Gå til innhold

Leser så mye om psykopater og narsissisme at man selv tror/innbiller seg at man bor med en..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det florerer. Her, uke blader, aviser, tik tok mm. Det skumle med det er at man sammenligner og trekker konklusjoner. Plutselig er man sammen med en psykopat. Han snille og kjærlige mannen du har bodd sammen med i 16år, ja nå er han psykopat. 
Flere som har kjent på det?

Jeg er meget var på kritikk og kroppsspråk i utgangspunktet, hadde jeg hatt god selvtillit å litt bein i nesa så hadde jeg neppe tenkt de tankene. Blir gal!

Anonymkode: f2885...d7a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd noen jeg kjenner bli redd for det og har også en kjenning som er virkelig rar og har svært lite medfølelse for andre, da blir jeg såklart skeptisk å redd.

Men husk at all den pratingen bare er prating også, alle er ikke sånn. Om noen er farlige er det greit å vite, men om noen ikke er det, hva har det å si? Narisisme og lignende er verst forhold til volden de utfører. 

Anonymkode: 52c23...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd noen jeg kjenner bli redd for det og har også en kjenning som er virkelig rar og har svært lite medfølelse for andre, da blir jeg såklart skeptisk å redd.

Men husk at all den pratingen bare er prating også, alle er ikke sånn. Om noen er farlige er det greit å vite, men om noen ikke er det, hva har det å si? Narisisme og lignende er verst forhold til volden de utfører. 

Mange vil ha oppmerksomhet, å det er et klikkbart tema. Mamge vil tjene penger. Det er derfor det også er så mye om det. 

• Liker 1
Skrevet

Det mest vanlige symptomet på narsissisme er at man diagnostiserer andre som narsissistiske……

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Det mest vanlige symptomet på narsissisme er at man diagnostiserer andre som narsissistiske……

Mange av de har inne da, ser jeg..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det florerer. Her, uke blader, aviser, tik tok mm. Det skumle med det er at man sammenligner og trekker konklusjoner. Plutselig er man sammen med en psykopat. Han snille og kjærlige mannen du har bodd sammen med i 16år, ja nå er han psykopat. 

Jeg er meget var på kritikk og kroppsspråk i utgangspunktet, hadde jeg hatt god selvtillit å litt bein i nesa så hadde jeg neppe tenkt de tankene. Blir gal!

Jeg er en mann. Jeg kan være både kynisk og egoistisk og beregnende. Jeg er også kjærlig og glad i mine.

Det fleste av oss er vel en miks av egenskaper som settes høyt og lavt av andre? Jeg ser ingen grunn til å sykeliggjøre eller diagnostisere det for de fleste av oss. Men velg din partner med omhu.

Anonymkode: a029d...350

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Potensielt, ja.

Er nok først og fremst ekkokammer-effekten som slår inn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har du ikke belegg for...

Anonymkode: 25dcc...497

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del her inne som ikke forstår medmenneskelighet uansett hvor mange sjangser de får eller hvor mange eksempler de bmir malt for å få inblikk i andres følelsesliv, så blir heller ikke overasket om noe er det i en grad. 

Også mange som lever hensynsløse liv hvor de går etter tenåringer og er utro i fleng. Også dem som er litt på voldskanten. Men så er det bare nett og kan være mennesker som søker å provosere også. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg skikkelig igjen i det du skriver! Har dessverre møtt mange som virkelig er overnevnte , men så har jeg meg øyeblikk der jeg får gåsehud og begynner å tenke det om andre som jeg står nær. Hva/hvis/om/at/mulighet ?

En jeg står kjempe nært har en tendens til å bli så egosentrisk og selvsentrert og veldig veldig kald i personlighet å da kan jeg begynne å undre meg igjen 🤔 

men man må jo bare legge det fra seg som det heter 🙉🙈

Anonymkode: cb601...a89

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Virkelig ikke.

Anonymkode: ea2d4...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har skjedd at jeg har lest her inne eller reddit og det er egentlig ganske mye om det over alt. Så tror man plutselig at partner er slik. Men jeg er sammen med en autist, så noen av tingene kan tolkes som narsissistisk. Men han er omsorgsfull og god bare ikke helt som alle andre. Så jeg må stikke hull på internettbobla mi noen ganger. Hjelper når jeg møter han, for jeg har faktisk vært sammen med narsissister før, jeg vet hvordan de var og han er ikke sånn.

Anonymkode: b9034...b42

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er sammen med en så snill mann, at det er det siste jeg ville tenkt om han.  Overrasker meg at så mange tror de er sammen en psykopat, eller faktisk er sammen med en. Er det virkelig så mange av de der ute?

Anonymkode: ca422...f41

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men så var ikke den mannen snill og god og kjærlig. Han hadde, og har fremdeles, mange narsisistiske trekk men det kan like gjerne være dårlig oppdragelse, traumer, adhd etc. 

Når jeg hører denne infoen du sikter til TS, så akn jeg derimot ikke kjenne igjen andre ekser som faktisk er bare gode og snille. Ingenting passer deres beskrivelse. 

Men du nevner at du er veldig var på kritikk eller tar deg nær av ting? Det er jo noe du burde jobbe med for å forbedre alle dine relasjoner... Og for å forbedre din livskvalitet. Du bruker unødig mye tid og tankekraft på den slags usikkerhet. 

Anonymkode: 9f714...f98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det har du ikke belegg for...

Anonymkode: 25dcc...497

Det var mer et svar på at han/hun sier de fleste narsissister er de som diagnostiserer andre som narsissist. Det er mange her inne som er kjapp med å rope «løp», «rødt flagg», «psykopat», «psykisk vold», «narsissist». Så hvis de som sier andre er det, er det selv, så er det mange her inne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ignorere det, det har blitt "in" å si at ens partner eller eks er narsissist. Bare vedkommende oppførte seg som en drittsekk en gang eller to så får de diagnosen kastet etter seg.

Det har gjort at begrepene har blitt helt utvannet og meningsløse. "Alle" er narsisisster nå, i hvert fall i følge KG, som diagnostiserer mer enn jeg skifter truser.

Anonymkode: 0735a...80e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

jeg tenker at hvis du i 16 år har levd med en du ser på spm snill og kærlig så blir ikke denne psykopat over natta.. 

Anonymkode: 5dc3e...d61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg er sammen med en så snill mann, at det er det siste jeg ville tenkt om han.  Overrasker meg at så mange tror de er sammen en psykopat, eller faktisk er sammen med en. Er det virkelig så mange av de der ute?

Anonymkode: ca422...f41

I følge google så har mellom 0.5 og 1% av oss Narcissistic personality disorder.

Jeg tror inntrykket man lett får av å lese her inne er at det ligger på rundt 70%

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I følge google så har mellom 0.5 og 1% av oss Narcissistic personality disorder.

Jeg tror inntrykket man lett får av å lese her inne er at det ligger på rundt 70%

Nå er det vel svært få som får den personlighetsforstyrrelsen på papiret, da så og si ingen narsissister mener at de har et problem. For en narsissist, så er det jo alle andre som er problemet.

Jeg vil tro det er et høyt mørketall. Mange med sterke narsissistiske trekk på toppen av pyramiden. 

Anonymkode: ddd74...df1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det vel svært få som får den personlighetsforstyrrelsen på papiret, da så og si ingen narsissister mener at de har et problem. For en narsissist, så er det jo alle andre som er problemet.

Jeg vil tro det er et høyt mørketall. Mange med sterke narsissistiske trekk på toppen av pyramiden. 

Anonymkode: ddd74...df1

«

• Myth: NPD is the same as acting narcissistic
  • Reality: Acting narcissistic is part of the human condition. NPD is classed as a disorder because it is marked by extreme narcissistic symptoms.
  • Myth: NPD is common – there’s an NPD epidemic
  • Reality: NPD isn’t common. It only affects between 0.5% and 1% of the general population.
  • Myth: I’m pretty sure [insert name of famous person] has NPD.
  • Reality: It’s incredibly dangerous to diagnose at a distance. It’s also ineffective. Just because someone appears to behave in a narcissistic way, it doesn’t mean they have NPD (or any mental illness, for that matter).

https://mydr.com.au/mental-health/narcissistic-personality-disorder-npd/

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...