Gå til innhold

Frosne grønnsaker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt noen forskjellige da det er greit å ha i fryseren. Ble så skuffet over brokkoli fra Eldorado. Mesteparten var bare små biter. Er det noen andre merker som er bedre?

Jeg antar det ikke er så mye "tull" når det gjelder gulerøtter, rosenkål og aspargesbønner.

Har du hatt noen negative/positive erfaringer med frosne grønnsaker?

Anonymkode: 99200...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt dette i årevis da jeg har vært singel og uten barn. Det er så greit da jeg slipper å kaste mat. Bare tar opp det jeg trenger og kun det. De er vel små i størrelsen sånn at de skal bli fortere varm. Og alle bitene av alle grønnsakene er jo kuttet opp i biter sånn at det er enkelt på denne måten.

Anonymkode: ff7f9...d4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har kjøpt noen forskjellige da det er greit å ha i fryseren. Ble så skuffet over brokkoli fra Eldorado. Mesteparten var bare små biter. Er det noen andre merker som er bedre?

Jeg antar det ikke er så mye "tull" når det gjelder gulerøtter, rosenkål og aspargesbønner.

Har du hatt noen negative/positive erfaringer med frosne grønnsaker?

Anonymkode: 99200...516

Noen poser er det bare stilkene av blomkål og brokkoli i, ikke en eneste bukett. Det er til å bli sur av. 
Kjøper ulike, noen ganger er rosenkål ok, men så får vi nok av den grønnsaken og bytter til annet merke og annet innhold. 
Bunnpris har noen med hele sukkererter i, de er ganske ok. Men når det ikke er krosesalg så er de dyre, nesten førti kroner, mot tjue på tilbud. 

Anonymkode: d7bc7...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mange poser med store biter med brokkoli som jeg må dele opp selv. Verst er vel når det er veldig stor variasjon innad i posene, men hadde nylig fra Eldorado hvor jeg lurte på om såvidt hadde vært innom kuttemaskinen. Jeg kjenner på posene og tar de med minst biter, så det er en mulighet. Jeg kjøper både REMA og Eldorado sine. 

Gulrøtter så har REMA staver og Eldorado har babygulrøtter. Mer krønsj i de stavene, om du er opptatt av det. 

Aspargesbønner, edamamebønner, rosenkål, og erter har jeg ikke funnet noe forskjell på hvor jeg kjøper. 

Rema har lenge hatt helt bittesmå biter med blomkål, nesten som ris, i fryst versjon. Den er fantastisk i havregrøten, og jeg vet folk sper ut vanlig ris med den også. Jeg har til og med hatt den i yoghurten når jeg måtte bli kvitt en pose på tur.
Rema fikk nå tidligere i år inn poser med store blomkålbuketter. Ingen av disse har de ikke i Eldoradomerket, men Findus har de store bukettene. Ganske dyre de store bukettene, men det er jo blomkål ofte, og fint de har fått det inn. Jeg har ikke kjøpt de store selv enda så kan ikke si noe om størrelsen på bukettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ble så skuffet over brokkoli fra Eldorado. Mesteparten var bare små biter. Er det noen andre merker som er bedre?

Irriterer meg over dette selv, 1/3 går i søpla det bare er mos. Før var disse posene veldig bra, men de har vært slik noen måneder når. Håper derimot det bare er et dårlig parti og at de snart er bra igjen.

Anonymkode: 01fdb...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper bare big pack fyste grønnsaker på Coop Obs, aner ikke hvilket merke, men de er i gjennomsiktige poser så du ser godt hva du får. 

Anonymkode: 3cb29...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...