AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #101 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvalmende utbetalinger på enkelte her. Ekkel tanke at jeg er med på å jobbe og finansiere dette. Noen av dere har det samme som meg i fulltidsjobb. Og ja, jeg har høyere utdanning. Anonymkode: 49175...13b Jeg har også høyere utdannelse. Opptil flere av de, og flere års ansiennitet. Jeg har også finansiert er det. Tror du at dine skattekroner går direkte til min uføretrygd? Hva tror du skjer med din inntekt om du blir varig syk og satt ute av stand til å arbeide? Hva tror du min inntekt var FØR jeg ble kronisk syk? Og hvordan tror du mitt liv er nå sammenliknet med før jeg ble syk? Hvilket liv tror jeg vil ha, det før eller etter jeg ble syk?? Anonymkode: 97456...89d 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #102 Del Skrevet 19 timer siden 39000 i uføretrygd 12000 i barnetillegg 6000 i barnetrygd 2000 i bidrag før skatt. Trekker 3000 ekstra på skatten. Får igjen 45000 i år. Feriepengene mine. Anonymkode: bab5f...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #103 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kvalmende utbetalinger på enkelte her. Ekkel tanke at jeg er med på å jobbe og finansiere dette. Noen av dere har det samme som meg i fulltidsjobb. Og ja, jeg har høyere utdanning. Anonymkode: 49175...13b Dette er en kvalmende og egoistisk uttalelse, som vitner om lite forstand. Det kalles hetsing. Kom gjerne med ny vurdering når du har levd litt lenger og møtt noen utfordringer. Anonymkode: 818a2...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #104 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Full trygd = 100% uføretrygd, uansett hvilken sum det blir månedlig, for den er 66% av det man tjente i de 3 beste av de 5 siste årene forut for det året man sist ble sykemeldt. Hvis dette blir lite, så får man minstesats, som det også er forskjellige satser av. Maks AAP eller uføretrygd er 66% av et grunnlag på 6G De fleste uføretrygdede har ikke tjent opp rettigheter til å oppnå maks uføretrygd, men har vel et gjennomsnitt på rundt 300-350.000. Før pensjonsreformen i 2015 var det visst flere unge som ble gitt opp av nav, istedenfor å få hjelp til å komme i aktivitet. Sosialen ble lei av å bli oppsøkt for å få sosialstønader, så noen av disse fikk kastet på seg uføretrygd for å bli kvitt dem. Når voksne folk blir syke i jobb, så møter de mange stengsler hos nav om de trenger en aap eller uføretrygd. Mange år på en usikker inntekt, som aap, knekker psyken på veldig mange. Det hjelper heller ingen at det også finnes så mye misunnelse og hets mot de som ligger nede. Anonymkode: 818a2...556 Jeg vet det, men det virket som personen jeg siterte trodde man gikk fra å aldri ha jobbet en dag til å få maks utbetaling av trygd, med ingen andre diagnoser enn «vondt i viljen». Anonymkode: 10903...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #105 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en kvalmende og egoistisk uttalelse, som vitner om lite forstand. Det kalles hetsing. Kom gjerne med ny vurdering når du har levd litt lenger og møtt noen utfordringer. Anonymkode: 818a2...556 Helt enig, tror ikke de som kommenterer sånt skjønner at uføre er mennesker utsatt for sykdom eller skade, eller evt har medfødte syndrom/diagnoser/funksjonsnedsettelser. Anonymkode: 10903...7a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #106 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt enig, tror ikke de som kommenterer sånt skjønner at uføre er mennesker utsatt for sykdom eller skade, eller evt har medfødte syndrom/diagnoser/funksjonsnedsettelser. Anonymkode: 10903...7a6 Glem ikke at det også finnes et ukjent antall snyltere. Jeg ser du har utelatt dette. Anonymkode: dab6c...321 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #107 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjenner to stk uføre. Begge har 42 900 kr mnd brutto. Ca 32 000 utbetalt pr mnd etter skatt. Anonymkode: f6dcb...ecb Da har de vel hatt en godt betalt jobb før de ble uføre da... Anonymkode: 6c4de...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #108 Del Skrevet 9 timer siden Pratet med en som spurte meg hvor mye uføretrygd var i mnd. Jeg svarte at jeg har ca 23.000 utbetalt, da jeg har ung ufør tillegg. "Å ja, men det er jo godt betalt for å bare gå hjemme det da". Jepp, hadde lyst til å kvele han ja. Anonymkode: 6c4de...f4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #109 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Gjerne utdyp hvordan du inngående kjenner til 6 personers helsetilstand. Anonymkode: 7edcf...f2d Enig, som om noen vil dele private detaljer med hvermansen..! Kan ligge mye bak og mange dårlige dager andre ikke ser! Har mange ting(sykdommer flere fysiske ,pyskiske, operasjoner og mye mer), som jeg ikke deler med andre enn mannen! Kanskje ser dere meg på en god dag, eller jeg faker smil og er grei men bak alt er det j... tungt. Må hente meg inn før og etter! Dere vet aboslutt ikke noe om hvordan det er for noen! Ville heller valgt å være frisk,jobbe og ha ett soialt og godt liv enn å være ufør! Anonymkode: 4b688...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #110 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Glem ikke at det også finnes et ukjent antall snyltere. Jeg ser du har utelatt dette. Anonymkode: dab6c...321 Jeg tror ikke man har så inngående kjennskap til andres helse at man kan bedømme det. Noen fungerer fint i perioder, og da ser du dem, kanskje de også da bidrar med de de kan, det betyr ikke at de fungerer hele året. Anonymkode: 10903...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #111 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kvalmende utbetalinger på enkelte her. Ekkel tanke at jeg er med på å jobbe og finansiere dette. Noen av dere har det samme som meg i fulltidsjobb. Og ja, jeg har høyere utdanning. Anonymkode: 49175...13b De som har høy utbetaling her har jo forsikringer og flere barn. Du får få deg noen barn og bli alenemor så går inntekten din opp. Og ha forsikringer i orden. Anonymkode: 0321b...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #112 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kvalmende utbetalinger på enkelte her. Ekkel tanke at jeg er med på å jobbe og finansiere dette. Noen av dere har det samme som meg i fulltidsjobb. Og ja, jeg har høyere utdanning. Anonymkode: 49175...13b Samme her. ❤️❤️ Anonymkode: f6dcb...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #113 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har de vel hatt en godt betalt jobb før de ble uføre da... Anonymkode: 6c4de...f4c Nei, ikke så veldig. Grensen er jo 600 000 så får en høyest utbetalt trygd. Jeg jobber fullt og har mindre utbetalt enn disse som er hjemme på heltid. Anonymkode: f6dcb...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #114 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 23.54): Virkelig? Mistenkelig høye beløp. Jeg jobbet mange år, ingen barn eller andre tillegg. 23700 etter skatt. Anonymkode: 950aa...808 Kommer jo an på hva du tjente mens du var i jobb også, samt eventuelle forsikringer. Jeg har vært ufør i ca 10 år, og har utbetalt rett over 29 000 kr nå. Dette er uten forsikringer eller andre tillegg. Anonymkode: 8b712...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #115 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kvalmende utbetalinger på enkelte her. Ekkel tanke at jeg er med på å jobbe og finansiere dette. Noen av dere har det samme som meg i fulltidsjobb. Og ja, jeg har høyere utdanning. Anonymkode: 49175...13b Du har høyere utdanning, men samtidig så lite reflektert. Anonymkode: 8b712...624 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #116 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke man har så inngående kjennskap til andres helse at man kan bedømme det. Noen fungerer fint i perioder, og da ser du dem, kanskje de også da bidrar med de de kan, det betyr ikke at de fungerer hele året. Anonymkode: 10903...7a6 Jeg har heller ikke sagt en trenger å ha kjennskap til andres helse, jeg bare konstaterer et faktum du utelot. Anonymkode: dab6c...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #117 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke så veldig. Grensen er jo 600 000 så får en høyest utbetalt trygd. Jeg jobber fullt og har mindre utbetalt enn disse som er hjemme på heltid. Anonymkode: f6dcb...ecb Å være misunnet på folk som har falt utenfor livet, karriere og samfunn med sykdom på velferdssatser er ikke noen dere bør være misunnelige på. Skal dere være misunnelig på noen så vær heller misunnelig på han og hun som jobber i offentlig sektor som senior ditt og rådgiver datt som tjener 800 000 - 900 000,- for å være på jobb på dagtid 3 dager i uka, "hjemmekontor" 1 dag i uka og "avspassering"/solfri/inneklemtfri osv hver eneste fredag - uten å ha produsert noe som helst nevneverdig hele uka. Med halvgratis lunsj, gratis kaffe, velferdsgoder, innlagt treningsfri (som egentlig betyr å gå hjem tidlig), firmareiser (som blir en ferietur med et lite "møte" på), fullopptjent pensjonsordninger og gjerne tidlig pensjonsalder. Dette var for øvrig ikke en overdrivelse. Offentlig sektor er FULL av slike mennesker. Jeg har selv jobbet en plass og nærmest vært en del av dette i mange år. Disse kan dere være misunnelige på. Ikke uføre og syke. Er rimelig nedrig å være misunnelig på en lavstatusgruppe i samfunnet. Anonymkode: 17bf5...a0d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #118 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke så veldig. Grensen er jo 600 000 så får en høyest utbetalt trygd. Jeg jobber fullt og har mindre utbetalt enn disse som er hjemme på heltid. Anonymkode: f6dcb...ecb Så utdann deg og jobb med noe med høyere lønn da, er jo ikke verre enn det?! Anonymkode: 6c4de...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #119 Del Skrevet 5 timer siden Ca 600000.- brutto totalt med maks uføretrygd og forsikring i året utenom. utgjør ca halvparten av det jeg hadde før ulykken. Hadde jeg byttet tilbake? Lett. 7 dager i uka. Nå har jeg det heldigvis greit da. Mye smerter innimellom men klarer å fungere noenlunde normalt. Men det er de drittdagene du aldri vet når kommer som ødelegger alt. Anonymkode: 7819d...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 5 timer siden #120 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke så veldig. Grensen er jo 600 000 så får en høyest utbetalt trygd. Jeg jobber fullt og har mindre utbetalt enn disse som er hjemme på heltid. Anonymkode: f6dcb...ecb Nei, maksimalt beregningsgrunnlag pr. dags dato er 744.168 kroner. Det tilsvarer 6G (Grunnbeløpet i folketrygden). G reguleres hvert år i mai og beregningsgrunnlaget øker følgelig tilsvarende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå