Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er det noen her inne som har fått unguføre etterbetaling for årene på AAP som ønsker dele hvor mye de fikk?
Sitter nå å venter på 3 måned av 10 måneder vente tid, så vil bare dagdrømme litt om følelsen av å få penger på sparekonton. 
Jeg fikk etterbetalt pga klage, men alt gikk til betaling av gjeld. 
Selv har jeg gått på AAP I 8-9 år før jeg fikk innvilget uføre i desember 2023, så gjennomslag på klage på unguføre i feb 2025. 

Anonymkode: 31e72...d59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Dette lurer jeg også på. Rart vi begge fikk ufør i des 23 ,og så innvilget ung ufør nå i februar i år.

Jeg fikk AAP fra 2014, hadde et karens år fra 2019 også tilbake på AAP igjen til innvilget uføretrygd.

Jeg har lest at ung ufør tillegget som man kan få på AAP, ble kuttet ut 1.2.2020. Derfor bare etterbetaling til denne dato, men jeg vet ikke sikkert.

Har du fått beskjed fra Nav om etterbetaling på ung ufør tillegget? Jeg har ikke hørt noe fra de. Advokaten min nevnte at det er lang behandlingstid.

Anonymkode: da154...75c

AnonymBruker
Skrevet

Med så mange år på AAP blir det nok noe rundt 200 000. Husk å søk om renter på etterbetalingen også, det kommer ikke automatisk. Du må sende dem en melding og si at du søker om renter på etterbetalingen.

Anonymkode: dcb60...387

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med så mange år på AAP blir det nok noe rundt 200 000. Husk å søk om renter på etterbetalingen også, det kommer ikke automatisk. Du må sende dem en melding og si at du søker om renter på etterbetalingen.

Anonymkode: dcb60...387

Gikk over vedtaket står at det kun gjelder fra 2017. Så da spørs det om det gjelder 2017-2023 eller 2017-2020

Anonymkode: 31e72...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...