Gå til innhold

Er det for liten tid på flyplassen før neste flyvning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal fly t/r NYC snart. Turen ned er er grei,  med 4t mellomlanding i Frankfurt. Hjemreisen har en mellomlanding i München på 2,35t. Er dette for kort tid? Leste i reiseforsikringen at de ikke dekker ny reise hvis man selv har bestilt for kort mellomlanding. Bagasjen klarer vi oss uten på vei hjem, er viktigere å rekke flyet :) 

Anonymkode: 99ea2...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har klart meg på langt kortere, men alt avhenger jo av hvorvidt det blir forsinkelser - og det kan man aldri vite. Personlig foretrekker jeg å ha minst 2 timer mellomlanding, uansett hvilken flyplass. Dere kan i verste fall løpe til gate uten bagasjene og forklare til ansatte ved gaten at dere ikke rakk å hente ut bagasjen og sjekke inn igjen. 

Anonymkode: 02adf...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde gå fint,  men er det to separate bestillinger? 

De fleste bestiller jo reisen under ett. Da går bagasjen hele veien og du får ny billett om du ikke skulle nå forbindelse.

Anonymkode: 89607...8af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde holde hvis alt går som det skal. 
Hvis det er bestilt som én reise er det uansett flyselskapet som er ansvarlig for å få dere hjem. Ikke forsikringselskapet.

Jeg skal returnere fra Canada senere i år, har 55 minutter i København. Aner meg at det kan bli tøft. Men reisebyrået sier at flyselskapet er ansvarlig for å få meg hjem hvis jeg ikke rekker flyet videre. 

Anonymkode: 39fc9...ced

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går helt fint hvis du har gjennomgående billett. Da er det flyselskapets ansvar å få deg hjem ved forsinkelser. Med adskilte billetter er det ditt eget ansvar og det er da reiseforsikringen har krav om tid ved flybytte for at forsikringen skal dekke noe.

Anonymkode: 0e530...7c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal vel uansett ikke hente ut bagasjen i München. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det høres ikke ut som om TS har gjennomgående billett, og da må bagasjen hentes ut der før de sjekker inn videre for neste flyvning son er separat bestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man først velger å bestille ikke gjennomgående billetter, bør man sjekke med forsikringsselskapet på forhånd hva som gjelder hos dem. Ellers taper man fort mer enn man (evt) sparer på å bestille ikke gjennomgående.

Anonymkode: d3047...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Burde gå fint,  men er det to separate bestillinger? 

De fleste bestiller jo reisen under ett. Da går bagasjen hele veien og du får ny billett om du ikke skulle nå forbindelse.

Anonymkode: 89607...8af

Alt er bestilt som en reise, gjennom TUI. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble usikker på dette..? 😬 Det er gjennom tui,  men med rutefly. Bestilt hele reisen i ett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Da er det ingen grunn til bekymring. Du har i utgangspunktet mer enn nok tid, og i tillegg må TUI ordne opp for deg hvis noe uforutsett skjer. 

Anonymkode: d3047...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.07):

Ble usikker på dette..? 😬 Det er gjennom tui,  men med rutefly. Bestilt hele reisen i ett. 

Da behøver du ikke hente ut bagasjen før du ankommer i Norge igjen (den må hentes ut i første by i ankomstlandet)

Hvis du lander i Oslo, men så skal videre til Trondheim, må du hente den ut i Oslo og sjekke inn igjen. Noen unntak finnes det - men da vil Tui informere dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...