er dine parfymer. Ikke opp til henne å bestemme at de skal gis bort til andre. Håper hun satte de tilbake i hylla igjen og ikke tok de? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Del Skrevet 5. mai Det er ikke grei oppførsel. Meeeeen det er bedre at de blir brukt av noen enn at de blir ødelagt på et varmt bad uavhengig av fint skap på badet eller ei. Anonymkode: 44a32...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Del Skrevet 5. mai Ikke vanlig, og veldig frekt. Jeg vil også si at du kan bare starte å benytte de dyre parfymene, det er ingen grunn til å spare på bruken. Så dyrt er det ikke. Men mor burde få seg en oppstrammer, og søsteren din bør være med. Du kan fint kreve disse tilbalevert, og ta opp på familiemøte denne rare oppførselen. Antageligvis skal du være glad for at du ikke har din mors gunst, for det kan det godt hende at din søster gjerne vil slippe. Anonymkode: bd998...f82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Del Skrevet 5. mai siden du er dame, skriver "mannen min" og hun tok dine parfymer for å gi til søsteren din (regner ikke med hun ville gitt de til en bor) er det ganske merkelig å bruke hele innlegget på å anonymisere kjønnet til søsken 🤦♀️men ja, det er merkelig og nei jeg ville ikke blitt stille men sagt "Nå får du gi deg, XX har da råd å kjøpe sine egne parfymer! Ærlig talt så har denne favoriseringen din gått for langt når du nasker fra meg for å gi til henne. Skjerp deg!" Anonymkode: 81b34...348 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Del Skrevet 5. mai Det har ingenting med at søsteren din er yngre enn deg. Sånn der hadde det vært uansett hvem av dere som er eldst. Moren din viser svært usosial adferd og bør derfor ikke behandles som en voksen du har tillit til da hun sannsynligvis har "noe" galt mentalt sett. Så jeg ville fulgt henne med haukeblikk når hun er på besøk og aldri latt barna være på besøk hos henne alene. Hun må behandles som om hun er syk, fordi det er hun. Anonymkode: 19801...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Del Skrevet 5. mai Det er noe galt mentalt med moren din. Du burde snakke med henne og søsteren din. Dessuten er du litt rar selv som ikke skjønner at dette er helt absurd oppførsel, men må spørre her om dette er normalt. Anonymkode: dbd01...407 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Del Skrevet 5. mai Åhh dette må være både utrolig trist og utrolig vanskelig for deg. En ting er at hun gjør det hun gjør, middager osv. Men det med parfymene var vondt å lese. Dette er ikke sånn det skal være. Anonymkode: 38891...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er noe galt mentalt med moren din. Du burde snakke med henne og søsteren din. Dessuten er du litt rar selv som ikke skjønner at dette er helt absurd oppførsel, men må spørre her om dette er normalt. Anonymkode: dbd01...407 Fy faen, bare hold kjeft! For ts er dette normal oppførsel fra moren sin, hun har jo vokst opp med det! Alt man vokser opp med er normalt frem til det ikke er det lenger. Anonymkode: 19801...daf 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Del Skrevet 5. mai Det er ikke normalt å ta ting. Men det skjer nok at foreldre overbeskytter familiens svakeste, og at søskenet med spesielle behov får spesiell oppvartning lenge etter at det er voksent. Anonymkode: e894f...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 5. mai #20 Del Skrevet 5. mai Min mor har litt samme tendenser, men langtfra på samme nivå. Søsteren min er alltid prioritert, tror hun har en tanke om at vi andre klarer oss selv. Både barna mine og mannen reagerer mer enn meg. Er egentlig takknemlig for å ha blitt oppdratt til å bli selvstendig. Synes det beste var en situasjon der jeg åpent gikk ut og var uenig, i forhold til en økonomisk sak. (Som slo veldig skeivt ut). Der ba foreldrene mine meg om å kutte diskusjonen, og så kom faren min i etterkant og sa at han egentlig var enig med meg. Når søstern ikke var tilstede. Vant vel likevel litt, da foreldrene mine åpent kompenserte meg i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå