AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:25 #1 Del Skrevet søndag kl 21:25 Har en venninne som konstant tar bilder og legger ut bilder av barna sine. «Her spiser hun banan», «Pannekaker i dag», «Tid for et bad», «Funnet en blomst». Bildet legges ut i gruppechat, Instagram, story på Instagram + Facebook. Det har gått så langt at eldste barnet sier: «Mamma, ta bilde av meg med denne bollen da!» og stiller seg opp for å posere med bollen. Jeg klarer ikke å tro at det er sunt for et barn å bli vant til å bli fotografert til enhver tid. Jeg vegrer meg for å ta det opp i frykt for å være mammapoliti. Hva gjør man? Anonymkode: 114ae...b33 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:29 #2 Del Skrevet søndag kl 21:29 Rister på hodet og passer sine egne saker. Anonymkode: 77353...dc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet søndag kl 21:30 #3 Del Skrevet søndag kl 21:30 Dette har du ingenting med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:30 #4 Del Skrevet søndag kl 21:30 Ingenting. Anonymkode: 06fe3...c14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:33 #5 Del Skrevet søndag kl 21:33 Helt vanlig blitt. Forstå det den som kan. Anonymkode: 8f7c4...bfe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:35 #6 Del Skrevet søndag kl 21:35 Ok, takk for informasjonen. Anonymkode: 8a25f...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet søndag kl 21:39 #7 Del Skrevet søndag kl 21:39 Finn på noe bedre. 😴😴😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet søndag kl 21:49 #8 Del Skrevet søndag kl 21:49 Barn har rett på et privatliv, og de har rett til å skape sin egen digiale perosonlighet uten at de blir "hjemsøkt" for hva foreldrene har delt med kjente og ukjente. Det virker som venninna di har lite kunnskap om dette og farene ved å dele masse bilder av barna. For å ikke være belærende ville jeg startet med små drypp, sagt litt sånn "har du hørt om sånn og sånn", sendt en lenke i ny og ned og rett og slett forsøkt å bygge opp kompentansen hennes på en diplomatisk måte. Går du rett i angrep og kritiserer henne uten at hun har grunnlag for å firstå hvorfor hun blir kritisert vil det bare bli konflikt, og barna vil bli tatt like mye bilde av. https://www.unicef.no/norge/oppvekst/eksponering-av-barn-i-sosiale-medier/rad-til-foreldre https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ https://www.vg.no/nyheter/i/jQx60z/kripos-advarer-mot-ai-skapte-overgrepsbilder?utm_source=androidapp&utm_medium=share 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:29 #9 Del Skrevet søndag kl 22:29 Jeg gleder meg til de får inn en lov for eksponering av barn. Det har vært snakk om det. I 2019 var det en mor som ble dømt til Høyesterett fordi hun hadde krenket barnets privatliv med å dele personopplysninger på Facebook. Og jeg synes det er så braaaa. Endelig kan foreldre bli erstatningsansvarlige. Hun måtte betale en bot på 120.000 kr. https://www.domstol.no/globalassets/upload/hret/avgjorelser/2019/november-2019/hr-2019-2038-a.pdf Anonymkode: 92e5e...749 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:32 #10 Del Skrevet søndag kl 23:32 Skrur av varsler fra henne på alle plattformer. Ute av syne, ikke ditt ansvar. Anonymkode: 8c895...f91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:43 #11 Del Skrevet søndag kl 23:43 Tror ikke jeg hadde gidde og bry meg sånn veldig. Kommer samtale emne opp ville jeg vel sagt noe om hva jeg tenkte. Men hennes liv og barn Anonymkode: 6516c...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #12 Del Skrevet i går, 06:56 Til flere av dere over; Barnemishandling er alle sin sak! Dette TS beskriver er gjerne ikke mishandling, men absolutt noe å bekymre seg for! Trist å se et barn på vei til å bli ødelagt av moren sin Anonymkode: 46d03...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #13 Del Skrevet i går, 07:00 Verdt å lese: https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/being-present-parent_uk_5ffb97e2c5b656719886dbaf Anonymkode: 177df...7c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:01 #14 Del Skrevet i går, 07:01 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til flere av dere over; Barnemishandling er alle sin sak! Dette TS beskriver er gjerne ikke mishandling, men absolutt noe å bekymre seg for! Trist å se et barn på vei til å bli ødelagt av moren sin Anonymkode: 46d03...e1a Absolutt. Det som beskrives her er imidlertid - som du selv påpeker - ikke "barnemishandling." Det ville være bare nok et fordummende bidrag til inflasjon i et alvorlig begrep å kalle det det. Anonymkode: 77353...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #15 Del Skrevet i går, 07:09 Fy faen så angst jeg hadde fått dersom det lå ute dusinvis av barnebilder av meg på åpent internett. Værsågod til alle pedofile, kriminelle og nettroll. For ikke snakke om mobbere og identitetstyver. Anonymkode: bcc3d...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå