AnonymBruker Skrevet 4. mai #41 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Klarer du ikke å spise før du kommer? Rart så mange som virker å ikke forstå at når de ikke får servert mat så må de sørge for mat selv før de kommer. Anonymkode: 3c3b1...6a1 Joda, jeg klarer å spise før jeg kommer. Er jeg invitert et sted, så må man antagelig tenke noe reisevei osv. Det vil si at jeg spiser i 16.30-17.00, da blir jeg sulten igjen ut over kvelden. Skal jeg drikke alkohol, blir behovet for mat større. Det vil si at jeg kommer til å avslutte kvelden i 22 tiden, fordi jeg er sulten. Vi tro de aller fleste har behov for mat mellom 17.00-02.00 Anonymkode: 97490...ec3 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai #42 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 Mulig det er vanlig for deg. Men da ender jeg på et eller annet gatekjøkken for å kjøpe meg mat. Det er jo greit det, dersom man er ute på byen. Men en forlater jo ikke en fest hjemme hos noen for å stikke bort på bensinstasjon for å spise. Anonymkode: 97490...ec3 5 1
NoaideBiehtar Skrevet 4. mai #43 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 Det har jeg aldri opplevd etter jeg sluttet som student. Og i studietida spiste vi nattmat på vei hjem fra byen, men ts skal ikke ta med gjestene på byen, eller?? Men jeg fester ikke som da jeg var student. Det er helt uaktuelt å drikke 6 timer i strekk uten noe mat. 11 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #44 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jøss, er du så gammel at du har glemt hvordan man har fyllefest?! Man blir ikke sulten om man drikker mye alkohol, og i tillegg snackser på potetgull og nøtter. Spesielt om man har spist en god og fettrik middag på forhånd. Alkohol er heller ikke nødvendigvis «best» med mat. Ti strake pils på en pub er helt nydelig. Anonymkode: 3f29d...220 Ja, dette er i alle fall jeg for gammel til og gidder ikke å være med på lenger. Fyllefest gjorde jeg meg ferdig med i 20-årene. Anonymkode: 97490...ec3 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai #45 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi vil gjøre en stille og enkel vielse i rådhuset med nærmeste familie. Bruden er ikke så glad i å være midtpunkt og vil ikke gjøre det store, tradisjonelle bryllupet. men, vi har mange kule venner og er glade i en god fest med live musikk. Hva tenker dere om å invitere til bryllupsfest noen måneder/uker etter selve vielsen, som ikke er den tradisjonelle med middag og taler? Jeg tenker - invitasjon til f.eks. kl 18-20. Fri bar med øl og vin, kanskje noe snacks utover kvelden, live musikk, fest for oss, men ikke "bryllup". Innafor? Vi er i slutten av 30-åra, har ingen gjenlevende besteforeldre å ta hensyn til. Nær familie er nedpå og hadde lett blitt med på dette. Anonymkode: 62eb3...d7e For meg som er litt introvert høres dette helt perfekt ut. Bare pass på at det blir informert i forkant at det ikke er mat sånn at ingen kommer skrubbsulten til festen 🙂🥰. Anonymkode: 0d662...16f 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #46 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 Husk at vi er på KG. Her skal kvelden tilbringes med pepsi max i sofaen og til sengs senest kl 22. Helst 21. Og folk som drikker alkohol er alkoholikere. Anonymkode: a900c...21c 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #47 Skrevet 4. mai Selvsagt serverer man litt mat også. Anonymkode: 27025...aff 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #48 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 Nei, det er ikke vanlig med mindre man er fattige studenter. Det er ingen som forventer treretters, men litt enkel mat er det helt vanlig å servere. En gryte med suppe, pølser eller noe annet superenkelt klarer alle å ordne. Anonymkode: 7d6aa...188 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai #49 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snacks og nattmat kan da være så mangt? Regner med at folk spiser middag før de kommer. Og målet er å bli fulle Anonymkode: 62eb3...d7e spise middag før man kommer klokka 18? Hvis du ikke gidder å spandere mat på folk får dere heller invitere til klokka 20 Anonymkode: bb483...96f 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #50 Skrevet 4. mai NoaideBiehtar skrev (28 minutter siden): Nei og jeg ber ikke om middag men om mat. Skal jeg drikke alkohol og være våken til over midnatt må jeg ha noe mat. Trenger ikke være fancy, men det er svært uvanlig å invitere til fest kl 18 uten å servere noe, med mindre man er fattig student. Du trenger mat for å klare drikke alkohol og holde deg våken fra 18 til 00?!😂 Anonymkode: 3f29d...220 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #51 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, dette er i alle fall jeg for gammel til og gidder ikke å være med på lenger. Fyllefest gjorde jeg meg ferdig med i 20-årene. Anonymkode: 97490...ec3 Haha, så utrolig kjedelig person. Fyllefest er ti ganger morsommere i tredveårene enn i tyveårene, fordi det skjer så sjeldent. Anonymkode: 3f29d...220 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #52 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger mat for å klare drikke alkohol og holde deg våken fra 18 til 00?!😂 Anonymkode: 3f29d...220 Hva har du imot at det serveres litt enkel mat, redd du ikke skal bli full nok? Anonymkode: 7d6aa...188 6 1
NoaideBiehtar Skrevet 4. mai #53 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger mat for å klare drikke alkohol og holde deg våken fra 18 til 00?!😂 Anonymkode: 3f29d...220 Nei jeg trenger mat for å ikke bli skrubbsulten kl 22 og gå hjem og spise. Å drikke alkohol når jeg er sulten er jo bare kjipt. Jeg blir ganske hangry. Hvorfor ha det kjipt på fest? Hvorfor svi av masse penger på en fest der folk sitter sultne? Skjønner ikke den store motviljen mot å bare være en skikkelig vert. Vil du være gnien får du invitere til kl 21 da. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #54 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har du imot at det serveres litt enkel mat, redd du ikke skal bli full nok? Anonymkode: 7d6aa...188 Om jeg er gjest, så er jeg gjest. Jeg legger meg ikke oppi vertens valg av servering, så lenge jeg er informert på forhånd. Om du vil ha storservering på din fest, så har du det🙂 Anonymkode: 3f29d...220 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #55 Skrevet 4. mai NoaideBiehtar skrev (Akkurat nå): Nei jeg trenger mat for å ikke bli skrubbsulten kl 22 og gå hjem og spise. Å drikke alkohol når jeg er sulten er jo bare kjipt. Jeg blir ganske hangry. Hvorfor ha det kjipt på fest? Hvorfor svi av masse penger på en fest der folk sitter sultne? Skjønner ikke den store motviljen mot å bare være en skikkelig vert. Vil du være gnien får du invitere til kl 21 da. Du blir skrubbsulten kl 22 om du har spist en fettrik middag kl 17 og så drukket masse alkohol? 👌 Anonymkode: 3f29d...220 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #56 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om jeg er gjest, så er jeg gjest. Jeg legger meg ikke oppi vertens valg av servering, så lenge jeg er informert på forhånd. Om du vil ha storservering på din fest, så har du det🙂 Anonymkode: 3f29d...220 Storservering, er det enten eller for deg eller er du bare dum? Anonymkode: 7d6aa...188 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #57 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi vil gjøre en stille og enkel vielse i rådhuset med nærmeste familie. Bruden er ikke så glad i å være midtpunkt og vil ikke gjøre det store, tradisjonelle bryllupet. men, vi har mange kule venner og er glade i en god fest med live musikk. Hva tenker dere om å invitere til bryllupsfest noen måneder/uker etter selve vielsen, som ikke er den tradisjonelle med middag og taler? Jeg tenker - invitasjon til f.eks. kl 18-20. Fri bar med øl og vin, kanskje noe snacks utover kvelden, live musikk, fest for oss, men ikke "bryllup". Innafor? Vi er i slutten av 30-åra, har ingen gjenlevende besteforeldre å ta hensyn til. Nær familie er nedpå og hadde lett blitt med på dette. Anonymkode: 62eb3...d7e Hvis det er sånn at du ikke vil lage eller bestille noe mat til gjestene, kan du vel lage en spleisefest, at hver gjest tar med noe mat, i stedet for gave? Som noen andre sa her, så virker dette opplegget i overkant gjerrig, synes du ikke det selv når du tenker etter? Anonymkode: ddd58...ede 3 2
NoaideBiehtar Skrevet 4. mai #58 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du blir skrubbsulten kl 22 om du har spist en fettrik middag kl 17 og så drukket masse alkohol? 👌 Anonymkode: 3f29d...220 Jeg blir ganske sulten av alkohol ja. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #59 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du blir skrubbsulten kl 22 om du har spist en fettrik middag kl 17 og så drukket masse alkohol? 👌 Anonymkode: 3f29d...220 Det tror jeg de fleste gjør Anonymkode: ddd58...ede 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #60 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle tro at voksne folk klarer å få i seg middag på egen hånd før klokken 18 ja. Anonymkode: a900c...21c spiser aldri middag før 18 nei, og gidder virkelig ikke å stresse med det bare fordi ts er gjerrig og kjip. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 Nei. 20 ja, 18 nei. Vanlig middagstid er jo 18-20.30! Anonymkode: bb483...96f 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå