AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #21 Del Skrevet i går, 05:18 Leger tror fort at alt i underlivet til kvinner er normalt selv om vi fossblør og vrir oss i smerte. Kom deg til gynekolog! ! Anonymkode: b4817...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #22 Del Skrevet i går, 07:31 Hadde det også slik da jeg ble 40. Fant ingen grunn for det så siden jeg var ferdig med å få barn fikk jeg svidd bort slimhinnen i livmoren. Har ikke blødd en dråpe siden. Anonymkode: 85bca...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #23 Del Skrevet i går, 07:43 Når jeg sluttet med p-sprøyte så blødde jeg mer eller mindre ett år. Hadde gjerne fem dager pause, så 34 dager med blødning, så tre dager pause også blødning igjen. Blødde også veldig mye. Jeg kunne få satt inn pecar eller hva det het. Sånn prevensjon som en setter inn selv én gang i uken, også har en én uke fri med blødning i måneden. Det var ikke aktuelt for meg og det er mange år siden nå så vet ikke om samme finnes. Litt ut i år to så ble det kortere blødninger, men jeg hadde mensen fast annenhver søndag i ca ett halvt år. Holdt på med korte sykluser til jeg mistet mensen på grunn av sykdom. Jeg fikk den igjen etter halvannet år, og da med mer normal rytme, men ikke helt. 23-46 dagers syklus. Året jeg blødde så mye så tok jeg ekstra blodprøver for å følge det opp og det bør du i hvert fall ha. Hos meg var alt fint hele den tiden. Om du blør uten grunn så bør du få deg en time hos gynekolog. Anonymkode: 8f7de...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:45 #24 Del Skrevet i går, 07:45 Du kan jo ikke blø i ni måneder i strekk uten å oppsøke gynekolog? Anonymkode: 1ea17...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #25 Del Skrevet i går, 07:55 Du må sjekke hormonene, og så må du henvises til gyn. Det er ikke normalt. Min venninne opplevde langvarig blødning (halvannet år) før hun ble tatt seriøst. Hun hadde kreft, og måtte fjerne alt av livmor og eggstokker i en alder av 31. Flaks det gikk bra! En annen venninne av meg opplevde kraftige fossblødninger svært ofte (varte ukevis, så kort pause på omkring ei uke, før det var på an igjen), som starta etter covidvaksina. Det var ingen funn på verken blodprøver eller hos gyn, annet enn anemi, naturlig nok ved slike blødninger. Hun fikk medisiner først for å stanse blødning, uten effekt. Hormonprevensjon ble forsøkt, uten effekt. Så måtte hun brenne egglederne, uten effekt. Nå har også hun måtte fjerne alt der inni, i en alder av 33. Anonymkode: eac7a...cbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #26 Del Skrevet i går, 07:58 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva mener du med det? Legen sa at det ikke var ukjent at noen gikk unaturlig lenge med mensen. Tar legen feil? Anonymkode: 233b6...752 Og på 9 mnd har du ikke søkt en second opinion en eneste gang? Anonymkode: 4ec18...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:28 #27 Del Skrevet i går, 08:28 Gynekolog ja... asap. Fastleger... stoler jeg sånn mer eller mindre på. Fikser meg alltid spesialisttime hvis jeg føler det er en god ide, om fastlegens svar ikke hjelper eller virker spesielt logisk for hva jeg opplever. Synd det skal være slik. Anonymkode: dfeac...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå