AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Hei! Sommeren i år blir litt annerledes og både pga tid og økonomi har vi ikke mulighet til noen ordentlig ferie. Et par timers kjøretur unna er det en liten besøksgård med litt forskjellige dyr osv. Datteren vår er veldig glad i dyr, så tenkte det kunne vær en fin ting. Men den er ikke veldig stor, så ser ikke for meg at det blir naturlig å vær der i mer enn 2-3 timer. Tenkte også å finne en teltplass der man kan overnatte og grille og hygge oss en natt. Tror dere det er en ok løsning, eller burde vi gjør mer ut av det? Anonymkode: 028de...c31 1 1
Brunello Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Det er en fin løsning. De aller fleste barn i verden er sjelden på ferie. At man en sommer gjør noe annet enn det man ser på som ideelt er selvsagt null problem. 10 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Det går nok helt fint, ja. Har dere ledig tid noen dager/ettermiddager/kvelder ellers, kan dere dra på en lekeplass, til en badeplass, på kino e.l. Trenger ikke være så store ting for å glede et barn Anonymkode: 436e0...e5b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Hvis man ikke har økonomi så er det jo innmari fint hvis man i det minste har tid. Men dere har ikke det heller? 🤔 Én natt i telt og 3 timer på en besøksgård er alt dere får presset inn i løpet av en hel sommer? Har ikke begge foreldrene 5 årlige ferieuker? Visste dere ikke at det skulle være sommerferie i år? Eller kommer masse turer til badeplasser og byparker i tillegg? Anonymkode: f8f87...447 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis man ikke har økonomi så er det jo innmari fint hvis man i det minste har tid. Men dere har ikke det heller? 🤔 Én natt i telt og 3 timer på en besøksgård er alt dere får presset inn i løpet av en hel sommer? Har ikke begge foreldrene 5 årlige ferieuker? Visste dere ikke at det skulle være sommerferie i år? Eller kommer masse turer til badeplasser og byparker i tillegg? Anonymkode: f8f87...447 Er ikke alltid ting er så lett å planlegge. Jeg har vært sykemeldt i 5 måneder etter en alvorlig trafikkulykke. Mannen studerer på andre året, og har måttet skaffet seg sommerjobb hele ferien for å få økonomien til å gå rundt. Men vi kommer selvfølgelig til å prøve å få til turer til badeplasser lekeplasser osv i tillegg. ts Anonymkode: 028de...c31 13
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Det viktigste for seksåringer er ofte tid sammen, ikke nødvendigvis hvor denne tiden er. Nå vet jeg ikke hvor mye du fysisk er i stand til pga ulykken, men jeg er 100% sikker på at dere greier å skape en annerledesferie som seksåringen kommer til å se tilbake på som et fint minne. Tur på besøksgård, andre små utflukter og én eller flere overnattinger ute er helt kurant, ellers gjelder det å finne på noe hyggelig hjemme. Kanskje i år blir sommeren dere finner den perfekte vaffeloppskriften? Anonymkode: c1dde...8b2 3
Anonym6789 Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Mitt inntrykk er at barn har utrolig lave forventninger/krav, sålenge man finner på ting hjemme. Som kan være fjellturer, bading, fotball osv. Er du skadet og ikke kan gjøre noe fysisk så er det selvfølgelig helt ok, du har jo ikke valgt det selv akkurat 6
Gnå Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Jeg tror det viktigste for barn er å få tid med foreldre og venner - og å slippe å ha det travelt. Tenk på hvilke muligheter du/dere har til å finne på "ekstraordinære" ting. Lage hytte i stua? Lage pinnebrød? Mate ender? Sommerfuggeljakt? Lesestund? 3 1
Uanonym bruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai Selvfølgelig er dette bra nok for en 6-åring. For såpass små barn er det viktigste med ferie å få tilbrakt tid med foreldrene og å leke fritt - ikke en masse opplevelser som for mange kan være stressende. 5
litle_my Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Ta også noen teltturer i hagen om dere har det? Eller i hytte inne, laget av stoler og tepper? Spill spill, bruk tid sammen. Ferie er å gjøre noe annet enn dere gjør til vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Skjønner at omstendighetene gir lite rom for å finne på masse greier, men regner med dere kan få til noen hyggelige badeturer etc når mannen har fri. Kanskje vurdere å snu døgnrytmen hennes litt over ferien for å gi en time ekstra på kvelden til å dra på stranda etter at mannen er ferdig på jobb? Ellers gjelder det jo å tenke på om dere har andre å spille på, også for å avlaste deg som ellers blir værende mye alene med henne? Kan besteforeldre eller tanter/onkler finne på noe med henne? Når er vennene hennes og naboer hjemme i sommer, så hun kan leke med dem? Kanskje det er noen hun kan bli med en natt på telt- eller hyttetur med? Anonymkode: 6edde...96e 2
Blueberrymuffin Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Sommeren i år blir litt annerledes og både pga tid og økonomi har vi ikke mulighet til noen ordentlig ferie. Et par timers kjøretur unna er det en liten besøksgård med litt forskjellige dyr osv. Datteren vår er veldig glad i dyr, så tenkte det kunne vær en fin ting. Men den er ikke veldig stor, så ser ikke for meg at det blir naturlig å vær der i mer enn 2-3 timer. Tenkte også å finne en teltplass der man kan overnatte og grille og hygge oss en natt. Tror dere det er en ok løsning, eller burde vi gjør mer ut av det? Anonymkode: 028de...c31 Synes det høretes veldig fint ut. Alt må ikke alltid være så stort og dyrt, det er ofte de små øyeblikkene man husker 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai Det viktigste er tid sammen. Uten krav og mas. Unger liker de enkle tinga, strandtur, nye lekeplasser, krabbefiske, is i sola, sykkeltur, telttur i hagen. Anonymkode: 90146...731 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai Jeg kan relatere til egen barndom, og opplevde det som veldig sårt når hele nabolaget var på ferie, og jeg satt hjemme. Sommer etter sommer. År etter år. Hos oss var ikke økonomi et problem, men jeg hadde en far som på den tiden var selvstendig næringsdrivende som snekker, og i etableringsfasen var sommeren høysesong for hans del, og han tok heller ferie senere. Var 11 år før jeg reiste på min første ferie, som jeg måtte mase meg til og måtte vente helt til starten av august på, men for et inntrykk disse 3 dagene på campingplassen i kommunen gjorde på meg 💖 Skulle tro jeg hadde vært utenlands. Mitt poeng er; barn i den alderen krever neppe allverden for en ferie, men den følelsen av at «alle» andre reiser bort er skikkelig vond. Følte på en enorm ensomhet selv. Prøv å kom dere bort ei langhelg, hvis det lar seg gjøre. Bare noe, et eller annet. Anonymkode: 1bf3b...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai Jeg var lykkelig av noe så enkelt som en tur innom et kjøpesenter i den alderen der. Barn er lett å glede. Anonymkode: 92c06...060
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai Er det en DNT-forening eller røde kors, Lions klubb eller rotary som arrangerer noe gøy en kveld? Kanopadling? Barn setter pris på felleskap. Og å ha noe å fortelle når skolen begynner igjen. Hvis dere orker invitere en venn av henne på overnatting ute omgangen kan det være gøy.ø, og hun kan bli invitert tilbake? Har du ikke venninner eller familie som vil finne på noe gøy med barnet? Jeg var ofte med tante og onkel og besteforeldre i feriene. God bedring til deg!!!🥰 Anonymkode: 5703b...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai Det viktigste er ikke lange reiser, men god opplevelser med foreldrene. Ta ting som det kommer, og etter vær. Anonymkode: fb933...fef 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Sommeren i år blir litt annerledes og både pga tid og økonomi har vi ikke mulighet til noen ordentlig ferie. Et par timers kjøretur unna er det en liten besøksgård med litt forskjellige dyr osv. Datteren vår er veldig glad i dyr, så tenkte det kunne vær en fin ting. Men den er ikke veldig stor, så ser ikke for meg at det blir naturlig å vær der i mer enn 2-3 timer. Tenkte også å finne en teltplass der man kan overnatte og grille og hygge oss en natt. Tror dere det er en ok løsning, eller burde vi gjør mer ut av det? Anonymkode: 028de...c31 Jeg vet ikke om dere burde gjort noe mer ut av det. Jeg tror det kommer til hva dere er vant til, hva som er vanlig og hva barnet har lyst på. Det er ikke noe behov i å reise på ferie hvert år. Anonymkode: 7d4e1...30d
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Erfaringer med egne barn har vært at de ferieopplevelsene de har husket aller best har vært de der vi har gjort ting sammen, telttur, badetur o.l. Det er ikke så nøye hvor det er, bare man har tid sammen. Tror nok ofte det er foreldres forventninger og at man sammenlikner seg med andre familier som gjør at man kan bli usikker. Synes det hørtes ut som en god plan dere har. Og så kan man jo kanskje ha en piknik eller henge med andre barn e.l. i løpet av sommeren, så blir det bra skal du se😊 Anonymkode: 310ef...de7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Erfaringer med egne barn har vært at de ferieopplevelsene de har husket aller best har vært de der vi har gjort ting sammen, telttur, badetur o.l. Det er ikke så nøye hvor det er, bare man har tid sammen. Tror nok ofte det er foreldres forventninger og at man sammenlikner seg med andre familier som gjør at man kan bli usikker. Synes det hørtes ut som en god plan dere har. Og så kan man jo kanskje ha en piknik eller henge med andre barn e.l. i løpet av sommeren, så blir det bra skal du se😊 Anonymkode: 310ef...de7 Veldig enig i dette. Ett eksempel fra meg er ett år så dro vi til Legoland, hadde bestilt ett superfint spesial rom (som kostet altfor mye) +++ Hva er det barna snakket om LENGE etterpå? Jo det var teltet på vei hjemover igjen, hvor utrolig koselig det campingplassen var +++ Så, etter den opplevelsen så skjønte jeg virkelig at barn bryr seg ikke om det vi TROR de skal bry seg om. Bare det å lage "camping i stua" kan være en fin "ferie" for ett barn, alt som er utenom det vanlige ☺️ Anonymkode: 88f81...b4d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå