AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:31 #1 Del Skrevet søndag kl 13:31 Jeg har blitt gravid nesten 42 år gammel. Mitt første. Er uerfaren og lurer på noe Har veldig høy sexlyst og er dette trygt ? I alle stillinger ? Har blitt veldig rar i halsen . Det klør liksom hele tiden og jeg må hoste. Er dette halsbrann. Særlig på natt. Straks i uke 6 , men ingen kvalme. Når vil den komme ? Kan jeg trene eller bør jeg ta det mest mulig med ro ? Anonymkode: 9a46c...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:34 #2 Del Skrevet søndag kl 13:34 Lurer også på dette med svangerskapspenger.må jeg ha tjent en viss sum for å få det ? Hva er stønaden når barnet er født ? Anonymkode: 9a46c...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #3 Del Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har blitt gravid nesten 42 år gammel. Mitt første. Er uerfaren og lurer på noe Har veldig høy sexlyst og er dette trygt ? I alle stillinger ? Har blitt veldig rar i halsen . Det klør liksom hele tiden og jeg må hoste. Er dette halsbrann. Særlig på natt. Straks i uke 6 , men ingen kvalme. Når vil den komme ? Kan jeg trene eller bør jeg ta det mest mulig med ro ? Anonymkode: 9a46c...b70 Det er trygt å ha sex med mindre du får visse komplikasjoner og får beskjed om noe annet. Det er også trygt og anbefalt å trene. Det er ikke nå du skal løpe maraton (med mindre du alltid har gjort det), men trening er bra for deg og barnet. Ikke alle blir kvalme. Jeg ble det bare i første graviditet, og da var jeg bare kvalm i to uker, fra uke 8-9. I deto andre ble jeg aldri kvalm. Det er ingen fasit på når kvalmen kommer, men mange6p6h h nojmerker det allerede i uke 6 Halsbrann gjør vondt og svir, så tviler påat det er det. Det kommer ofte senere når magen blir større, men jeg hadde ikke det i første graviditet. Anonymkode: a7f05...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:05 #4 Del Skrevet søndag kl 18:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer også på dette med svangerskapspenger.må jeg ha tjent en viss sum for å få det ? Hva er stønaden når barnet er født ? Anonymkode: 9a46c...b70 Mener du foreldrepenger? Du må hatt inntekt i minst 6 av 10 mnd før fødselen for å få det. Foreldrepengene baseres på inntekten din opptil 6G. Hvis du ikke har hatt inntekt i 6 av 10 mnd kan du søke engangsstønad. Det er som navnet tilsier en engangssum, på ca. 92 000. Anonymkode: a7f05...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:21 #5 Del Skrevet søndag kl 18:21 I normale svangerskap uten spesielle risikofaktorer kan man ha sex og trene akkurat som man pleier (så lenge det ikke føles vondt eller ubehagelig, så klart). Det er helt normalt å ikke bli kvalm, men for de som blir det, er det ofte fra rundt uke 6 den kommer. Halsbrann er det vanligere å få senere i svangerskapet. Det føles ikke som kløe, men som svie, synes jeg i alle fall. Anonymkode: c6920...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:29 #6 Del Skrevet søndag kl 18:29 Her finner du mye seriøs info: https://www.helsenorge.no/gravid/ https://www.norge.no/nb/livssituasjon/fa-barn Lykke til! Anonymkode: 5a881...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:36 #7 Del Skrevet onsdag kl 09:36 Du kan fint ha sex i alle stilliger, men jo lengre ut i svangerskapet du kommer jo mer vrient og ubehagelig kan enkelte stillinger bli. Også skal man vel være litt forsiktig med ibratorer om jeg ikke husker feil, spesielt seint i svangerskapet. (?) Prøv dere frem og nyt hverandre:) Anonymkode: 5a6e7...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet onsdag kl 14:54 #8 Del Skrevet onsdag kl 14:54 Jeg har blitt gravid nesten 42 år gammel. Mitt første. Er uerfaren og lurer på noe Har veldig høy sexlyst og er dette trygt ? I alle stillinger ? Helt normalt å ha god exlyst. For mange vil det forsvinne og komme tilbake i perioder (både under og etter graviditeten). Har blitt veldig rar i halsen . Det klør liksom hele tiden og jeg må hoste. Er dette halsbrann. Særlig på natt. Halsbrann er magesyre som kommer opp fordi livmoren trykker magesekken opp. Det klør ikke, man hoster ikke av det. Det kommer en syrlig væske opp fra magen og brenner i halsen og munnen. Straks i uke 6 , men ingen kvalme. Når vil den komme ? Helt normalt å ikke bli kvalm i uke 5. Mange ikke vet de er gravide så tidlig en gang. Kvalmen kan komme om et par-tre uker eller ikke i det hele tatt. Veldig individuelt. Kan jeg trene eller bør jeg ta det mest mulig med ro ? Du kan være like aktiv som du var før graviditeten. Lurer også på dette med svangerskapspenger.må jeg ha tjent en viss sum for å få det ? Hva er stønaden når barnet er født ? Du mener kanskje foreldrepenger? Svangerskapspenger gis hvis du er helt frisk, men jobben din er farlig for fosteret (kjemikaler osv.) og arbeidsgiveren ikke kan omplassere deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå