AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Kan man få boliglån når gjeldsordningen er over? Anonymkode: 38a7f...83e
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Ja. Men kanskje helst i husbanken, gjennom kommunen. https://www.husbanken.no/kommune/startlaan/veileder/beregne-betjeningsevnen/vurdere-utgifter/under-gjeldsordning/ Anonymkode: c6996...02f
Maria.eb Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Takk for svaret. Men ikke det at man tar boliglån under gjeldsordning, det jeg lurer på mest er om man kan ta opp boliglån via en bank når gjeldsordning perioden er helt ferdig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Etter at en gjeldsordning er ferdig og du er ute av alle inkassoregistre og alle betalingsanmerkninger er slettet, stiller du med "blanke ark" og du kan du søke boliglån som alle andre og du skal bli vurdert som alle andre. Hvis du ellers oppfyller bankens krav til jobb/inntekt og andre ting, skal det altså ikke være noe i veien for at du kan få boligån. Så ville jeg kanskje ikke informert banken om at du nylig er ferdig med en gjeldsordning, hvis ikke banken selv finner ut av det, fordi det kan slå negativt ut når banken vurderer risikoen ved å låne ut penger til deg. Anonymkode: fd3af...de0 1
Maria.eb Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Etter at en gjeldsordning er ferdig og du er ute av alle inkassoregistre og alle betalingsanmerkninger er slettet, stiller du med "blanke ark" og du kan du søke boliglån som alle andre og du skal bli vurdert som alle andre. Hvis du ellers oppfyller bankens krav til jobb/inntekt og andre ting, skal det altså ikke være noe i veien for at du kan få boligån. Så ville jeg kanskje ikke informert banken om at du nylig er ferdig med en gjeldsordning, hvis ikke banken selv finner ut av det, fordi det kan slå negativt ut når banken vurderer risikoen ved å låne ut penger til deg. Anonymkode: fd3af...de0 Takk for svaret!😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå