AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 Problemet er jo at dette blir gjort uten at noen ser det. Anonymkode: 207f7...21f 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 Hvordan skal man finne de skyldige? Anonymkode: 6916f...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Det er jo ikke akkurat lovlig i dag heller? Anonymkode: 7aad6...517 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Det burde være straffbart kaste søppel utenfor søppelbøtter generelt, litt sånn Singapore style. ... men i praksis vil det nok ha minimalt å si om det er straffbart eller ei. Som oftest dårlig med politi i enga. Anonymkode: 4d9b6...98e 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Er ikke bare beitedyr. Hunder som trakker på glaskår etter knuste glassflasker på fortau er et stort problem Mennesker er en stor gjeng med egoistiske svin. Selvfølgelig bør en gi bøter der dette blir gjort hvor en ser det, men det sier seg selv at slike idioter ikke akkurat driver på med dette på høylys dag med mange vitner og politiet tilstede. Anonymkode: 7b05b...260 5 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Straffbart bør det bli, men dessverre som flere her sier, er det umulig finne syndere 😢 Vrir meg i magen mtp dyr som lider pga andres egoisme/uvitenhet/dumhet! Anonymkode: 4419d...0e3
ToveM Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Trodde forsøpling var ulovlig, men ikke lett og ta de skyldige. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 Det skulle vært undervist om dette hvert skoleår fra 1.klasse, gjerne fra barnehagen. Så skulle det vært advarsel på boksene. Og holdningskampanjer på Tv, reklame-innslag, nyheter, radio, busser, tog, flyplass, plakater på brus-skap på butikker/kiosker etc etc. I tillegg må kunnskap om dette inn i Informasjonsprogram på asylmottak og i Introduksjonsprogram for bosatte flyktninger. Slik at ALLE lører hvilke konsekvenser dette git. I tillegg må det nedfelles i lov at det er straffbart å kaste slike bokser i naturen. Anonymkode: 68460...a15 3
Knirke Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Forsøpling er da ulovlig fra før? Men nesten umulig å håndheve for politiet. En løsning hadde jo vært å sette opp søplekasser langs gjerdene, samt info-skilt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 "Bør det bli".... ja, hvordan der din videre plan for å få tak i den som kastet den ølboksen eller Red Bull boksen over gjerdet og ut på jordet? Forbipasserende biler er jo borte på noen sekunder, og som regel blir jo aldri forsøplerne observert når de gjør det. Så planen din om hva det bør bli faller ned i et stort, sort hull. Anonymkode: e9d67...c8d
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Straffbart? Ja, i så tilfelle får vi begynne å bøtelegge de som fiser på T-banen også. Hva om bonden faktisk bare heller patruljerer beitet og gjerdet sitt daglig? Anonymkode: caf9b...5df
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai Skulle ikke vært bokser i det hele tatt. Forbruket har økt etter «energidrikker» dukket opp. Irriterer meg over bokser som er tråkket på overalt ute, dyr kan skjære seg. Skulle vært kamera på de verste stedene, avkjøringer og slikt. Folk bare tømmer det de har i bilen når de tar av fra motorveien. Anonymkode: 041f1...e5d
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai Ja, selvsagt bør det være ulovlig og straffbart og de som gjør sånt er idioter. Anonymkode: 6ac64...bb0
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Straffbart? Ja, i så tilfelle får vi begynne å bøtelegge de som fiser på T-banen også. Hva om bonden faktisk bare heller patruljerer beitet og gjerdet sitt daglig? Anonymkode: caf9b...5df Så du samanligner det å fise på T-banen med å kaste ølbokser på beiteområde ? Har aldri hørt at noen har dødd av å "slippe en fis" og helseskadeleg er det vel heller ikkje. Til din orientering kan ein nevne at mange bønder ha stort beiteområde / areal de faktisk da må patruljere , og når graset er klart for innhøsting så er ølbokser etc ikkje så lette å få øye på. Anonymkode: caade...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 19.00): Å slenge ølbokser, flasker etc er å betrakte som dyreplageri, og bør straffes med bøter, og evntl. indragning av førerkort. Hvert å blir mange dyr påført en smerteleg død som følge av ølbokser, flasker blir slengt fra bil på beiteområde, og når bonden høster inn gresset m/ forhausteren blir boksenen maltraktert og kommer inn i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35 Jeg tenker at bønder flest har en vei å gå med egen holdning. For jeg ser at bønder i media påstår at de med sikkerhet VET at dyrene spiser og blir skadet av bokser og avfall utenfra som så blir kvernet i forbindelse med slåtten. Men jeg bor også nær bønder. Og jeg har håndtert avfallshåndtering hos bønder. Og jeg vet med absolutt sikkerhet at nesten alle av dem har enorme mengder skrap-metall slengende rundt på eiendommen: istykkerrustne fat, maskiner, gammelt metall så rustet at det er ugjenkjennelig som ligger i meters høyt gress etc, etc, etc. Og jeg vet at i en kampanje for noen år tilbake der myndighetene ønsket lokke bøndene til å kaste dette metallskrapet så fikk de nesten ingen respons. Så hvordan VET bonden at Dagros dør av en boks og ikke av bestefars gamle forhauster som har rustet til det ugjenkjennelige? Svaret er at bonden ikke vet. Jeg kaster ikke bokser noe sted. Men historien om at dyr flest dør på grunn forbipasserende, og ikke på grunn av bondens adferd? Den tror jeg ikke på. Før jeg tror på den må gårder jeg ser være frie for alt skrot, både det av metall og de enorme haugene ødelagt plast. Da tror jeg på den historien (etter at bonden har gått over åkeren med metalldetektor for å rydde opp etter forrige generasjon). Vil de overbevise meg om at norsk er best? Vis meg en produksjon som tyder på annet enn mangel på kvalitet. (Og slutte med slave-lignende arbeidsforhold) Ja, det finnes noen gårder som drifter ordentlig. Det er forsvinnende få av dem. Men la oss gi dem hederlig omtale i en bransje mest preget av ukultur og vås. Anonymkode: ea1c8...6bb
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai De som kaster ølbokser,flasker på beiteområde, og i naturen er oftest mørkrets gjerninge. Det er igrunnen litt synd i desse mennesker som gjør slikt ettersom "vitet har gått utav hodet " og dei har underutviklet empati både for mennesker og dyr. Anonymkode: caade...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at bønder flest har en vei å gå med egen holdning. For jeg ser at bønder i media påstår at de med sikkerhet VET at dyrene spiser og blir skadet av bokser og avfall utenfra som så blir kvernet i forbindelse med slåtten. Men jeg bor også nær bønder. Og jeg har håndtert avfallshåndtering hos bønder. Og jeg vet med absolutt sikkerhet at nesten alle av dem har enorme mengder skrap-metall slengende rundt på eiendommen: istykkerrustne fat, maskiner, gammelt metall så rustet at det er ugjenkjennelig som ligger i meters høyt gress etc, etc, etc. Og jeg vet at i en kampanje for noen år tilbake der myndighetene ønsket lokke bøndene til å kaste dette metallskrapet så fikk de nesten ingen respons. Så hvordan VET bonden at Dagros dør av en boks og ikke av bestefars gamle forhauster som har rustet til det ugjenkjennelige? Svaret er at bonden ikke vet. Jeg kaster ikke bokser noe sted. Men historien om at dyr flest dør på grunn forbipasserende, og ikke på grunn av bondens adferd? Den tror jeg ikke på. Før jeg tror på den må gårder jeg ser være frie for alt skrot, både det av metall og de enorme haugene ødelagt plast. Da tror jeg på den historien (etter at bonden har gått over åkeren med metalldetektor for å rydde opp etter forrige generasjon). Vil de overbevise meg om at norsk er best? Vis meg en produksjon som tyder på annet enn mangel på kvalitet. (Og slutte med slave-lignende arbeidsforhold) Ja, det finnes noen gårder som drifter ordentlig. Det er forsvinnende få av dem. Men la oss gi dem hederlig omtale i en bransje mest preget av ukultur og vås. Anonymkode: ea1c8...6bb Mange bønder har matriell utgått på dato lagret på gårdene utan at det er til fare for beitedyra. Ser daglig ølbokser som ligg slengt langs vegene, i gresset, og når graset innhøstes blir desse boksene maltraktert av forhausterene utan det vert oppdaget, og de havner i matfatet til dyra. Anonymkode: caade...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Bøndene burde kanskje bli forbudt. Det blir dessverre umulig å håndheve et forbud mot å kaste bokser osv fra seg Anonymkode: 4419d...0e3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De som kaster ølbokser,flasker på beiteområde, og i naturen er oftest mørkrets gjerninge. Det er igrunnen litt synd i desse mennesker som gjør slikt ettersom "vitet har gått utav hodet " og dei har underutviklet empati både for mennesker og dyr. Anonymkode: caade...f35 Mange kaster ølbokser fra seg i fylla, uten å vite at det kan skade noen. Anonymkode: 4419d...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå