Gå til innhold

Vær så snill, fil føttene deres før de puttes i sommersandalene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er vi kommet til den delen av året igjen hvor føttene skal frem. Vær så snill å husk at mange skal se de og vi er mange med fotfobi. Får dere ikke til å file og smøre pga helse så be mannen din eller venner om hjelp til filing av død tørr hud. Husk fuktighetskrem etterpå.

Vet dere er mange som sier at dere ikke bryr dere om hva  andre synes, men tenk litt på at det er utrivelig for andre å gå ut å spise og få øye på inntørka føtter og neglesopp. Kan dere ta på dere dekkende sko i det minste 

Anonymkode: 72c0a...295

Å be venner om å file død hud av mine føtter, det er ett helt annet nivå av vennskap enn hva jeg noen gang har hatt...

Anonymkode: 47198...ec0

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke fotfobi, men synes TS har et poeng. For meg handler hælfiling og negleklipp ikke om jåleri, men om hygiene og til dels også respekt for omgivelsene, på lik linje med dusj, deo og hårvask. 

Så er det selvsagt enkelte som sliter såpass at dette blir for mye, og dem har jeg all mulig sympati for. Jeg har vært der selv. Men vi andre kan vel godt spandere de få minuttene i blant?  

Anonymkode: 77c13...533

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er vi kommet til den delen av året igjen hvor føttene skal frem. Vær så snill å husk at mange skal se de og vi er mange med fotfobi. Får dere ikke til å file og smøre pga helse så be mannen din eller venner om hjelp til filing av død tørr hud. Husk fuktighetskrem etterpå.

Vet dere er mange som sier at dere ikke bryr dere om hva  andre synes, men tenk litt på at det er utrivelig for andre å gå ut å spise og få øye på inntørka føtter og neglesopp. Kan dere ta på dere dekkende sko i det minste 

Nei, nå ble det fotsopp på fullt nivå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du i samme konfirmasjon som meg? Da beklager jeg så mye, bytta fra støvletter til sandaler og tenkte meg ikke om, fordi jeg hadde lang kjole, men så jeg hadde tørre føtter når det var for seint.

Anonymkode: 79bb6...d76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes føtter er veldig ekkelt, men hadde aldri falt meg inn å tenke at andre må file og smøre føttene deres for min del uansett. Når sommeren kommer vet jeg at sesongen for eksponering har begynt, og jeg må holde øynene litt høyere for å unngå å se så mye føtter.

Selvsagt er det bra å ta vare på bena sine, men det må være deres eget valg, ikke fordi andre krever det 

Anonymkode: 224cb...0a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres heller ut som du må holde deg hjemme hvis du ikke klarer å slutte å glo på føttene til fremmede folk og blir trigga så mye av det. 

Anonymkode: 5fd36...cdb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver så godt jeg kan ♥️ Men huden på føttene mine ble helt ødelagt av svangerskapet. Sikkert fordi de var dobbelt så stor en periode fordi jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning. Får ikke ordna opp i det selv fordi det hjelper ikke å bare file dem (har til og med elektrisk fil), og kan ikke gå til fotterapeut akkurat nå pga barnet mitt, så håper de som synes føttene mine er ekle kan prøve å bare la være å se. 

Anonymkode: ec43a...968

Fikk fotsopp etter svangerskap. Visste ikke at det var det engang før jeg gikk til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal folk med et velpleid ytre og så glemmer de føttene? De fleste steller seg fra topp til tå, så dette er en unødvendig trå. 

Anonymkode: 440ff...1e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på folk som ikke steller føttene sine ukentlig. Et fotbad, skrubb eller fil og litt pedikyr, og fotkrem et par ganger ukentlig. Det er viktig å ta vare på føttene. Sprukne hæler og gule negler er grusomt å se på. Stort sett menn som har det.

Anonymkode: 8c208...be6

Om jeg skal holde hælene noenlunde fine må jeg smøre morgen og kveld og file flere ganger i uka. Og det orker jeg vanligvis ikke. Blir ikke akkurat babyhud uansett, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg har hverken sprukne hæler eller gule negler. Det eneste jeg gjør av fotstell er å dusje og klippe neglene. Hvis noen har gule negler, så skyldes det fotsopp. Sprukne hæler kommer vel av for trange sko som gir tykkere hud. Har man ingen av disse problemene så trengs ikke ekstra fotstell. 

Jeg føler at denne tråden er laget for å gi folk komplekser for føttene sine, og det har jeg ikke noe behov for.

Jeg sliter med veldig tørr gard sprukken hud på hælene, bruker ikke trange sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ikke folk har fobi mot de som har rynker? Æsj så stygge de er, kan da bare bruke botox, eller finnes denne fobien allerede?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke hæler hvite av død sprukken hud på restaurant. Synes man skal ta hensyn til hverandre. Man går da ikke inn på restaurant i bar overkropp. Man sier heller ikke "se en annen vei enn på han med bar svett overkropp", selvfølgelig faller blikket på merkelige ting som svett naken hud på et sted hvor andre prøver å spise et bedre måltid. 

Men hvorfor skal vi huske dette?

Anonymkode: a7c99...3ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du her hvert år og miner folk å file føttene sine?

Anonymkode: 51683...033

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det alltid full pedikyr hjemme før sandalene kommer på. Lakkerer tærne i en fresh farge.

Legger merke til føtter med "dusker" på stortærne, dype sprekker på hælen og/eller lange negler. Det er i kategorien "tenner med gamle matrester i".

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med føtter , folk med flass i håret . Men seriøst jeg må bare se andre veier. Siden jeg har problemer med føtter. Ser jeg lite ned på andres bein.

Anonymkode: ec890...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sa: glem det! Hvordan kan ts avgjøre hva slags stell man gir føttene da? For noen tar det for mye energi å dille med mer enn dusj og vask. 

Anonymkode: 7053a...30a

Ja, det er derfor man har eksfolierende kremer og fotmasker/sokker.

Om man har alvorlig ME ser jeg jo poenget, og da er man jo uansett ikke ute av soverom/hus. 

Men å bruke 2 min på fotstell 2-4 gg i mnd på sommertid klarer 95% uten noe problem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rart ikke folk har fobi mot de som har rynker? Æsj så stygge de er, kan da bare bruke botox, eller finnes denne fobien allerede?

Jeg har ikke direkte fobi mot botox og restylane etc...Men jeg synes det er så ubehagelig og distraherende å se på at jeg nesten får fysiske reaksjoner. Det er creepy og stygt og ødelegger for mimikk og normal ikke verbal kommunikasjon 

Anonymkode: e397e...325

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne føtter?

sprickor-pa-halarna_608257569606ee7fa5f9

Eller sånne?

51426788_2097392497018046_25176203217967

Hva med dette?

b701fd4cfb0f193ccac3b5f1e51b2ee4.jpg

Hva med disse nydelige, nystelte tottelottene?

b2971c49156db9226587f3873c25f578.jpg

Ønsker ikke hæler hvite av død sprukken hud på restaurant. Synes man skal ta hensyn til hverandre. Man går da ikke inn på restaurant i bar overkropp. Man sier heller ikke "se en annen vei enn på han med bar svett overkropp", selvfølgelig faller blikket på merkelige ting som svett naken hud på et sted hvor andre prøver å spise et bedre måltid. 

En mann i svett, bar overkropp kan ikke sammenlignes med rene, tørre, ustelte føtter i sandaler. Skal du først sammenligne må du i såfall sammenligne med noen som kommer barbeint inn på restaurant/kafe med svette og skitne tåfisføtter. Og selv da, er føttene fremdeles helt nede ved gulvet, mens en bar overkropp er i høyde med bordet der maten er, og ganske midt i glaninga på folk.

Føtter med ulike lidelser trenger også luft, og det får det ved at folk går med åpne, behagelige sandaler. Hold øynene i hodehøyde og se folk i øynene istedet for å kikke ned på føttene deres, så er problemet løst.

Anonymkode: ceccc...56b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntørka føtter er ikke bra for dere, ta vare på føttene deres og husk at mange skal se og gremmes innvendig av synet 

Værsågod. Jeg gir deg gjerne helt gratis gremmelse og eksponeringsterapi...😂 

Anonymkode: f6451...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånne føtter?

sprickor-pa-halarna_608257569606ee7fa5f9

Eller sånne?

51426788_2097392497018046_25176203217967

Hva med dette?

b701fd4cfb0f193ccac3b5f1e51b2ee4.jpg

Hva med disse nydelige, nystelte tottelottene?

b2971c49156db9226587f3873c25f578.jpg

En mann i svett, bar overkropp kan ikke sammenlignes med rene, tørre, ustelte føtter i sandaler. Skal du først sammenligne må du i såfall sammenligne med noen som kommer barbeint inn på restaurant/kafe med svette og skitne tåfisføtter. Og selv da, er føttene fremdeles helt nede ved gulvet, mens en bar overkropp er i høyde med bordet der maten er, og ganske midt i glaninga på folk.

Føtter med ulike lidelser trenger også luft, og det får det ved at folk går med åpne, behagelige sandaler. Hold øynene i hodehøyde og se folk i øynene istedet for å kikke ned på føttene deres, så er problemet løst.

Anonymkode: ceccc...56b

:hoho::spy:  Der er det litt jobb for ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...