AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Slik som man ser på filmer og sånt? Når jeg søker på Finn, så kommer det bare opp nattevakt i bofelleskap (og lignende), eller vekter som kjører rundt til mange bygninger. Anonymkode: 593dc...dce 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Det er tilnærmet ingen bygninger som er store nok til å ha slikt behov for vakt. De fleste har alarmer og kamera. Anonymkode: 9ae06...377 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Kjenner en som jobbet som nattevakt på et verft. Anonymkode: 069c5...663 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Nærmeste du kommer er nok mobilvekter, der du har ulike sjekkpunkt gjennom en natt. Mongstad feks har slike, men hvor vanlig det er utenom der aner jeg ikke, kun hørt om der, og at man har ulike punkt i et område/i en by. Anonymkode: bbd92...279 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Større industrianlegg er nok de eneste stedene men det vil jo være gjennom et større selskap der du kan bli sendt hvor som helst. Anonymkode: ebc05...f1f 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Jeg var nattevakt på likhus, ganske chill Anonymkode: 21a6f...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai Bolig kan være ganske chill, vi var stort sett to, delte oss i to og hadde halve bygget hver, veldig rolig. Så film og strikket mye. Anonymkode: db671...00c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Jobber som BPA-nattevakt, kan anbefale det. Men viktig at du og bruker har god kjemi 🙂 Anonymkode: af7a5...1fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Ser vektere som går rundt om natta på sykehuset jeg jobber på. Vet ikke om de har mulig til å kun jobbe natt da. De er jo bortimot alene, folk flest sover og det er rolig på sykehuset. Anonymkode: aeb2a...44b 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser vektere som går rundt om natta på sykehuset jeg jobber på. Vet ikke om de har mulig til å kun jobbe natt da. De er jo bortimot alene, folk flest sover og det er rolig på sykehuset. Anonymkode: aeb2a...44b Ikke noe digg. De må bl. a. sjekke likhus-rommene. Utrivelig Anonymkode: 550b2...c23 1
Knirke Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er tilnærmet ingen bygninger som er store nok til å ha slikt behov for vakt. De fleste har alarmer og kamera. Anonymkode: 9ae06...377 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nærmeste du kommer er nok mobilvekter, der du har ulike sjekkpunkt gjennom en natt. Mongstad feks har slike, men hvor vanlig det er utenom der aner jeg ikke, kun hørt om der, og at man har ulike punkt i et område/i en by. Anonymkode: bbd92...279 Nja…. Mange objekter har døgnbemanning, og vekteren som sitter der kalles stasjonærvekter. Det kan være store banker, byggeplasser, boligkomplekser, kontorbygg etc. De går typisk noen runder ila natten, slipper folk ut og inn, og kvitterer alarmer. TS, du kan ta vekterkurs og søke på jobb i vekterfirma.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai Naboen er nattevakt på Ikea. Han tusler rundt og ser at alt er som det skal. Store arealer. Anonymkode: 142ce...ad7
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai Knirke skrev (20 minutter siden): Nja…. Mange objekter har døgnbemanning, og vekteren som sitter der kalles stasjonærvekter. Det kan være store banker, byggeplasser, boligkomplekser, kontorbygg etc. De går typisk noen runder ila natten, slipper folk ut og inn, og kvitterer alarmer. TS, du kan ta vekterkurs og søke på jobb i vekterfirma. Jeg har jobbet flere steder med stasjonære vektere, og de har ganske mye andre oppgaver i tillegg enn å bare gå noen runder. Stasjonære vektere på døgnbemannede plasser er mer som resepsjonister, ikke noen som tusler rundt alene. Det er langt i fra så chill som det ser ut på film. Anonymkode: 9ae06...377
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai Har du ikke sett nok filmer til å vite at hvis du har en sånn jobb, blir du drept? Anonymkode: ce43d...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 22.25): Jeg var nattevakt på likhus, ganske chill Anonymkode: 21a6f...8ff Haha, ja. Ikke mye liv der. Anonymkode: 6e99d...ed5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai Nattevakter på sykehjem kan være veldig OK, men det kan også være hektisk. Men det er stort sett chille oppgaver. Du må orke å skifte på senger en sjelden gang og tørke drit. Men i rolige perioder kan du se TV, strikke, hva enn du vil. Anonymkode: 12944...38d
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 22.14): Det er tilnærmet ingen bygninger som er store nok til å ha slikt behov for vakt. De fleste har alarmer og kamera. Du "prater" som du har vett til. Selvfølgelig er det mange steder som har slike vakter, men de fleste er gjennom store vaktselskaper. Så du må nok skaffe deg vekterutdanning først. Har en kamerat som har slik jobb, på et flott anlegg. Sitter bare å ser på kameraer, og går runde ute med bikkja i ny ne. Anonymkode: 67f52...d59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå