Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Jeg ønsker meg et par bøker å kose meg med i påsken. Gjerne litt AgathaChristieaktig, gjerne litt "engelsk". Mere en krim enn en thriller. Kan du gi meg boktips? På forhånd takk!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Vel, Agatha Christie har vel skrevet nærmere 100 bøker, så der har du litt å velge i. Ellers har du bl.a. PD James. Hun har gitt liv til Adam Dalgliesh som ofte var å se i fredags og påskekrim på NRK før. Colin Dexter står bak Inspektør Morse bøkene. Mye bra der og. WJ Burley har skrevet endel bøker om Inspektør Wycliffe. Den pleide å gå på tv2 for en tid tilbake. Også har du selvfølgelig über detektiven Sherlock Holmes skrevet av Arthur Conan Doyle. Veldig gode bøker. Alle disse er i sjangeren britisk krim.
Anglofil Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Val McDermids bøker vil jeg anbefale på det sterkeste, også bøkene til Henning Mankell. Mvh Yvonne Endret 14. mars 2006 av yvonne
Gjest LoisLane Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Liker veldig godt bøkene til Alexander McCall Smith. han har skrevet noen fornøyelige krimbøker (fire) om en kvinnelig detektiv i Afrika. Også liker jeg islandsk forfatter - var det Arnaldur Indrason, tro? P.D. James er litt i Agatha Christie-gata og veldig bra. Minette Walters er også god, men litt mer creepy.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 Jan Mehlums bøker om Tønsberg-advokaten Svend Foyn! Varg Veum-bøkene til Gunnar Staalesen!
Gjest LoisLane Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Jeg glemte Elizabeth George! Hun er god!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Sort messe av John Dixon Carr. Kjempespennende klassisk krim.
Nitha Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 1) Alt om Harry Hole 2) Alt om Svend Foyn 3) Dan Browns "Iskaldt bedrag" kommer 23. mars. Men det er mer en thriller enn krim. Jeg ble i alle fall litt irritert over det.... Fru Nitha
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 Signerer dem som sier Jo Nesbø. Jeg liker ikke krim i utgangspunktet, men må lese krim i norsken på skolen, og leser Marekors av Jo Nesbø. Liker den kjempegodt!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 Tusen takk for alle svar! Elizabeth George og Dickson Carr har jeg lest (og liker godt!) Har ellers laget lang huskeliste, så nå skal jeg sjekke hva biblioteket kan ha av bøker! Mankell har jeg bare lest et par bøker av, så der har jeg vel mye å glede meg til. Takk for konkrete titler på bøker også! Kom gjerne med flere tips! Selv kom jeg på at jeg har noen Maria Lang-bøker på loftet som jeg godt kan tørke støv av. Noen som liker henne? ("Sveriges svar på Agatha Christie"?)
Gjest HB Skrevet 17. mars 2006 #13 Skrevet 17. mars 2006 "Døde menn går på ski" av Knut Nærum. Hilsen Lille meg
Brunhilde Skrevet 17. mars 2006 #14 Skrevet 17. mars 2006 Jeg liker bøkene til Lisa Scottoline. Litt heseblesende og veldig spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå