Viky Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Hei, Jeg er fra Oslo og jeg forventer barn i høst. Familien min flytter fra Norge tidligere men jeg synes at det er ikke lurt å reise høygravid og bli med. Har dere tips om en gruppe hvor alenemødre eller eldre tilbyr sted å bo for få måneder? Øst Oslo/Lørenskog?
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Finnes neppe. Korttidsleie finner du på Finn og Airbnb. At noen (alenemødre og eldre?) tar inn en fremmed høygravid tror jeg er greit uvanlig. Anonymkode: fa324...74c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Se om du finner noe kortidsleie på Finn. Du kan også eventuelt prøve airbnb. kjenner ikke området ditt så godt, men vet at det finnes en del kortidsleie/pendlerleiligheter ved Gardermoen. Blir jo litt lenger å reise, men det er et greit kollektivtilbud. Anonymkode: c4b64...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Merkelig problemstilling. Er vel uansett lettere å flytte som gravid enn med nyfødt. Anonymkode: b9458...24f 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Viky skrev (6 minutter siden): Hei, Jeg er fra Oslo og jeg forventer barn i høst. Familien min flytter fra Norge tidligere men jeg synes at det er ikke lurt å reise høygravid og bli med. Har dere tips om en gruppe hvor alenemødre eller eldre tilbyr sted å bo for få måneder? Øst Oslo/Lørenskog? Skal du ha barn eller er det bare en forventning om det? forventer Verb 📍Brukt i hele Norge, uten spesifikke dialektvariasjoner. Etymologi: Ordet 'forventer' kommer fra det gammelsvenske 'forvanta', som betyr å vente på noe. Bruksnoter: Ordet brukes ofte i sammenhenger der man har en viss forventning eller antagelse om fremtiden. Det kan også brukes i formelle og uformelle kontekster. Å forvente betyr å ha en antakelse eller en tro om at noe vil skje eller at noe er eller skal være på en bestemt måte. "Jeg forventer at du kommer til møtet i morgen." "Hun forventer gode resultater fra eksamen." Anonymkode: 73454...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal du ha barn eller er det bare en forventning om det? forventer Verb 📍Brukt i hele Norge, uten spesifikke dialektvariasjoner. Etymologi: Ordet 'forventer' kommer fra det gammelsvenske 'forvanta', som betyr å vente på noe. Bruksnoter: Ordet brukes ofte i sammenhenger der man har en viss forventning eller antagelse om fremtiden. Det kan også brukes i formelle og uformelle kontekster. Å forvente betyr å ha en antakelse eller en tro om at noe vil skje eller at noe er eller skal være på en bestemt måte. "Jeg forventer at du kommer til møtet i morgen." "Hun forventer gode resultater fra eksamen." Anonymkode: 73454...1b3 God bedring! Anonymkode: c4b64...c3f 13 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Hvis du uansett skal flytte så ville jeg gjort det nå før babyen kommer. Anonymkode: 70475...6af 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): God bedring! Anonymkode: c4b64...c3f Takk, det samme. Anonymkode: 73454...1b3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Hvor flytter de? Og hvem er de? Barnefar? Foreldre? Anonymkode: fed39...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Du er jo ikke mange måneder på vei om du har termin i høst. Da ville jeg kastet meg rundt og flyttet først, så du har stabilitet når barnet kommer. Anonymkode: e26e5...692 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai Tviler sterkt på at utleiere tar sjansen. Ting kan plutselig endre seg og så er utleier stuck med en leietaker med barn. Er det ikke mulig å flytte før du føder? Eller vil du føde i Norge? Anonymkode: 230da...d01 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tviler sterkt på at utleiere tar sjansen. Ting kan plutselig endre seg og så er utleier stuck med en leietaker med barn. Er det ikke mulig å flytte før du føder? Eller vil du føde i Norge? Anonymkode: 230da...d01 Hun skal sikkert sørge for å få penger fra Norge først, å da må hun være lenger på vei og barnet kanskje født også. Anonymkode: 73454...1b3 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai Hvorfor vil ikke familien din bli igjen sammen med deg når du er høygravid? Jeg trengte støtte rett etterpå! Anonymkode: 09504...272 1 1
Viky Skrevet 4. mai Forfatter #15 Skrevet 4. mai Mannen min fikk god jobb i utlandet og kan ikke bli lengere. Også barna skal til ny skole. Jeg er vant til klare meg selv og kan få hjelp av en familie medlem som kan komme.
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai Viky skrev (4 minutter siden): Mannen min fikk god jobb i utlandet og kan ikke bli lengere. Også barna skal til ny skole. Jeg er vant til klare meg selv og kan få hjelp av en familie medlem som kan komme. Men da er du jo ikke alenemor som du skreiv i HI. Anonymkode: 73454...1b3 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da er du jo ikke alenemor som du skreiv i HI. Anonymkode: 73454...1b3 Hun skrev ikke det. Anonymkode: fa324...74c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skrev ikke det. Anonymkode: fa324...74c Hun ga ihvertfall inntrykk av det. ⬇️ Viky skrev (1 time siden): Hei, Jeg er fra Oslo og jeg forventer barn i høst. Familien min flytter fra Norge tidligere men jeg synes at det er ikke lurt å reise høygravid og bli med. Har dere tips om en gruppe hvor alenemødre eller eldre tilbyr sted å bo for få måneder? Øst Oslo/Lørenskog? Anonymkode: 73454...1b3 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun ga ihvertfall inntrykk av det. ⬇️ Anonymkode: 73454...1b3 Eh nei? Les en gang til. Anonymkode: 860ab...b62 4
hvaduikkeser Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai Hvorfor skal du være igjen i Norge når du har mann og barn? 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå