Portvinpiken Skrevet 4. mai #1 Del Skrevet 4. mai Helt sånn plutselig vil ikke kjøleskapsdøren lukke seg. Virker som det er "magneten" (eller hva det er som er lukke mekanismen) ikke fungerer, så når jeg prøver å lukke døren, så sitter den ikke fast og dermed åpner seg igjen. Det er et 6 år gammelt Indisit kombiskap. Noen som har vært bort i liknende og vet om det kan fikses? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 4. mai #2 Del Skrevet 4. mai Sjekk at det er i vater og at ingenting kommer i klem slik at døren står i spenn. Sjekk om hengslene er løse el.l. Sjekk om gummilistene er rene (vask dem) eller om de er slitte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 4. mai Forfatter #3 Del Skrevet 4. mai smurfebuss skrev (3 minutter siden): Sjekk at det er i vater og at ingenting kommer i klem slik at døren står i spenn. Sjekk om hengslene er løse el.l. Sjekk om gummilistene er rene (vask dem) eller om de er slitte. Takk for tips. Alle disse tingene er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 4. mai Forfatter #4 Del Skrevet 4. mai Det pussige er at dette skjedde nå "plutselig". Altså, det har ikke vært noe problem tidligere. Tvert om, har døren sittet godt igjen så noen ganger må jeg bruke litt "kraft" for å få den opp (ikke unormalt mye kraft altså - bare nok til å forstå at den sitter godt). Jeg trodde først det sto noe i veien inne i kjøleskapet, men så viste det seg at ingenting står i veien - det er bare døren som ikke fester seg på gummilisten slik den normalt gjør. Har aldri opplevd noe sånt i mine 50+ år, men en gang må vel være den første 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Del Skrevet 4. mai Portvinpiken skrev (28 minutter siden): Helt sånn plutselig vil ikke kjøleskapsdøren lukke seg. Virker som det er "magneten" (eller hva det er som er lukke mekanismen) ikke fungerer, så når jeg prøver å lukke døren, så sitter den ikke fast og dermed åpner seg igjen. Det er et 6 år gammelt Indisit kombiskap. Noen som har vært bort i liknende og vet om det kan fikses? Feil i vakuumet i skapet. Kontakt service i morgen, men det koster vel like mye å få teknikker hjem som å kjøpe nytt skap? Anonymkode: bf37f...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Del Skrevet 4. mai Er vel vakum i døra og ikke magnet som gjør at den holder seg igjen. Anonymkode: 4c300...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 4. mai Forfatter #7 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil i vakuumet i skapet. Kontakt service i morgen, men det koster vel like mye å få teknikker hjem som å kjøpe nytt skap? Anonymkode: bf37f...5ea Ja jeg kontakter Elkjøp i morgen. Jeg bare lurte på om det var noen som har erfart noe liknende og hadde noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Del Skrevet 4. mai Portvinpiken skrev (25 minutter siden): Ja jeg kontakter Elkjøp i morgen. Jeg bare lurte på om det var noen som har erfart noe liknende og hadde noen tips. Har hatt venner som har montert krok på døra, midlertidig. Men da skal du vite hva du gjør, for lager du hull i døra eller skroget er du i enda mer trøbbel. Kan du sette en stol eller noe foran til i morgen? Anonymkode: bf37f...5ea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 4. mai Forfatter #9 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har hatt venner som har montert krok på døra, midlertidig. Men da skal du vite hva du gjør, for lager du hull i døra eller skroget er du i enda mer trøbbel. Kan du sette en stol eller noe foran til i morgen? Anonymkode: bf37f...5ea Ja det er kanskje noe sånt en må gjøre. Går fint til i morgen med å sette en stol foran døra + det er relativt tomt inni kjøleskapet nå så ingen krise. Dette er på hytta så det går helt fint, og jeg må kanskje kjøpe nytt. Men kan jeg unngå det kan jeg leve fint med litt kreative løsninger også 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Del Skrevet 4. mai Hyller som er ute av posisjon? Fjern alle hyllene å test? Anonymkode: 41af1...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 4. mai #11 Del Skrevet 4. mai (endret) Tipper det er lista på døra som har blitt morken og hard enkelt steder. Da holder den ikke tett, og blir vanskelig å lukke. Koster ikke så mye for ny. Sjekk tilstanden på den før du kontakter tekniker. Ofte kan man bestille enkelte deler til kjøleskap selv, og en slik list er ikke vanskelig å bytte selv. Endret 4. mai av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 4. mai Forfatter #12 Del Skrevet 4. mai Meowmere skrev (9 minutter siden): Tipper det er lista på døra som har blitt morken og hard enkelt steder. Da holder den ikke tett, og blir vanskelig å lukke. Koster ikke så mye for ny. Sjekk tilstanden på den før du kontakter tekniker. Ofte kan man bestille enkelte deler til kjøleskap selv, og en slik list er ikke vanskelig å bytte selv. Det høres ut som en god løsning. At den har blitt morken og hard stemmer ikke helt, men det med å skaffe en sånn type list høres ut som en god løsning! Takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Del Skrevet 4. mai Bytte tetningslist. Anonymkode: 039ee...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. mai #14 Del Skrevet 5. mai IKEA med flere har sånn barnesikrigslås som er med tape. Lager ikke hull, men vanskelig å få helt av igjen. Brukte det på et kjøleskap et sted jeg leide for en del år tilbake, og det var utrolig praktisk. Mulig det var fryseren, men tror kjøleskap 🤔 Går for det samme, og veldig billig løsning. Litt småirriterende om en skal inn og ut hele tiden, men fin måte å unngå det også på siden en ikke gidder å styre med døra hele tiden 🤪🫠 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Del Skrevet 5. mai Portvinpiken skrev (22 timer siden): Helt sånn plutselig vil ikke kjøleskapsdøren lukke seg. Virker som det er "magneten" (eller hva det er som er lukke mekanismen) ikke fungerer, så når jeg prøver å lukke døren, så sitter den ikke fast og dermed åpner seg igjen. Det er et 6 år gammelt Indisit kombiskap. Noen som har vært bort i liknende og vet om det kan fikses? Som flere har nevnt, så er det nok lista som ikke tetter godt nok. Sjekk den for rifter, og vask den godt. Det kan hende det er noe matrester o.l., - skal ikke så mye til. Anonymkode: fb28b...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Del Skrevet 5. mai Daisy-love skrev (43 minutter siden): IKEA med flere har sånn barnesikrigslås som er med tape. Lager ikke hull, men vanskelig å få helt av igjen. Brukte det på et kjøleskap et sted jeg leide for en del år tilbake, og det var utrolig praktisk. Mulig det var fryseren, men tror kjøleskap 🤔 Går for det samme, og veldig billig løsning. Litt småirriterende om en skal inn og ut hele tiden, men fin måte å unngå det også på siden en ikke gidder å styre med døra hele tiden 🤪🫠 Den IKEA barnesikringslåsen (UNDVIKA multisperre) er genial. Brukt den på flere skap, skuffer og døra på dusjkabinettet 😅. Anonymkode: f8896...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Del Skrevet 5. mai Portvinpiken skrev (21 timer siden): Ja det er kanskje noe sånt en må gjøre. Går fint til i morgen med å sette en stol foran døra + det er relativt tomt inni kjøleskapet nå så ingen krise. Dette er på hytta så det går helt fint, og jeg må kanskje kjøpe nytt. Men kan jeg unngå det kan jeg leve fint med litt kreative løsninger også 😆 Monter barnesikring stramt Anonymkode: f1509...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. mai #18 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Den IKEA barnesikringslåsen (UNDVIKA multisperre) er genial. Brukt den på flere skap, skuffer og døra på dusjkabinettet 😅. Anonymkode: f8896...b25 Ja utrolig praktiske og takk for navn på den så TS lettere kan finne 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå