AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai jeg føler vi spiser det samme hele tiden. vi er en familie med meg alenemor og 3 barn. jeg er også så lei brød fra butikken , det smaker kjedelig. så ønsker noe gode oppskrifter på god og sunne brød, rundstykker og middag Anonymkode: 0a89c...937
Daisy-love Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai (endret) https://www.detsoteliv.no/oppskrift/skappelbrod-eltefritt-speltbrod-med-fro Skappelbrødet er godt. Focaccia laget med fibramel føles likevel som et lyst og lett brød, men er grovt. Her brukes veldig mye mindre olje enn mange oppskrifter tilsier, og det foretrekkes her. Er ikke så glad i brød som svømmer i olje og en blir grisete på hendene. Godt med grovt salt og urter må derimot til 😋 Det er veldig godt til supper og gryter 😊 Endret 7. mai av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai Supper er enkelt. Du kan lage kvelden før. Syns ofte det smaker bedre om smaken får satt seg. Samme med gryter. Blomkålsuppe med bacon Tomatsuppe med egg og makaroni Gulrotsuppe med chorizo Grønnsakssuppe med pølse Lapskaus Chilli con carne Kyllingsuppe med karri Stekt ris Anonymkode: 7e37c...583
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Jeg liker godt cottage cheese rundstykker, og barna liker godt cottage cheese pannekaker (frokost). Har ikke oppkriften i hodet akkurat nå, men finnes mange oppskrifter på nett. Sunne og grove matvafler er også godt. Litt usikker på hva du mener med sunne middager, og hva dere liker å spise, men her er noen tips: * Stekt eller dampet fisk med blomkålpure og grønnsaker (og gjerne en saus eller stekt bacon til) * Taco i hjertesalat-blader * Daal (gjerne med ekstra grønnssker som søtpotet og blomkål) * Wok Anonymkode: a998d...0be
carlberner1 Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Mel, gjær, salt og vann - da har du'n Utganspunktet her er en halv liter vann til 750 g mel av ymse sort. Med en Electrolux / Ballerup / Ankarsrum (for et teit navn..) har du hjemmebakt brød resten av livet. Maskina knar hva som helst og i hvert fall de gamle holder evig. Start med litt våt deig og hell i mel sakte til deigen akkurat samler seg. Hele kjerner (så hele du får dem, "Helkorn hvete" viser seg å være delte, men ok) med kokende vann over står til passende baketemeratur som variasjon. Evt olje eller (sur-)melk hvis det er fint brød, havregryn, kjerner, etc etter behag. Har ikke regna på det, men jeg tror det er god butikk å bake selv, i tilleg smaker det bedre og man blir mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå