Gå til innhold

Jeg er lei av mannens alkohol forbruk, hjelper ikke og snakke med han heller , vi har 4 barn sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det siste året har mannen begynt og drikke mye hver dag, han har alltid en unnskyld det er fotball, det er så god mat så jeg trenger øl, og jeg skal til kompiser og ta noen øl.

Vi har 4 barn på 12, 8,4 og 3mnd. Jeg blir utslitt av og gjøre alt med barna og husarbeid, jeg har snakket til han mange ganger, da sier han bare det må være lov til og kose seg,men må han det hver dag ? han mistet jobben sin i Januar også pga Alkohol for bruket hans.

Jeg har sagt fra hvis det ikke blir bedring løpet av denne mnd så flytter jeg med barna,men det virker ikke som han bryr seg. Han har aldri vert full foran dem,men kommet drita full hjem og lagt seg sammens med meg og har vekket lillegutt mange ganger siden han er på samme rom ennå.

hva hadde dere gjort? føler jeg har gjort alt jeg kan.  Mannen skal feire 17 mai med venner, noe jeg synes er like greit så han ikke ødelegger dagen for barna våre

Anonymkode: 00d96...973

• Hjerte 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det her kommer han ikke til å klare å slutte med av seg selv. Han trenger jo hjelp. Men den realiseringen er jeg veldig sikker på at han må komme fram til selv. 

Du kan ikke gå under sammen med han. Ikke ofte jeg sier det, men jeg tenker det beste for deg er å gå nå. 

Anonymkode: b5362...e3d

• Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det siste året har mannen begynt og drikke mye hver dag, han har alltid en unnskyld det er fotball, det er så god mat så jeg trenger øl, og jeg skal til kompiser og ta noen øl.

Vi har 4 barn på 12, 8,4 og 3mnd. Jeg blir utslitt av og gjøre alt med barna og husarbeid, jeg har snakket til han mange ganger, da sier han bare det må være lov til og kose seg,men må han det hver dag ? han mistet jobben sin i Januar også pga Alkohol for bruket hans.

Jeg har sagt fra hvis det ikke blir bedring løpet av denne mnd så flytter jeg med barna,men det virker ikke som han bryr seg. Han har aldri vert full foran dem,men kommet drita full hjem og lagt seg sammens med meg og har vekket lillegutt mange ganger siden han er på samme rom ennå.

hva hadde dere gjort? føler jeg har gjort alt jeg kan.  Mannen skal feire 17 mai med venner, noe jeg synes er like greit så han ikke ødelegger dagen for barna våre

Skilsmisse 

Anonymkode: 5ff53...884

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle svar

er jeg som må flytte, for mannen eier huset, han har arvet det av besteforeldrene.  Eneste jeg betaler er mat og ting til barna og bilen som er min , og vil også bort fra huset hvis jeg først går fra han

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men alikevel klarte du å få fire barn med denne mannen. Man har litt ansvar for de valgene man tar. 

Anonymkode: 32127...82f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men alikevel klarte du å få fire barn med denne mannen. Man har litt ansvar for de valgene man tar. 

Dette begynte i fjor sommer, da var alle barna uten on baby allerede kommet

• Liker 1
  • Hjerte 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så alle som er alkoholikere har alltid vært det, aldri blitt det? Så korttenkt! Dømmende folk er så usjarmerende. Du vet ingenting om når alkoholvanene hans ble sånn.

Anonymkode: 80b43...6d7

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man mister jobben på grunn av alkohol så har man et problem. Skjønner han ikke det selv?

Hva med å gi ham et ultimatum? Eller er du forbi det?

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må du beskyttelse barna for. Dette er alkoholisme på et nivå som ikke er helt vanlig. Ville fryktet selvmord 

Anonymkode: bea39...a72

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis fra ham, TS. Han må innse eget problem før han får til å gjøre noe med det. Du og barna trenger ikke å bo sammen med ham mens han drikker. Kanskje er det en øyeåpner hvor han faktisk ser det selv og tar tak, kanskje ikke. Det blir uansett ikke bra for dere å bo med en alkoholiker. Det påvirker også i stor grad personligheten utenom når de er beruset, som du sikkert er alt for klar over.

Min bestefar var alkoholiker, min tvillingbror er alkoholiker, og min mann var alkoholiker(edru på fjerde året), så jeg har hatt det nært innpå meg selv. Det er ikke sunt for dere.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Isambard skrev (6 minutter siden):

Når man mister jobben på grunn av alkohol så har man et problem. Skjønner han ikke det selv?

Hva med å gi ham et ultimatum? Eller er du forbi det?

han har fått mange sjanser av meg ,men bryr seg ikke om hva jeg sier

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette må du beskyttelse barna for. Dette er alkoholisme på et nivå som ikke er helt vanlig. Ville fryktet selvmord 

Anonymkode: bea39...a72

Jo det er det.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så alle som er alkoholikere har alltid vært det, aldri blitt det? Så korttenkt! Dømmende folk er så usjarmerende. Du vet ingenting om når alkoholvanene hans ble sånn.

Ble vel for mye med fire unger da...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis fra ham, TS. Han må innse eget problem før han får til å gjøre noe med det. Du og barna trenger ikke å bo sammen med ham mens han drikker. Kanskje er det en øyeåpner hvor han faktisk ser det selv og tar tak, kanskje ikke. Det blir uansett ikke bra for dere å bo med en alkoholiker. Det påvirker også i stor grad personligheten utenom når de er beruset, som du sikkert er alt for klar over.

Min bestefar var alkoholiker, min tvillingbror er alkoholiker, og min mann var alkoholiker(edru på fjerde året), så jeg har hatt det nært innpå meg selv. Det er ikke sunt for dere.

Glemte å nevne at også min far var alkoholiker helt til sin siste dag. Slapp heldigvis å bo med ham. Det var skummelt nok å være der på besøk, selv om han aldri var sint/slem med oss. Kuttet han ut av livet mitt allerede da jeg var 14.

• Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dra ts, helst igår! Har du familie eller noe nettverk du kan være hos en periode mens du leter etter ny bolig?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på han ikke får noe samvær og ansvar for dem alene hvis du går. Bør han egentlig ikke bli dradd med på rehabilitering og komme seg på rett kjøl igjen? Er han helt uvillig til å søke hjelp hvis du truer med å gå hvis ikke?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

han har fått mange sjanser av meg ,men bryr seg ikke om hva jeg sier

OK. Jeg er i utgangspunktet tilhenger av å jobbe for forholdet, men ikke for enhver pris.

Hvis han liker alkohol bedre enn han liker fast jobb, samboer og barn så får det vel bli sånn. Trist for alle parter.

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble vel for mye med fire unger da...

Det burde han isåfall ha tenkt på før han fikk den fjerde. Ansvar som du sier.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
k4ren skrev (1 minutt siden):

Pass på han ikke får noe samvær og ansvar for dem alene hvis du går. Bør han egentlig ikke bli dradd med på rehabilitering og komme seg på rett kjøl igjen? Er han helt uvillig til å søke hjelp hvis du truer med å gå hvis ikke?

han selv mener han ikke har noe problem og at jeg overdriver, og ja har sagt at jeg kommer til og flytte og ta med barna,men ingen reaksjon

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...