Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på datingapp i halvannet år. Truffet en god del. Jeg er 49. Samtlige av de jeg har truffet har vært useriøse, stort sett bare vært ute etter sex. Eller så ghoster de eller fader bort. De er veldig på i begynnelsen men så viser det seg at de ikke er klare for et forhold.

Jeg går vel for å være ei smart dame, god jobb, ser ganske grei ut, er åpen, spontan og gir av meg selv. Alle som kjenner meg sier jeg er for snill og jeg er et omsorgsmenneske. Jobber også med mennesker som sliter psykisk, og har utdanning innen det.

Jeg føler vel at jeg tiltrekker en spesifikk type menn som ikke vil meg vel, eller som er emosjonelt utilgjengelige. Lurer på om jeg ubevisst distanserer meg for de menn som er seriøse og på utkikk etter et solid, godt forhold… 

Nå har jeg blitt skuffet igjen og det tærer virkelig på meg. Begynner å bli veldig deprimert. Han jeg traff sist har alltid visst hvem jeg er og jeg har venner som kjenner han. Flere av de sa vel at han kanskje ikke var noe å satse på, men de ga ingen grunn. Hadde bare «hørt det» for 20-30 år siden. Han var veldig på, sa mye fint, at jeg virket så snill og godhjertet. Noe jeg er. Han sa han var imponert over jobben min, at jeg var dyktig og at han likte at jeg hjalp mennesker som sliter. Pen og morsom sier han også og etter kvelder med timesvis med prating, mye latter og god stemning sier han plutselig at han ikke får følelser så lett, og at han må bruke tid. Sa han skulle si ifra hvis ikke kjærestefølelsene kom….. så jeg skal liksom sitte å vente på de? Han var her på middag på fredag og jeg gjør alt for at han skal ha det brannhelt slappe av og kose seg. Og det gjorde han. På lørdag spurte jeg om han hadde tid til en rask kaffekopp. Da svarte han at tida fløy fra han med jobb og at han var bedt til en kamerat. Jeg svarte ok og st jeg da heller hoppet på toget til Oslo for å være med venner der. Da tok det to minutter før han svarte at han heller ville spise med meg og at han kom og hentet meg om 30 minutter. Vi kjørte og pratet og hadde det fint og jeg fikk enda en klem. I bilen da kunne han gitt meg et kyss men det gjorde han ikke. Får bare melding om at han bruker tid og ikke faller pladask, men at han skal si ifra om følelsene ikke kommer! Og hva gjør je? Blir lei meg, gråter, føler meg ikke god nok og venter for å se om disse følelsene dukker opp. Jeg mener jo at etter 5 dager sammen burde man ha litt clue.

Så nå er jeg urolig og har begynt å chatte nerven som var litt på før, men ble borte. Nå er han klar for et forhold sier han og vil gjerne treffe  meg…. Og jeg gir sjanse på sjanse i håp om å finne den mannen som endelig vil sette pris på mitt engasjement i et forhold….

Men det tar så lang tid , og det gjør så vondt å bli dumpet igjen og igjen.

Jeg VET at jeg fortjener så mye bedre, han som får meg går det bra. Jeg gir mye, er raus og god på kommunikasjon.

Så hva pokker gjør jeg feil? 

Anonymkode: 229c8...d56

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ingenting feil, vi er veldig mange som opplever det på samme måte. Og vi er i alle aldre. Så det er ikke deg, men dating og mennesker er sykt vanskelig. Ingen vil ha noen som vil ha dem tydeligvis. 

Anonymkode: 6d89b...444

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva pokker gjør jeg feil? 

Jeg tror du må begynne med å bli glad i deg selv. Først når du virkelig kjenner at du er på plass i deg selv, avslappet og trygg på den du er, så vil du ikke godta å bli behandlet på denne måten. Da vet du hva du fortjener og du vil heller ikke tiltrekke deg disse shady mannfolka. 

Anonymkode: 741ca...00d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du må begynne med å bli glad i deg selv. Først når du virkelig kjenner at du er på plass i deg selv, avslappet og trygg på den du er, så vil du ikke godta å bli behandlet på denne måten. Da vet du hva du fortjener og du vil heller ikke tiltrekke deg disse shady mannfolka. 

☝️☝️

Dette er så viktig.

Anonymkode: 2d8e6...824

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

90% eller antakelig flere av menn på ca. 50 år som er single er enten forlatt fordi de er ubrukelige eller har gjort det slutt med partneren sin fordi de ville bli sammen med en annen dame og så har det skåret seg. Så altså ganske liten sjanse for å gjøre et scoop. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør samme feil som jeg gjorde, til jeg reflekterte godt over hvilke menn jeg tiltrakk meg. Menn som ville ha og ikke gi. Innså at jeg måtte sette meg mer i førersetet angående å velge klokere, og ikke ha fokus på å bli valgt, samt allerede fra starten av relasjoner sette sunne grenser og sette krav til oppførsel, respekt for meg og omtanke for meg, og ikke være en serviceperson som ga og ga men ikke krevde, for så å bli lei meg over at de ikke selv så det gale i det. 

Så jeg ble mer opptatt av om menn faktisk var riktig for meg, og vurderte dette mer rasjonelt enn tidligere. Ble kaldere i forhold til dette kan man også si. Jeg etablerte også kjapt situasjonen der jeg ikke ga mer enn jeg fikk. 

Fikk ikke testet ut dette fryktelig lenge, for da havnet jeg relativt fort i et forhold der han måtte gi like mye som meg, og gjorde det. De tre jeg datet innen dette behandlet meg også med større respekt, men jeg dumpet dem. De var ikke riktig for meg. 

Anonymkode: f024a...c27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler vel at jeg tiltrekker en spesifikk type menn som ikke vil meg vel, eller som er emosjonelt utilgjengelige. Lurer på om jeg ubevisst distanserer meg for de menn som er seriøse og på utkikk etter et solid, godt forhold… 

Og derfor kutta jeg ut menn, og vipps ble livet mitt straks mye bedre og lettere. 

Anonymkode: 8f3df...96a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror utvalget av gode 50-åringer ikke er enormt. Mange av dem er i parforhold. 

Nyskilte kan være tricky, og de som har vært single lenge er garantert sosiale utskudd. 

Anonymkode: fcfdb...22a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nyskilte kan være tricky, og de som har vært single lenge er garantert sosiale utskudd. 

Jeg ble enkemann i alder av 57, dessverre.

Anonymkode: e100c...92d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Motsatt. Du er tiltrukket av typen menn som har mange muligheter, og du utmerker deg ikke nok i forhold til de andre til å gi grunn til å investere i deg emosjonelt eller forplikte seg til deg. Det er ikke sånn at emosjonelt utilgjengelige menn har en egen fetisj i hvilke damer de liker. Menn liker fine og trivelige damer

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har droppa apper, de gir meg bare dårlig selvfølelse. Jeg er 42 og opplever at det er få seriøse og bra single menn på rundt min alder. Jeg tenker jeg skal ha flaks om jeg møter noen som vil noe mer nå. Kjenner masse flotte menn, men de er jo tatt.  Når jeg slo meg litt mer til ro med det, fikk jeg det i hvert fall bedre. Så får jeg se om jeg har flaks til slutt. Nå forsøker jeg bare å konsentrere meg om meg selv og ha det beste livet jeg kan som single.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ble enkemann i alder av 57, dessverre.

Anonymkode: e100c...92d

52 her. Det er nok en del av oss også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg var alene lenge, og var ikke slik før jeg hadde datet en stund. Det er jo for jævlig at man må ta pauser fra dating fordi. man blir psykisk ødelagt av det....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg var alene lenge, og var ikke slik før jeg hadde datet en stund. Det er jo for jævlig at man må ta pauser fra dating fordi. man blir psykisk ødelagt av det....

Du er jo tydeligvis ikke helbredet, hadde du vært det så hadde du ikke tiltrukket deg dårlig mannfolk. Hvorfor har du det så travelt? 

Anonymkode: 2d8e6...824

AnonymBruker
Skrevet

Du tiltrekker deh et speilbilde av deg selv. 

Vanskelig å ta inn over seg. Forståelig nok. 

Anonymkode: ebb00...e3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du gjør samme feil som jeg gjorde, til jeg reflekterte godt over hvilke menn jeg tiltrakk meg. Menn som ville ha og ikke gi. Innså at jeg måtte sette meg mer i førersetet angående å velge klokere, og ikke ha fokus på å bli valgt, samt allerede fra starten av relasjoner sette sunne grenser og sette krav til oppførsel, respekt for meg og omtanke for meg, og ikke være en serviceperson som ga og ga men ikke krevde, for så å bli lei meg over at de ikke selv så det gale i det. 

Så jeg ble mer opptatt av om menn faktisk var riktig for meg, og vurderte dette mer rasjonelt enn tidligere. Ble kaldere i forhold til dette kan man også si. Jeg etablerte også kjapt situasjonen der jeg ikke ga mer enn jeg fikk. 

Fikk ikke testet ut dette fryktelig lenge, for da havnet jeg relativt fort i et forhold der han måtte gi like mye som meg, og gjorde det. De tre jeg datet innen dette behandlet meg også med større respekt, men jeg dumpet dem. De var ikke riktig for meg. 

Om dette svaret treffer deg, tror jeg det er veldig sentralt.

Du kommer av og til lengre med å ville ting selv, kreve og ta plass. Hva skal til for at du ytrer dine ønsker, krever respekt og rett og slett dumper de som ikke viser omtanke og ellers ikke er passende for deg?

Sånn ellers, jeg måtte til terapi for å få litt dytt/drahjelp i ei fornuftig retning.

For eksempel hadde jeg ikke godtatt at han først sier nei, så legger jeg nye planer -med vennene mine for så å gi beskjed om at han henter meg om 30 min. Da hadde han fått beskjed om at jeg er opptatt for kvelden, og at jeg neste gang vi møttes gjerne ville prate til han om kommunikasjon oss i mellom. Da hadde jeg sagt at jeg opplever han om vinglete og følelsesmessig umoden, og at jeg forventer at han er et voksent menneske som er i stand til å håndtere å stå i usikkerhet og gjøre forutsigbare avtaler.

Eventuelt, hvorfor jeg er singel på tredje året.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tiltrekker deh et speilbilde av deg selv. 

Vanskelig å ta inn over seg. Forståelig nok. 

Anonymkode: ebb00...e3f

Tull. Drittsekker finner ofre de kan manipulere. 

Anbefaler deg å gå ned i alder, TS. 35-45 for eksempel. Og kun menn med seriøse forhold bak seg. 

Anonymkode: fc70c...0bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tror du med flere her bør ta en titt på samlivssaken litt oftere, så ser du hvilke damer og menn som er i forhold. Så ser du på denne siden, og gjerne deg selv, så ser du at utvalget er like bedritent for både menn og kvinner - single som gifte

Anonymkode: d3d4d...8b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det blir bare ikke mer riktig enn dette. Alle burde sette seg i førersetet i sitt eget liv fremfor å vente på at en fin «bil» dukker opp og man får sitte på. Ta kontroll over det du kan kontrollere, deg selv og ditt

Anonymkode: d3d4d...8b3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tull. Drittsekker finner ofre de kan manipulere. 

Anbefaler deg å gå ned i alder, TS. 35-45 for eksempel. Og kun menn med seriøse forhold bak seg. 

Anonymkode: fc70c...0bd

Nei. Ikke ødlegg for oss kvinner som er yngre. 

Ekler vi kan vel skynte oss å ta dem først, så kan jo ikke klage. Men sinnsykt kjipt om 30 åringen forsvinner fordi eldre menn er håpløse. 

Anonymkode: ade27...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...