AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Har skjønt at det er lurt å bruke solkrem året rundt, så har begynt med det. Men hva med når jeg vil ha på sminke? Solkrem må jo fylles på ila dagen, men kan jo ikke kline det oppå sminken når jeg først har sminke meg. Hva gjør dere andre? Anonymkode: 3945e...90f
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Bruker selvsagt solkrem over sminke om jeg skal oppholde meg ute i mer enn 10 minutter. Anonymkode: 1d9f5...1de
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-anti-shine-mist-spf50,5103846?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADSYjGHI9KpHist9eOdaQKhBnVu9j&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VOwRklo8LgMtJElA-AJwtoOGQ77ihqwTydVYtuAggjztAeuup-U9EcaAq7_EALw_wcB Anonymkode: 21b65...e1c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Jeg smører bare om morgenen, selv sørover i Europa. Samme som er linket rett over, med tint. Venter 10-20 minutter før sminke. Om jeg er mye ute sprayer jeg med 50spf mist Men er aldri direkte i sola bare for soling, bruker solhatt, eller parasoll. Anonymkode: dca84...02f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker selvsagt solkrem over sminke om jeg skal oppholde meg ute i mer enn 10 minutter. Anonymkode: 1d9f5...1de Tror ikke du skjønte hva jeg mente. Tar på solkrem før jeg sminker meg, men lurer på hva man gjør når man skal etterfylle Anonymkode: 3945e...90f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-anti-shine-mist-spf50,5103846?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADSYjGHI9KpHist9eOdaQKhBnVu9j&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VOwRklo8LgMtJElA-AJwtoOGQ77ihqwTydVYtuAggjztAeuup-U9EcaAq7_EALw_wcB Anonymkode: 21b65...e1c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg smører bare om morgenen, selv sørover i Europa. Samme som er linket rett over, med tint. Venter 10-20 minutter før sminke. Om jeg er mye ute sprayer jeg med 50spf mist Men er aldri direkte i sola bare for soling, bruker solhatt, eller parasoll. Anonymkode: dca84...02f Takk for tips! Anonymkode: 3945e...90f
AprilLudgate Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruker selvsagt solkrem over sminke om jeg skal oppholde meg ute i mer enn 10 minutter. Anonymkode: 1d9f5...1de SÅ ekstrem er ikke jeg. Jeg bruker solkrem under, men ville ikke solet meg med sminke. Et veldig godt alternativ er farget solkrem - og kremblush i veska for oppfriskning. Om man vil skjule noe så er spot concealer uansett greiere enn full foundation. Testet SPFmist over makeup og synes det påvirket lett skintint negativt. Endret 4. mai av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai AprilLudgate skrev (6 minutter siden): SÅ ekstrem er ikke jeg. Jeg bruker solkrem under, men ville ikke solet meg med sminke. Et veldig godt alternativ er farget solkrem - og kremblush i veska for oppfriskning. Om man vil skjule noe så er spot concealer uansett greiere enn full foundation. Testet SPFmist over makeup og synes det påvirket lett skintint negativt. Ts her. Soler meg aldri med sminke, så på ferie og sånn er det ikke et problem. Tenker mer hverdags. Anonymkode: 3945e...90f
AprilLudgate Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Soler meg aldri med sminke, så på ferie og sånn er det ikke et problem. Tenker mer hverdags. Anonymkode: 3945e...90f Mjo, men jeg tenker det går fint å droppe ny påføring sålenge du ikke jobber ute eller skal sitte i solsteika etter jobb. Men en sånn mist er OK å ha om noen plutselig inviterer til uteservering. Jeg setter meg alltid i skygge eller med ansiktet vendt andre veien, og påfører solkrem på bar hud som evt treffes av sola. Vet noen merker lager skum ment å ha over sminke, men ikle sett i EUmarked. Prøv nok mengde mist i fjeset før den skal til pers, jeg opplevde den ikke funket helt med sminke. 1
Blingblingtahei Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Jeg tar på solkrem, lager kaffe og lar den trekke inn, sminker meg også drar på jobb. Etter jobb vasker jeg fjeset og fjerner sminke og påfører ny solkrem hvis jeg skal være ute. Jeg er ikke eksponert nok i løpet av arbeidsdagen at det er nødvendig med gjentatte smøringer 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Det kan da ikke være nødvendig for folk med en vanlig jobb, la oss si på kontor, å smøre seg gjenttatte ganger ila dagen? Blir det ikke litt hysterisk? Anonymkode: 7ef4f...035
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai Påfører en gang, og det er det. Soler meg aldri, bruker solhatt. I sydligere strøk bruker jeg mist eller sånn solpudder med spf for å friske opp. Anonymkode: b21f1...f63
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan da ikke være nødvendig for folk med en vanlig jobb, la oss si på kontor, å smøre seg gjenttatte ganger ila dagen? Blir det ikke litt hysterisk? Anonymkode: 7ef4f...035 Jo selvsagt. Men jeg jobber ikke fulltid på kontor. Men samtidig, la oss si man går til og fra jobb. Det kan være solstek når du skal hjem. Du smurte deg på morgenen, og effekten av det er sannsynligvis liten. Tenker ikke nødvendigvis på solbrenthet, men for å motvirke aldringstegn. Anonymkode: 3945e...90f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jo selvsagt. Men jeg jobber ikke fulltid på kontor. Men samtidig, la oss si man går til og fra jobb. Det kan være solstek når du skal hjem. Du smurte deg på morgenen, og effekten av det er sannsynligvis liten. Tenker ikke nødvendigvis på solbrenthet, men for å motvirke aldringstegn. Anonymkode: 3945e...90f Skjønner at solkrem forsvinner raskt på stranda, når man bader, svetter osv. Men bør man smøre seg flere ganger ila en vanlig arbeidsdag/hverdag? Anonymkode: 7ef4f...035
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har skjønt at det er lurt å bruke solkrem året rundt, så har begynt med det. Men hva med når jeg vil ha på sminke? Solkrem må jo fylles på ila dagen, men kan jo ikke kline det oppå sminken når jeg først har sminke meg. Hva gjør dere andre? Anonymkode: 3945e...90f Solkrem under sminken, evt pudder med solfaktor selvsagt! Anonymkode: 5d6b3...45f
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Solkrem under sminken, evt pudder med solfaktor selvsagt! Anonymkode: 5d6b3...45f Spørsmålet er jo hva du gjør for PÅFYLL av solkrem utover dagen. Kliner du det oppå sminken? Anonymkode: 3945e...90f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo selvsagt. Men jeg jobber ikke fulltid på kontor. Men samtidig, la oss si man går til og fra jobb. Det kan være solstek når du skal hjem. Du smurte deg på morgenen, og effekten av det er sannsynligvis liten. Tenker ikke nødvendigvis på solbrenthet, men for å motvirke aldringstegn. Anonymkode: 3945e...90f Solkrem brytes ned i sola, og på grunn av svette, olje, berøring.. Svekket effekt under sminke, på en vanlig kontordag, er minimal. Så kan du ha en ansiktsspray med faktor i lomma i tilfelle du ender ut i sola for et glass etter jobb. Anonymkode: dca84...02f
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai Jeg har spray som jeg kan bruke over sminke. På sommeren bruker jeg også mindre sminke, ofte bare solkrem med farge i. Smører ikke nødvendigvis to ganger når jeg bare er på kontoret en dag, men si man skal ut i sola og ta et glass etter jobb, da tar jeg den på på nytt, fin måte å freshe opp sminken på også. Så kan man jo ta blush, pudder og solpudder og sånt oppå også, men jeg liker ikke så mye sminke i solen. Samme med på stranda eller festival, jeg bruker bare solkrem med farge i, og kan da smøre meg så mange ganger jeg vil uten at det ødelegger noe sminke, for det er jo hele sminken. Anonymkode: b029b...696 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Solkrem brytes ned i sola, og på grunn av svette, olje, berøring.. Svekket effekt under sminke, på en vanlig kontordag, er minimal. Så kan du ha en ansiktsspray med faktor i lomma i tilfelle du ender ut i sola for et glass etter jobb. Anonymkode: dca84...02f Ja, var det jeg også tenkte. At effekten i liten grad svekkes gjennom en vanlig dag på kontoret. Solkremsprayer ville jeg vært forsiktig med. Aerosolene i lufta når man sprayer er skadelige å puste inn. Ha heller en stift i veska hvis man skal rett ut i sola etter jobb. Man kan jo ha med seg litt sminke i veska også, for å påføre over, dersom man ønsker. Anonymkode: 7ef4f...035
Roci Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai Jeg leste et sted at man kan bruke en (ren) foundationsvamp til å påføre solkrem utenpå hudsminke. Har ikke forsøkt selv, men kan være verd å prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå