Gå til innhold

Strømprisen i NO5 går fra 4 øre på det laveste i dag til 139 øre på det dyreste i morgen. Jeg vil aldri venne meg til slike svingninger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er altså faktor 35, dette:

IMG_20250504_155921.thumb.jpg.54d91c403cc35f13986d7fb1e50542b7.jpg

Bisarrt og egentlig ganske uforståelig. 

Anonymkode: 48921...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

image.thumb.png.cc54b459b0b2bdd99042a80f3ae36f93.png
fra 3 øre til 191 øre. Enda bedre i NO1

• Hjerte 1
Skrevet

Er det noe man må vende seg til? Vi bruker den strømmen vi må uavhengig av pris (som uansett ikke blir høyere enn det strømstøtte tilsier). 

• Liker 1
Skrevet

Man kan gjøre en del for å styre prisen på strøm da. Flytte forbruk, lade elbil med smartlader, unngå forbruk i de dyreste timene. Hittil i mai har jeg fått betalt -53,5øre/kwh jeg har ladet bilen

image.thumb.png.a6a311e08531da6365f92f4d36d8ec6f.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke spesielt store svingninger?

Anonymkode: c0b6c...4a6

Skrevet
newman01 skrev (26 minutter siden):

Man kan gjøre en del for å styre prisen på strøm da. Flytte forbruk, lade elbil med smartlader, unngå forbruk i de dyreste timene. Hittil i mai har jeg fått betalt -53,5øre/kwh jeg har ladet bilen

Mai er kort og kun mellom 2200 og 2300 på 1 mai var det den prisen i NO3, så ikke skryt på deg for mye nå da, batteriet ble neppe fullt.

AnonymBruker
Skrevet

Wow, voldsomme svingninger. Er det tibber sin smartlading der du bruker bilen til å mate nettverket, @newman01? Vi har en Leaf og en PHEV, har ikke prøvd dette ennå. Ser jo utrolig fristende ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det gir ingen mening. Blodigler som lever i luksus de som forvalter Norges felles ressurser. 

Anonymkode: a08c7...7ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Mai er kort og kun mellom 2200 og 2300 på 1 mai var det den prisen i NO3, så ikke skryt på deg for mye nå da, batteriet ble neppe fullt.

Det er lading i dag. Tibber smartlading med Rewards aktivert. Så ladeprisen er stort sett på minussiden

Skrevet
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Hvis du vil ha statistikk for en hel måned kan du få februar. Minuspris på bilen hele måneden gjennom 
image.thumb.png.3ac00dbff9d722f09584ded61e300740.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo ikke spesielt store svingninger?

Anonymkode: c0b6c...4a6

I mai? Jo, det synes jeg.

Ingen store kuldeperioder eller noe. Mai har pleid å vært en veldig stabil måned, med lav pris pga snøsmelting. At det hopper opp til over en krone er hinsides.

Anonymkode: 35a46...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (8 minutter siden):

Det er lading i dag. Tibber smartlading med Rewards aktivert. Så ladeprisen er stort sett på minussiden

Kan du forklare litt mer hvordan du får det til å bli minuspris?

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

newman01 skrev (1 time siden):

Hvis du vil ha statistikk for en hel måned kan du få februar. Minuspris på bilen hele måneden gjennom 
image.thumb.png.3ac00dbff9d722f09584ded61e300740.png

Nå skjønner jeg hvordan Tibber klarer å kjøre med 300 mill i underskudd på et år som et strømselskap med høye energi priser.

Det er strømbransjens svar på Oda straks konkurs.

Skrevet
NakenPanda skrev (1 time siden):

Nå skjønner jeg hvordan Tibber klarer å kjøre med 300 mill i underskudd på et år som et strømselskap med høye energi priser.

Det er strømbransjens svar på Oda straks konkurs.

For et strømselskap spiller det ingen rolle om strømmen koster ett øre eller 100kr. De lever av påslag og tilleggstjenester. 
De må jo betale for strømmen kundene bruker i spotmarkedet. 
Minuspriser på elbillading er det Statnett og nettselskapene som betaler for 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (16 minutter siden):

For et strømselskap spiller det ingen rolle om strømmen koster ett øre eller 100kr. De lever av påslag og tilleggstjenester. 
De må jo betale for strømmen kundene bruker i spotmarkedet. 
Minuspriser på elbillading er det Statnett og nettselskapene som betaler for 

Med tanke på at de har over 1 million kunder of taper ca 300 per stk netto tviler jeg på at de gjør det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

@newman01

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Ja, det er mye man blir styrt til, som har pågått nå de siste årene. Til og med når man skal gjøre ting i løpet av døgnet, velger man ikke lenger selv fordi man ikke har råd til det.

Anonymkode: 11759...c21

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja, det er mye man blir styrt til, som har pågått nå de siste årene. Til og med når man skal gjøre ting i løpet av døgnet, velger man ikke lenger selv fordi man ikke har råd til det.

Jeg har blitt styrt av omgivelsene siden jeg ble født. Vekt når sola står opp, sendt i barnehage for foreldre skal på jobb, jobber 08-16 sånn ca, har ferie i juli og feirer jul i slutten av desember. På toppen av det er jeg i butikken i åpningstiden og stresser til Vinmonopolet fordi de stenger tidlig. 
Tenk å måtte leve et liv etter andres klokke og kalender…

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Jeg har blitt styrt av omgivelsene siden jeg ble født. Vekt når sola står opp, sendt i barnehage for foreldre skal på jobb, jobber 08-16 sånn ca, har ferie i juli og feirer jul i slutten av desember. På toppen av det er jeg i butikken i åpningstiden og stresser til Vinmonopolet fordi de stenger tidlig. 

Ja der ser du, og verre har det blitt.

Du er til og med så styrt og hjernevasket at du ikke forstår at akkurat eksemplene du nevnte kan du gjøre noe med. Å dra på vinmonopolet, feire jul og jobbe 8-16, det velger du faktisk selv. Kunne valgt en kveldsjobb eller jobb på natta også du hvis du ville sove på dagen istedenfor eller slippe og stresse til vinmonopolet for alkoholen du selv velger å kjøpe.

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (15 minutter siden):

Må jo si at jeg synes det er verre å bli styrt i hjemmet i hverdagen og tidspunkt for daglige og private gjøremål.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...