Gå til innhold

Bryllupsfest uten middag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skikk og bruk (og hva som er vanlig) sier noe om hva en som gjest kan forholde seg til når en er invitert i selskap. 

Invitasjonen TS presenterer i HI er klar og tydelig. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker jo også at grunnen til at TS spør på KG, er nettopp for å få tilbakemeldinger på om andre opplever planene som OK, eller om det er noe som bør justeres. 
Og det har jo kommet en god del tilbakemeldinger om at det bør vurderes å servere enkel mat, og ikke bare alkohol. 

Anonymkode: f994d...b2b

«Skikk og bruk» er ingen god grunn til å servere mat.

Ei heller det at KG-bermen ikke klarer seg 2-3 timer uten å spise mens de drikker alkohol.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (2 timer siden):

Denne tråden begynner å få meg til å forstå hvorfor 70 prosent av den voksne befolkningen er overvektige. Det skal jo være MAT hele tiden! Folk tåler jo ikke et par timer uten å trøkke noe inn i truten!!!

Denne festen er ment å vare fra kl 18.00- 02.00. I dette tidsrommet er det normalt for de fleste å spise noe. Apropos overvekt, er det betydelig flere kalorier i alkohol, enn det er i maten jeg spiser. Skal jeg møte opp i selskap kl 18.00, har jeg antagelig spist i 16-16.3o tiden, det blir da en for lang kveld uten noe som helst mat. Jeg er ikke 16 lenger, så sitter jeg å drikker uten å tilføre noe mat, så blir jeg dårlig. Vil tro det gjelder veldig mange. 

Men for all del. vil man ha grøftefyll med folk som ligger rundt i buskene for å spy, for all del. Det er ikke dette jeg forbinder med en hyggelig bryllupsfest. Jeg for min del hadde da reist hjem i 22-23 tiden. 

Det er ikke nødvendig med full middag, men enkel fingermat hadde vært greit. 

Anonymkode: 97490...ec3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Apropos overvekt, er det betydelig flere kalorier i alkohol, enn det er i maten jeg spiser.

Ergo har du ikke behov for mat.

Anonymkode: 3f29d...220

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aldri levd et studentliv du altså.

Anonymkode: 3f29d...220

For det er selvsagt ikke mulig å leve et studentliv som involverer mat ...

Selv som student får det være grenser for rølp altså. Og nå er det i denne tråden også snakk om mye eldre folk, som skal ha BRYLLUPSFEST. Selv om det ikke blir helt tradisjonelt, så kan man ha en smule klasse vel?

• Nyttig 4
Skrevet
Grønnastar skrev (10 timer siden):

Invitasjonen TS presenterer i HI er klar og tydelig. 

«Skikk og bruk» er ingen god grunn til å servere mat.

Ei heller det at KG-bermen ikke klarer seg 2-3 timer uten å spise mens de drikker alkohol.

Det er jo ikke snakk om 2-3 timer.

• Liker 3
Skrevet
MariaIsabel skrev (12 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om 2-3 timer.

Les tråden, så får du se.

Skrevet
Grønnastar skrev (7 minutter siden):

Les tråden, så får du se.

Har lest den, hva mener du?

Skrevet
MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Har lest den, hva mener du?

Åpenbart ikke, siden du ikke har sett at det er tydeligvis er mange her som sliter med å gå noen timer uten matservering når de inntar alkohol.

Les på nytt, og prøv igjen.

Skrevet
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Åpenbart ikke, siden du ikke har sett at det er tydeligvis er mange her som sliter med å gå noen timer uten matservering når de inntar alkohol.

Les på nytt, og prøv igjen.

"2-3 timer" og "noen timer" er ikke nødvendigvis det samme. Det er jo snakk om mye lenger, så hvorfor rører du om 2-3 timer? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

"2-3 timer" og "noen timer" er ikke nødvendigvis det samme. Det er jo snakk om mye lenger, så hvorfor rører du om 2-3 timer? 

Du hevder du har lest tråden. Det kan du umulig ha gjort, da svaret på dette står i tråden. Så nå får du nesten bestemme deg, har du lest tråden eller ikke?

Skrevet
Grønnastar skrev (9 minutter siden):

Du hevder du har lest tråden. Det kan du umulig ha gjort, da svaret på dette står i tråden. Så nå får du nesten bestemme deg, har du lest tråden eller ikke?

Men herregud, hva feiler det deg? Kan du ikke bare svare som et normalt menneske? Jeg gidder ikke lese 7 sider på nytt for å prøve å tolke hva du mener.

• Liker 3
Skrevet
MariaIsabel skrev (10 timer siden):

Men herregud, hva feiler det deg? Kan du ikke bare svare som et normalt menneske? Jeg gidder ikke lese 7 sider på nytt for å prøve å tolke hva du mener.

Det er ikke noe å tolke. Brukere har skrevet flere ganger i tråden at de må ha «nattmat» kun 2-2.5 time etter de gikk fra middagsbordet, og at de ikke klarer seg mer enn noen timer på en middag de spiste kl 17, fordi de drikker alkohol og tydeligvis blir ekstremt sultne av det.

Også var det strengt tatt du selv som påsto å ha lest hele tråden. Da hadde du nemlig fått med deg dette. Det er en uting å hevde at man har lest hele tråden, når man ikke har gjort det, og ber andre legge frem «bevis».

Skrevet
Grønnastar skrev (1 time siden):

Det er ikke noe å tolke. Brukere har skrevet flere ganger i tråden at de må ha «nattmat» kun 2-2.5 time etter de gikk fra middagsbordet, og at de ikke klarer seg mer enn noen timer på en middag de spiste kl 17, fordi de drikker alkohol og tydeligvis blir ekstremt sultne av det.

Også var det strengt tatt du selv som påsto å ha lest hele tråden. Da hadde du nemlig fått med deg dette. Det er en uting å hevde at man har lest hele tråden, når man ikke har gjort det, og ber andre legge frem «bevis».

Sto opp med feil ben både i går og i dag du eller?

Jeg har lest hele tråden, men har selvsagt ikke pugget hver bidige kommentar. Jeg har ikke fått med meg at det er det folk har skrevet, men at når festen er fra 18 til utpå natten, så må man ha noe. Da må man også ta med i betraktning at folk sannsynligvis ikke spiste umiddelbart før festen, da man gjerne spiser før man ordner seg til fest, og man gjerne har litt reisevei. Folk har da kanskje spist kl 16, noen enda tidligere. De fleste er også vandt til å spise middag senere enn det, og legge seg tidligere. Det blir dermed veldig mange timer uten mat, som er det de aller fleste forklarer i tråden. 

Og ja, man blir sulten av alkohol. Unntaket er om man drikker mye øl, men ikke alle drikker øl. Om man i tillegg danser og er i aktivitet, som man gjerne er på fest, så blir man raskere sulten. Når man er full og blir sulten, er det mange som blir kvalme, får hodepine, eller blir trøtte. Det gir ikke et godt utgangspunkt for en bra fest. Er det så forbanna vanskelig å forstå?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MariaIsabel skrev (1 time siden):

Er det så forbanna vanskelig å forstå?

Absolutt ikke, men nå er jo dette noe helt annet enn hva jeg snakker om.

Jeg ler av de i tråden som må ha nattmat under tre timer etter de gikk fra middagsbordet, bare fordi de har fått i seg noen enheter alkohol.

Om du faktisk hadde brukt tid på å lese tråden, fremfor å kverulere med meg, så hadde du oppdaget det.

Skrevet

Jeg ler av de i tråden som må ha nattmat under tre timer etter de gikk fra middagsbordet, bare fordi de har fått i seg noen enheter alkohol.

Om du faktisk hadde brukt tid på å lese tråden, fremfor å kverulere med meg, så hadde du oppdaget det.

Dette begynner å bli litt for dumt? Tror du virkelig jeg juger om å ha lest tråden? 😂

• Nyttig 2
Skrevet
MariaIsabel skrev (14 minutter siden):

Dette begynner å bli litt for dumt? Tror du virkelig jeg juger om å ha lest tråden? 😂

Vel, innholdet har du jo ikke fått med deg, så jeg vet ikke hva du driver med.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (6 timer siden):

INGEN har sagt at de må ha nattmat. Du lyver.

Jeg har skrevet at ved større selskaper som varer til etter midnatt så er det VANLIG å servere nattmat selv om kvelden startet med middag. Det har lite med alkoholen å gjøre, mer med å gjøre at folk har danset noen timer.

Det skrev jeg ikke fordi jeg pleier å spise nattmat slik du later som (har aldri gjort det), det var bare for å illustrere at å arrangere en fest som begynner i 18-tiden og varer i timesvis utover kvelden og natten uten NOEN som helst form for matservering er helt hinsides all kutyme for større selskaper og feiringer.

TS bør enten ha en uformell middag av noe slag, enten det er tapas eller gryterett eller grillmat hvis folk  kommer i 18–19 tiden ELLER så kan hun invitere til cocktailparty kl. 21, men da bør hun også ha noe fingermat.

Alt annet virker uendelig kjipt og fremstår bare som et påskudd for å få gaver.

Anonymkode: 27025...aff

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde noe lignende, men hadde en svær kjele med gryterett, hvitløksbaguetter og salat til.

Enkelt og svært vellykket! 

Anonymkode: 82da5...c77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

INGEN har sagt at de må ha nattmat. Du lyver.

Jasså? Hva står det i sitatet under her da, som er hentet fra denne tråden?

AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.02):

Altså, selv når vi er på fest med middag i 20-tiden så serveres det nattmat ved midnatt. Så party helt uten mat virker utrolig rart.

Da må du heller invitere til cocktailparty fra kl 17 til 19, og så får folk gå hjem og spise.

Det var til og med du selv som sa det😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Jasså? Hva står det i sitatet under her da, som er hentet fra denne tråden?

Det var til og med du selv som sa det😂😂😂

Er du fem år? Jeg skrev hva som er vanlig i større selskaper. Tror ikke jeg vil forklare dette flere ganger når du har så tungt for det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...