terrassen Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Skal inn på ny kontroll til uka - er da i uke 37, tredjegangsfødende med to veldig raske fødsler (uke 36+4 og 38+0) bak meg. Alle, inkl. Jordmor blir overrasket om jeg går til termin/over denne gangen. Har vært mye plaget med det meste dette svangerskapet, og nå er absolutt alt vondt og tungt. Har hatt mye maserier og kynnere siden tidlig. Kan jordmor på helsestasjon sjekke evt. modning/åpning? Eller må man på sykehus for å sjekke det?
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Jeg fødte i februar, og her er min erfaring (Trondheim / St.Olavs). Jeg ønsket å vite det samme i uke 41. På min helsestasjon sjekket de ikke åpning, da måtte jeg på poliklinikk eller fødeavdeling på sykehuset. Jordmor sa at det egentlig ikke er noe vits å sjekke åpning tidlig, for man kan jo gå med flere cm åpning i flere uker. Så det kan skape falskt håp. St.Olavs sa nei til å undersøke noe som helst før trivselskontroll eller mulig innleggelse. Men om du føler deg helt forferdelig, om det så er psykisk, så er mitt inntrykk at fødeavdelingen gjerne tar i mot mor for en samtale/sjekk. Så du kan ringe og høre? 😊 Anonymkode: 9bbc1...6c0
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai De kan sjekke det, men veldig mange vil ikke. Det er heller ikke noen vits, for du kan være ganske moden og likevel ha 2 uker igjen, eller ha null modningstegn og føde i morgen. Anonymkode: c8d8f...05a
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Det er ingen vits som flere over her skriver. Når jeg ventet min 2. Gikk jeg 5 uker med 1-2 cm åpning, og med nummer 3 gikk jeg med 3 cm åpning i 3 uker. Jevnlig modningsrier/maserier, vonde som fy, og var inn og ut av føden for vi trudde det var fødsel på gang. Og jordmor trudde også flere ganger det var fødsel på gang. Skuffelsen var stor når de gjentatte ganger kunne fortelle om 3 cm åpning. Som jordmor sa til meg. Så sjekket hun ikke åpning, for det forteller meg kun i de minuttene at fødselen ikke er i gang. Jeg satt hos jordmor i uke 40+1 med kynnere, men både jeg og hun var enig i "dette er ikke fødselsrier. Bare tullerier". 4 timer etterpå hadde jeg baby på brystet. Styrtfødsel. Så det vil bare gi deg et øyeblikksbilde og skuffe deg mer enn det gjør positivt. I værstefall gir det deg ekstra mye ubehag i form av å trigge modningsrier som du kan gå med noen timer før de stopper igjen. Og det vil bare gjøre deg sliten. Anonymkode: 9f48b...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå