Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesial måte den må oppbevares på? Kan man bare "slenge" den i en sekk/håndbaggasjen? Burde jeg legge den i en liten sminkebag? 
Må man ta den ut i sikkerhetskontrollen? 

Har en godkjent powerbank, langt under grensen, helt ny, ingen synlige skader. Det må vell være trygt nok? Har aldri reist med powerbank før, og vil ikke drite meg ut i sikkerhetskontrollen og å få voksenkjeft for å ha gjort noe feil ved et uhell. 

Anonymkode: 8b0f6...818

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å ha den i håndbagasjen. Legg den synlig frem i sikkerhetskontrollen,og ikke bruk den under flyvningen!

Anonymkode: 8f8f4...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan trygt legge den i innsjekket bagasje. 

Anonymkode: 2593d...69a

AnonymBruker
Skrevet

Den ligger bare i sekken/veska. Tas ikke ut i sikkerhetskontroll.

Anonymkode: 80745...30f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det noen spesial måte den må oppbevares på? Kan man bare "slenge" den i en sekk/håndbaggasjen? Burde jeg legge den i en liten sminkebag? 
Må man ta den ut i sikkerhetskontrollen? 

Har en godkjent powerbank, langt under grensen, helt ny, ingen synlige skader. Det må vell være trygt nok? Har aldri reist med powerbank før, og vil ikke drite meg ut i sikkerhetskontrollen og å få voksenkjeft for å ha gjort noe feil ved et uhell. 

Ha den i håndbagasjen, ta den ut i sikkerhetskontrollen. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Sjeldent man får kjeft av personalet i sikkerhetskontrollen; de er vant med at folk gjør feil i forhold til hva de kan eller ikke kan hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan trygt legge den i innsjekket bagasje. 

Det skal den absolutt ikke. Les deg opp på tema du kommenterer på før du kommenterer. Reglene for innsjekket bagasje er klar, ingen poverbank der. 
Ligger den i innsjekket bagasje, og begynner å brenne, så er flyet ……

Ligger den i håndbagasjen så vil en brann bli oppdaget før flyet eksploderer i luften.personalet legger den da i vannbad. 

Anonymkode: 306e7...5e7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Legger den i lomma foran og sniklader som bare fan.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal den absolutt ikke. Les deg opp på tema du kommenterer på før du kommenterer. Reglene for innsjekket bagasje er klar, ingen poverbank der. 

Ligger den i håndbagasjen så vil en brann bli oppdaget før flyet eksploderer i luften.personalet legger den da i vannbad. 

Jeg har reist med powerbanks i innsjekket i mange år. Aldri vært noe problemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er jo ikke noe problem så lenge de ikke begynner å brenne. 

Du skriver faktisk under på at du ikke har powerbank i innsjekket bagasje når du sjekker inn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Litium batteri i vannbad...... Jada det bruker å gå bra, de har brannsikre poser de legger dem i, etter at det brenner er det for seint med det meste på et fly.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke tillatt på grunn av brannfaren. 
At du i tillegg opplyser hele verden om at du ikke sette deg inn i viktige regler er skremmende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den ligger bare i en mappe sammen med annen elektronikk, i handbagasjen. Innimellom løst i veska om jeg nettopp har brukt den. 

Respekterer reglene. Sender den aldri i innsjekket bagasje, lader aldri på fly. 

Anonymkode: 99dea...490

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (22 minutter siden):

Ha den i håndbagasjen, ta den ut i sikkerhetskontrollen. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Sjeldent man får kjeft av personalet i sikkerhetskontrollen; de er vant med at folk gjør feil i forhold til hva de kan eller ikke kan hele tiden. 

Det er ikke så rart om folk gjør feil, siden reglene ser ut til å endre seg hele tiden eller etter hvem du møter i sikkerhetskontrollen.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den ligger bare i en mappe sammen med annen elektronikk, i handbagasjen. Innimellom løst i veska om jeg nettopp har brukt den. 

Nå i det siste har de begynt å spørre folk om å ta ut alt som kan ligne på elektronisk. Lader, powerbank, øreplugger osv. Jeg har også alltid hatt alt i en liten mappe frem til nå nylig, da vekteren tømte alt ut og sa det var nye regler. 

Anonymkode: e3b3f...aee

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg forstått det riktig. Bare å legge den i veska og ta ut i sikkerhetskontrollen og that's it. 

Har fått med meg såpass at den ikke skal i innsjekket baggasje grunnet brannfare. 

Er ikke vandt med å reise med håndbaggasje, mobil og pass er alt jeg har i lommene på (kort)tur 😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå i det siste har de begynt å spørre folk om å ta ut alt som kan ligne på elektronisk. Lader, powerbank, øreplugger osv. Jeg har også alltid hatt alt i en liten mappe frem til nå nylig, da vekteren tømte alt ut og sa det var nye regler. 

Med ca 100 reisedøgn i året, tre utenlandsturer sist måned, har jeg aldri opplevd dette. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har jeg forstått det riktig. Bare å legge den i veska og ta ut i sikkerhetskontrollen og that's it. 

Har fått med meg såpass at den ikke skal i innsjekket baggasje grunnet brannfare. 

Er ikke vandt med å reise med håndbaggasje, mobil og pass er alt jeg har i lommene på (kort)tur 😅

ts

Trenger ikke ta den ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med ca 100 reisedøgn i året, tre utenlandsturer sist måned, har jeg aldri opplevd dette. 

Reiser da med; Mac, PC, lader til begge, ekstern mus, to powerbank, lader telefon, to sett airpods, støydempende headset, elektronisk tannbørste, rettetang, iPhone, ekstra iPhone. 

PC, Mac og Pad legges ut. Ladere og powerbanks i mappe. Headset som regel i en veske/lomme her og der. 

AnonymBruker
Skrevet

Hysteri. Pga 9/11. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke så rart om folk gjør feil, siden reglene ser ut til å endre seg hele tiden eller etter hvem du møter i sikkerhetskontrollen.

Det er jeg enig i. Og det er nok også en del av grunnen til at man sjelden får kjeft for å gjøre feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi glemte oss en gang og sjekket den inn. Den fikk vi ikke tilbake, for å si det sånn. 

Anonymkode: 99e18...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...