AnonymBruker Skrevet 4. mai #21 Skrevet 4. mai Jeg måtte hatt noe mat. Er dog ikke kravstor. Men å bli invitert kl 18.00, uten noe å spise. Da reiser jeg hjem kl 22.00. Alkohol uten mat, fungerer ikke lenger for meg. Anonymkode: 97490...ec3 10 1 3
Blåsippa Skrevet 4. mai #22 Skrevet 4. mai Rett på "etterfesten" høres bra ut! I'm in 😅 Hadde blitt glad for pølse med brød jeg altså, eller noe annet som er lite pretensiøst. Hilsen trønder 😁 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #23 Skrevet 4. mai Brunello skrev (10 minutter siden): Blir man invitert et sted 1800, er det helt klart normal med noe mat. Og skal man ha fri bar, er det åpenbart hensiktsmessig at folk får i seg litt mat. Trenger ikke å være fancy. Grilla pølser, miniburger og annen mat man tar i hånda. Ja noe mat må det være, lapskaus,betasuppe, noe.. Eller bestille pizza. Er det pga det blir dyrt med mat? Folk kjøper jo gaver, og ofte ikke billige til bryllup . Litt enkel mat på kvelden er jo greit. Anonymkode: 3db1a...e6d 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai #24 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tidspunktet tilsier at folk blir sultne. Og fulle... Anonymkode: 7d6aa...188 De klarer vel å spise før de kommer når de vet de ikke blir servert mat. De er vel intelligente mennesker som vet å fø seg selv. Anonymkode: 3c3b1...6a1 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #26 Skrevet 4. mai Jeg liker ikke tradisjonelle bryllup, eller bryllup i det hele tatt. Så jeg hadde likt dette mye bedre enn det vanlige kjøret. Kommer heller selv ikke til å ha det tradisjonelt. Anonymkode: 3c3b1...6a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #27 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg måtte hatt noe mat. Er dog ikke kravstor. Men å bli invitert kl 18.00, uten noe å spise. Da reiser jeg hjem kl 22.00. Alkohol uten mat, fungerer ikke lenger for meg. Anonymkode: 97490...ec3 Klarer du ikke å spise før du kommer? Rart så mange som virker å ikke forstå at når de ikke får servert mat så må de sørge for mat selv før de kommer. Anonymkode: 3c3b1...6a1 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #28 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer du ikke å spise før du kommer? Anonymkode: 3c3b1...6a1 Skulle tro at voksne folk klarer å få i seg middag på egen hånd før klokken 18 ja. Anonymkode: a900c...21c 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #29 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi inviterte til hagefest med grillmat noen uker etter vigselen. Feiret med ca 50 venner. Vi vurderte alternativt å invitere 10-12 nære venner på lunch. Ingen av oss er glad i lange middager eller plikten til å be tanter/onkler/besteforeldre, men liker enklere sammenkomster med dans og musikk og gode venner. Anonymkode: e4b77...ea4 For familien er dette den viktigste/eneste mulighet til å treffe familien på den andre siden. Hvis man bryr seg litt om familien bør man invitere familien. Jeg forstår at unge voksne bryr seg mindre om de eldre generasjonene, men de eldre bryr seg mye om de yngre. Anonymkode: 2c7b3...3e0 2
Brunello Skrevet 4. mai #30 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skulle tro at voksne folk klarer å få i seg middag på egen hånd før klokken 18 ja. Anonymkode: a900c...21c Problemet er at da må man spise i fire-tiden. Og alkohol er både best med mat og man blir ganske sulten utover kvelden (lenge før nattmat-tid) om man har spist tidlig middag. 11 3
NoaideBiehtar Skrevet 4. mai #31 Skrevet 4. mai Høres kjekt ut, men det må være noe mat ja, ellers må mange gå hjem tidlig. Hjelper jo ikke å spise middag kl 17 hvis du skal feste til midnatt, blir sulten lenge før det! Og det er helt fryktelig å være sulten på fest. 😨 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai #32 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vil gjøre en stille og enkel vielse i rådhuset med nærmeste familie. Bruden er ikke så glad i å være midtpunkt og vil ikke gjøre det store, tradisjonelle bryllupet. men, vi har mange kule venner og er glade i en god fest med live musikk. Hva tenker dere om å invitere til bryllupsfest noen måneder/uker etter selve vielsen, som ikke er den tradisjonelle med middag og taler? Jeg tenker - invitasjon til f.eks. kl 18-20. Fri bar med øl og vin, kanskje noe snacks utover kvelden, live musikk, fest for oss, men ikke "bryllup". Innafor? Vi er i slutten av 30-åra, har ingen gjenlevende besteforeldre å ta hensyn til. Nær familie er nedpå og hadde lett blitt med på dette. Anonymkode: 62eb3...d7e Hvis dere inviterer folket til kl 20, er det ikke nødvendig med middag. Vi har invitert 16 gjester til fest hjemme om 2 uker, og fordi vi inviterte dem til kl 18, serverer vi middag, fordi det er så tidlig på kveld, hadde det vært til kl 20, hadde vi bare kjøpt inn en del snacks. Anonymkode: ddd58...ede 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #33 Skrevet 4. mai NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden): Hjelper jo ikke å spise middag kl 17 hvis du skal feste til midnatt, blir sulten lenge før det! Og det er helt fryktelig å være sulten på fest. 😨 Spiser du flere middager? Med salt (snacks) og væske går det utmerket. Men jeg får akutt behov for noe søtt etter hvert på slike kvelder. Anonymkode: a900c...21c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #34 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Snacks og nattmat kan da være så mangt? Regner med at folk spiser middag før de kommer. Og målet er å bli fulle Anonymkode: 62eb3...d7e Målet er å bli fulle? Når dere er i trettiårene?? fest høres ut som en fin løsning, men jeg ville hatt nattmat. Folk blir sultne om det varer hele kvelden. Om dere starter kl 18 og avslutter kl 20 som du skriver i hovedinnlegget trenger dere ikke mat. dere kan og få til en avtale med en foodtruck som står utenfor lokalet et par timer der gjestene kan kjøpe seg mat selv. (Men jeg ville da understreket i invitasjonen at dere ikke ønsker gaver) Anonymkode: fca30...969 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #35 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidspunktet tilsier at folk blir sultne. Og fulle... Anonymkode: 7d6aa...188 Hæ? Det er da helt vanlig å møtes til en fest kl 18-20 uten at det er noe matservering ila kvelden. Anonymkode: 3f29d...220 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #36 Skrevet 4. mai Syns det høres bra og gøy ut. Men som andre også skriver så burde det være noe mat utpå kvelden/natta. Wienerpølser f.eks. Spesielt dersom dere ikke er i nærheten av et gatekjøkken eller lignende. Bare for å få noe annet enn alkohol i magen liksom, da varer festen lenger. Kos dere 🍾❤️🍾❤️ Anonymkode: ced47...de2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #37 Skrevet 4. mai Brunello skrev (19 minutter siden): Problemet er at da må man spise i fire-tiden. Og alkohol er både best med mat og man blir ganske sulten utover kvelden (lenge før nattmat-tid) om man har spist tidlig middag. Jøss, er du så gammel at du har glemt hvordan man har fyllefest?! Man blir ikke sulten om man drikker mye alkohol, og i tillegg snackser på potetgull og nøtter. Spesielt om man har spist en god og fettrik middag på forhånd. Alkohol er heller ikke nødvendigvis «best» med mat. Ti strake pils på en pub er helt nydelig. Anonymkode: 3f29d...220 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #38 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Målet er å bli fulle? Når dere er i trettiårene?? Anonymkode: fca30...969 Ikke alle blir satt og kjerring selv om de har rundet tredve. Anonymkode: a900c...21c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #39 Skrevet 4. mai Trenger ikke være formell middag, men ha for guds skyld noe mettende fingermat tilgjengelig. Ellers blir det ordentlig gjerrigknark bryllupsfest Anonymkode: c8445...f30 7 2
NoaideBiehtar Skrevet 4. mai #40 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spiser du flere middager? Med salt (snacks) og væske går det utmerket. Men jeg får akutt behov for noe søtt etter hvert på slike kvelder. Anonymkode: a900c...21c Nei og jeg ber ikke om middag men om mat. Skal jeg drikke alkohol og være våken til over midnatt må jeg ha noe mat. Trenger ikke være fancy, men det er svært uvanlig å invitere til fest kl 18 uten å servere noe, med mindre man er fattig student. 10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå