AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #21 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.18): Spørsmålet er jo hva du gjør for PÅFYLL av solkrem utover dagen. Kliner du det oppå sminken? Anonymkode: 3945e...90f Du har pudder oppå solkremen som har SOLFAKTOR I SEG.... så puddrer du litt da... Eller solspray du sprayer over sminken! Anonymkode: 5d6b3...45f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #22 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 8.35): Ja, var det jeg også tenkte. At effekten i liten grad svekkes gjennom en vanlig dag på kontoret. Solkremsprayer ville jeg vært forsiktig med. Aerosolene i lufta når man sprayer er skadelige å puste inn. Ha heller en stift i veska hvis man skal rett ut i sola etter jobb. Man kan jo ha med seg litt sminke i veska også, for å påføre over, dersom man ønsker. Anonymkode: 7ef4f...035 Nei, det er jeg ikke så redd for. Bruker jo også tørrshampoo, hårspray, settingspray, med mer. Men holder alltid pusten, og tar et par skritt til siden når jeg er ferdig. Anonymkode: dca84...02f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2025 #23 Skrevet 6. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har pudder oppå solkremen som har SOLFAKTOR I SEG.... så puddrer du litt da... Eller solspray du sprayer over sminken! Anonymkode: 5d6b3...45f Her har du misforstått noe. Pudder med SFP er IKKE i nærheten av det samme som å bruke solkrem. Det er ikke godt nok rett og slett. Anonymkode: 3945e...90f 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #24 Skrevet 7. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.18): Spørsmålet er jo hva du gjør for PÅFYLL av solkrem utover dagen. Kliner du det oppå sminken? Anonymkode: 3945e...90f Hvis jeg trenger påfyll og har på sminke, si f.eks ute hele dagen 17 mai, så kliner jeg det oppå sminken. Anonymkode: 34fc5...dd5 1
Kullsyrevann Skrevet 7. mai 2025 #25 Skrevet 7. mai 2025 De fleste moderne solfaktorer er såkalt "photostable", noe som vil si at de ikke brytes ned når huden utsettes for UV-stråler. Men dette gjelder typ 2 timer i direkte sollys. Aner ikke helt hvordan det utvikler seg i løpet av en vanlig dag, hvor man ikke er ute i direkte sollys. Men tipper det dypper ned til spf 10 eller 30 hvis jeg bruker 50 og det har gått 8 timer. Jeg jobber på kontor uten direkte dagslys i ansiktet, og da påfører jeg ikke på nytt i løpet av dagen. Men hvis man snyter nesa, eller er en som ofte gnir seg i ansiktet, kan det forstyrre beskyttelsen av huden. Da kan det lønne seg å ha noe på jobb så man kan påføre på disse punktene før man skal bevege seg ut igjen. Jeg har skjønt det sånn at noen er mest egnet for innendørs og hverdagsbruk, også er det noen som er mer effektive hvis man er ute i dagslys og direkte sol flere timer om dagen. En indikator på at jeg bruker en god solfaktor er når jeg ikke får fregner på nesa om sommeren, eller om jeg ikke blir rød i kinnene eller føler at huden blir stram. At huden ser jevn ut i tonen. Informasjon om effektiviteten av solfaktor baserer seg på ganske gammel forskning, jeg går ut i fra at de moderne solfaktorene tilbyr langt bedre beskyttelse i forhold til for 10-15 år siden. Asiatiske solkremer blir oppdatert jevnlig, og det er fordi standarden blir høyere og de har tilgang på mer avansert teknologi. Et eksempel på dette er biore UV aqua rich watery essence, som blir fornyet i hytt og pine. Du kan aldri beskytte huden 100%. Men å bruke det daglig er definitivt bedre enn å ikke bruke i det hele tatt, fordi man tenker at effekten avtar uansett. Jeg tar jevne, tjukke striper over to fingre og påfører i ansiktet. Og passer på at det blir jevn plassering uten at jeg gnir for mye. Klapper det alltid godt inn.
Kullsyrevann Skrevet 7. mai 2025 #26 Skrevet 7. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.18): Spørsmålet er jo hva du gjør for PÅFYLL av solkrem utover dagen. Kliner du det oppå sminken? Anonymkode: 3945e...90f Skin1004 sunstick er ganske lett å gni på huden og jeg syns ikke den forstyrrer sminken så voldsomt med mindre jeg har på meg veldig mye. Ganske tørr i konsistensen er den også, så føler ikke at sminken renner av. Men det blir ALLTID litt mindre perfekt når jeg tar det oppå sminken, uansett. Men å ha med seg pudder i veska eller noen produkter kan kompensere for det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #27 Skrevet 7. mai 2025 hva med dagkrem med farge og som har solfaktor i seg? Da er du både sminket og beskyttet og du bruker samme "sminken" ved påyll så det blir ingen utfordring? Dessuten, når du kliner på sminke kan du velge sminke med faktor i seg og sørge for at du bruker en høy faktor under, Hvis du i tillegg bruker caps eller hatt er det virkelig ikke et problem så sant man ikke har sparklet seg selv bruker jeg ZO sin smart tone solkrem og da trenger jeg ikke sminke over og kan lett fylle på når det er behov for det. Anonymkode: 79596...676
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå