Lisasn Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Jeg har datet en fyr i 2 mnd, og vi har hatt det veldig fint - og møttes 2-3 ganger i uken. Følte at det kanskje endelig var litt klaff, og at det kanskje gikk litt i riktig retning. Men for 2 uker siden, så fortalte han at han mest sannsynlig kom til å få et jobbtilbud som han hadde søkt om for 6 mnd siden (bli overflyttet via den jobben han har), så nå på fredag fikk han tilbudet i Barcelona og valgte å ta dette fordi det er noe han har tenkt på lenge.. Og det er ikke noe midlertidig, og han flytter 20.07. Jeg skjønner at dette var nytt, men jeg er faktisk ganske lei meg. Hovedproblemet er at han lurer på hva jeg vil gjøre med «oss» frem til han flytter. Jeg lurer på om det beste bare er å sette en strek nå, så jeg ikke blir mer såret - mens han mener vi kunne prøvd å møtes mindre og mindre.. Forventer ikke at noen skal bli for meg etter 2 mnd, men kjenner fortsatt på det.. Hva synes dere jeg skal gjøre med den siste tiden, og hva bør jeg si? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Mener du virkelig at vi skal fortelle deg hva du skal si? Seriøst, ta deg sammen, ha egne meninger om ditt eget liv. Det er kun du og ingen andre som bør reflektere og falle på en konklusjon. Anonymkode: 21b84...745 6 3
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #3 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mener du virkelig at vi skal fortelle deg hva du skal si? Seriøst, ta deg sammen, ha egne meninger om ditt eget liv. Det er kun du og ingen andre som bør reflektere og falle på en konklusjon. Anonymkode: 21b84...745 Det er mer at jeg kanskje bare trenger en bekreftelse på at det jeg tenker er riktig.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Lisasn skrev (1 minutt siden): Det er mer at jeg kanskje bare trenger en bekreftelse på at det jeg tenker er riktig.. Det går for det samme. Lær deg å ta egne beslutninger i livet, og skulle det ikke fungere så står du alltid fritt til å fatte nye bestemmelser. Sånn, nok voksenkjeft fra denne kanten. Lykke til. Stol på deg selv. Anonymkode: 21b84...745 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Jeg forstår han veldig godt, det ville vært galskap å takke nei til en drømmemulighet for et to måneders datingbekjentskap. Jeg ville nok gjort det da jeg var yngre, men jeg var ung, dum og en evig romantiker - så lærte jeg hvor mange mennesker som opptrer som en helt annen, forbedret, versjon av seg selv i mange måneder før sprekkene begynner å vises. Jeg har sett det skje blant venner, familie og av egen erfaring. Kun etter et halvt års tid ville jeg begynt å stole på at man begynner å se hvem vedkommende virkelig er. Men TS, er du der at du ville vurdert å flytte etter hvis dere fungerte over tid? Er han i det hele tatt interessert i det? Han flytter til et nytt land, med mange nye mennesker og potensielle partnere, så det er jo forståelig om han helst ønsker å flytte som fri fugl, på en måte. Men hvis dere ønsker å se muligheten, bør dere jo fortsette å treffes inntil han drar, og du vurdere muligheten for å reise dit på besøk etc. Det vil jo være vanskelig, så jeg vet ikke om jeg hadde orket det selv... Eller ønsket det, hvis jeg var han. Jeg ville nok foretrukket et clean break og avslutte det nå. Anonymkode: d24f5...22d 6 1 1
exictence Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai (endret) Lisasn skrev (4 timer siden): Hovedproblemet er at han lurer på hva jeg vil gjøre med «oss» frem til han flytter. Jeg lurer på om det beste bare er å sette en strek nå, så jeg ikke blir mer såret - mens han mener vi kunne prøvd å møtes mindre og mindre.. Jeg tror jeg ville spurt ham tilbake om hva HAN tenker med "oss". Hvis jeg var veldig forelsket og det kunne la seg gjøre, hadde jeg godt kunne foreslå at jeg flyttet sammen med ham til Barcelona for en tid. Sagt at dette var noe jeg følte for og ville prøve. Se på det som et eventyr i livet. Barcelona er spennende og det ville vært en opplevelse å prøve og bo og jobbe der. Men siden han sier "frem til han flytter", ville jeg spurt ham hva han mente med det. For hvis han ser for seg et liv alene etter at han reiser, ville jeg sannsynligvis syntes det var like greit å avslutte med det samme. Endret 4. mai av exictence 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Hvis ikke du også ønsker å flytte til Barcelona - og det er et permanent flytte- så hadde jeg kuttet han ut nå. Du blir bare mer involvert. Og sorgen blir større. Anonymkode: ded41...aa2 5 2
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #8 Skrevet 4. mai exictence skrev (41 minutter siden): Jeg tror jeg ville spurt ham tilbake om hva HAN tenker med "oss". Hvis jeg var veldig forelsket og det kunne la seg gjøre, hadde jeg godt kunne foreslå at jeg flyttet sammen med ham til Barcelona for en tid. Sagt at dette var noe jeg følte for og ville prøve. Se på det som et eventyr i livet. Barcelona er spennende og det ville vært en opplevelse å prøve å bo og jobbe der. Men siden han sier "frem til han flytter", ville jeg spurt ham hva han mente med det. For hvis han ser for seg et liv alene etter at han reiser, ville jeg sannsynligvis syntes det var like greit å avslutte med det samme. Det her er kanskje litt det jeg tenker også. Billetter til Barcelona er heller ikke så dyrt mtp helgeturer osv, men som du skriver så må jeg også respektere om han vil dra med blanke ark. Jeg får spørre han om det her, også er det litt det jeg har tenkt også - at om han vil se og ikke helt egentlig vil bryte han også så får vi prøve litt - men om ikke så får jeg sette en strek nå, og bare være deppa litt. 1 1
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis ikke du også ønsker å flytte til Barcelona - og det er et permanent flytte- så hadde jeg kuttet han ut nå. Du blir bare mer involvert. Og sorgen blir større. Anonymkode: ded41...aa2 Ja.. takk for svar.
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #10 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår han veldig godt, det ville vært galskap å takke nei til en drømmemulighet for et to måneders datingbekjentskap. Jeg ville nok gjort det da jeg var yngre, men jeg var ung, dum og en evig romantiker - så lærte jeg hvor mange mennesker som opptrer som en helt annen, forbedret, versjon av seg selv i mange måneder før sprekkene begynner å vises. Jeg har sett det skje blant venner, familie og av egen erfaring. Kun etter et halvt års tid ville jeg begynt å stole på at man begynner å se hvem vedkommende virkelig er. Men TS, er du der at du ville vurdert å flytte etter hvis dere fungerte over tid? Er han i det hele tatt interessert i det? Han flytter til et nytt land, med mange nye mennesker og potensielle partnere, så det er jo forståelig om han helst ønsker å flytte som fri fugl, på en måte. Men hvis dere ønsker å se muligheten, bør dere jo fortsette å treffes inntil han drar, og du vurdere muligheten for å reise dit på besøk etc. Det vil jo være vanskelig, så jeg vet ikke om jeg hadde orket det selv... Eller ønsket det, hvis jeg var han. Jeg ville nok foretrukket et clean break og avslutte det nå. Anonymkode: d24f5...22d Ja, er litt sånn jeg har tenkt på det også - men må nok avklare og finne ut ganske fort om han er ferdig i det han drar mtp oss, og er han det så kan vi likeså bare avslutte det nå.. Takk for svar <3 1
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #11 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går for det samme. Lær deg å ta egne beslutninger i livet, og skulle det ikke fungere så står du alltid fritt til å fatte nye bestemmelser. Sånn, nok voksenkjeft fra denne kanten. Lykke til. Stol på deg selv. Anonymkode: 21b84...745 Viktig å få litt voksenkjeft også, når man er litt urasjonell oppi det hele - så takk for svar uansett <3 1
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #13 Skrevet 4. mai got2go skrev (1 minutt siden): Kan du evt bli med da? Hadde jeg visst at han var like engasjert som meg i det her, så hadde jeg vært fall kommet på besøk osv også tatt det derfra. Er ikke helt negativ til det i hvert fall.
Brunello Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai Dersom du er ung, noe jeg antar du er, ville jeg sett på dette som en mulighet til å være mye i Barcelona. Er vel bare å kjøre på, treffes en gang eller to i måneden. Så får man se om det blir noe mer og permanent flytting på deg også. De fleste som jobber i utlandet gjør det for noen år og ikke resten av livet. 2
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #15 Skrevet 4. mai Brunello skrev (3 minutter siden): Dersom du er ung, noe jeg antar du er, ville jeg sett på dette som en mulighet til å være mye i Barcelona. Er vel bare å kjøre på, treffes en gang eller to i måneden. Så får man se om det blir noe mer og permanent flytting på deg også. De fleste som jobber i utlandet gjør det for noen år og ikke resten av livet. Jeg er 32.. Men ja, man kan jo alltids prøve. Får høre med han da rett og slett..
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mener du virkelig at vi skal fortelle deg hva du skal si? Seriøst, ta deg sammen, ha egne meninger om ditt eget liv. Det er kun du og ingen andre som bør reflektere og falle på en konklusjon. Anonymkode: 21b84...745 Dårlig dag? For en nebbete kommentar. Dette er et diskusjonsforum der man kan få innspill. Det betyr ikke at hun ikke har egne meninger og skal ta seg sammen. Anonymkode: 005c0...0a5 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Lisasn skrev (3 timer siden): Hovedproblemet er at han lurer på hva jeg vil gjøre med «oss» frem til han flytter. Jeg lurer på om det beste bare er å sette en strek nå, så jeg ikke blir mer såret - mens han mener vi kunne prøvd å møtes mindre og mindre.. Jeg vil egentlig si at han har holdt deg for narr. Han har visst om dette hele tiden, men først for 2 uker siden valgte han å fortelle deg om dette. Også vil han vil hva DU tenker om dette? Hva har han egentlig tenkt om dette hele veien mens han har datet deg i disse 2-3 månedene?? Jeg hadde satt en strek. Anonymkode: 11ab4...9b1 2
Lisasn Skrevet 4. mai Forfatter #18 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dårlig dag? For en nebbete kommentar. Dette er et diskusjonsforum der man kan få innspill. Det betyr ikke at hun ikke har egne meninger og skal ta seg sammen. Anonymkode: 005c0...0a5 Takk..❤️
AnonymBruker Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai Her er det han som har noe å bevise for deg, Ts! Hva er hans intensjoner med den kontakten han har opprettet med deg? Han har jo hele tiden visst at det var en viss mulighet for at han skulle flytte, men har valgt å ikke si noe før nå. Så hvilken hensikt hadde han med deg da han begynte å date deg såpass hyppig? Hvilken hensikt har han med kontakten med deg nå? At han vil at dere de neste nesten tre månedene vil at dere skal holde kontakten, men møtes "mindre og mindre", det gir mer enn noe annet inntrykk av at han ønsker å ha fast sex frem til han reiser, så kutte kontakten. Mer enn noe annet ville jeg vært bekymret for hans manglende vilje eller evne til å kommunisere ærlig og åpent, samt at han har datet uten å være åpen og ærlig om sine fremtidsplaner. Å få et avstandsforhold til å fungere med en mann som er slik, det hadde jeg egentlig sett på som temmelig håpløst. For skal et avstandsforhold fungere, da må man kunne stole på hverandre, være ærlige med hverandre, vise hverandre respekt og omtanke, og kunne kommunisere om alt dette på en åpen, ærlig og konstruktiv måte. Når han sier at han vil at dere skal ses mindre og mindre frem til han reiser, så er han ikke ærlig med deg. For hva vil han da fra han har reist? Anonymkode: 06150...525 2
Cam03 Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai Det blir jo en sorg uansett, men det er klart at jo lenger du er med ham jo tøffere kan det bli når det blir slutt. Og utifra det du skrev i hi så vil han bare dra ut avslutninga. I håp om hva? Slippe å skulle ut på "markedet" og lete etter ei ny? Bare slappe av og nyte den tida han har igjen før han reiser? Dette er det så klart bare han som kan svare på, men det oser jo ikke at han setter deg høyt i fht at han har "dratt" deg med så lenge uten å si noe. Gjør det du synes er best for dine følelser og din selvfølelse. ❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå