AnonymBruker Skrevet 4. mai #21 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, har master i Fysisk planlegging og jobber som arealplanlegger. Masteren har spesifikke fag som er tilpasset yrket. Tok masteren for å få relevant jobb. Bacheloren min er samfunnsvitenskapelig og er ikke tilpasset noe yrke. Anonymkode: a04c5...227 Kan jeg spørre hva du har bachelor i? Anonymkode: fbda9...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #22 Del Skrevet 4. mai Forbausende lite. De erfaringene de fleste skriver om i denne tråden fikk jeg da jeg stod i en av mine første jobber, og jeg måtte selv lære meg jobben. Både bacheloren og masteren tok jeg senere, og jeg var såpass godt voksen at erfaringene fra arbeidslivet hadde forberedt meg på det meste. Den erfaringen som har gitt meg aller mest er da jeg jobbet som vikar i en liten bedrift, og det oppstod et stort, uventet problem mens alle de viktige folkene var på ferie og ikke kunne nåes per telefon. Anonymkode: 7079a...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #23 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 18.07): Kan jeg spørre hva du har bachelor i? Anonymkode: fbda9...3c0 Bachelor i interkulturell forståelse med sosialantropologi emner. Anonymkode: a04c5...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #24 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 11.33): Ja, men jeg har en profesjonsutdannelse og kunne derfor ikke utøvd dette yrket uten master. Anonymkode: b9018...c3c Samme her. Dvs jeg har ikke formelt master, men en utdanning på samme nivå. Det samme gjelder doktorgraden min, jeg bruker ferdighetene daglig (jobber i akademia). Anonymkode: 40b11...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #25 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bachelor i interkulturell forståelse med sosialantropologi emner. Anonymkode: a04c5...227 Spennende! Kan jeg også spørre hva du har i lønn som arealplanlegger? Anonymkode: fbda9...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #26 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Spennende! Kan jeg også spørre hva du har i lønn som arealplanlegger? Anonymkode: fbda9...3c0 Har 670k i kommune med snart femårs erfaring og fagansvar. Men mange andre kommuner lønner mer og enda mer i det private. Anonymkode: a04c5...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #27 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Samme her. Dvs jeg har ikke formelt master, men en utdanning på samme nivå. Det samme gjelder doktorgraden min, jeg bruker ferdighetene daglig (jobber i akademia). Anonymkode: 40b11...7cc Hvordan fikk du doktorgrad uten master? Anonymkode: cf344...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #28 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har 670k i kommune med snart femårs erfaring og fagansvar. Men mange andre kommuner lønner mer og enda mer i det private. Anonymkode: a04c5...227 Takk for svar! Anonymkode: fbda9...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #29 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan fikk du doktorgrad uten master? Anonymkode: cf344...077 Jeg har en profesjonsutdanning som er på samme nivå som master (5-6 år, avhengig av hvor du tar utdanningen). Det er en del sånne profesjonsstudier. Lege, tannlege, dyrlege, psykolog.. Og prest (går jeg ut fra). Vi har ikke formelt mastergrader, men andre typer grader på samme nivå som kvalifiserer til opptak på master. Anonymkode: 40b11...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. mai #30 Del Skrevet 6. mai Ja, det vil jeg si, ganske ofte, faktisk. For min del handler det både om det faglige og ferdighetene som kreves for å ta en master. Det kan gå på alt fra å planlegge undervisningsopplegg, til rent faglig og akademisk. Selv om jeg underviser på lavere trinn, har jeg emner fra masteren jeg bruker mye i den delen av jobben som retter seg mot barn med spesielle behov. Det kan også gå på rent faglige ting, som å løfte elever som spesielt sterke, og dytte dem videre faglig. Så det er en blanding av både fag og ferdigheter, som igjen brukes sammen med erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Del Skrevet 6. mai Ja. Bruker både konkret fagkunnskap og evnen til å formulere meg skriftlig, jobbe med tekst og kilder, kritisk tenkning osv. Akademisk fag, ikke profesjonsutdanning. Anonymkode: 6b78d...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #32 Del Skrevet 6. mai Ja, jeg bruker perspektivene, måten å se samfunnsstrukturene på. Kunne nok lest meg til det uansett, men masteren bidro til å vekke interesser som gjør at jeg fortsatt leser ny faglitteratur og utvikler interessefeltet mitt. Hadde heller ikke fått den lønnen jeg har nå uten master, så jeg angrer ikke i det hele tatt. Anonymkode: ae2e6...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå