AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Det er mange som holder seg borte fra folk som er i krise, og tar opp kontakten igjen etter en stund når ting har roet seg igjen. Folk gjør det fordi de ikke vet hvordan de skal oppføre seg mot sin venn/bekjent som er i sjokk og sorg, mens andre gjør det fordi de ikke lenger kan dra på byen/fest med den som er i krise, og da er ikke vedkommende interessant å være med lenger. Jeg mistet venner når jeg ble gravid, fordi jeg ikke drakk og festet lenger. Hvis man skal kutte kontakten med alle som ikke har oppført seg "riktig", så blir det ikke mange igjen å være med. Hva gjør dere? Anonymkode: f8ed5...75b
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Fra gode venner tåler man mye, avlysninger, perioder uten kontakt, sykdom, misforståelser. Man har noe verdifullt man vil ta vare på. Andre venner, som kanskje først og fremst er selvsentrerte og ikke investerer gode ting i relasjonen, kan jeg kutte ut hvis jeg gir mye mer enn jeg får over tid. Anonymkode: 95bed...bc4 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Alle som «kutter kontakten» uten ekstremt god grunn er dårlige venner. Om man synes en person er utfordrende en periode og ønsker å ta litt avstand er det bare å trekke seg litt unna uten å være ufin. Man bør som venn stille opp så mye man får til. Men man kan Si at man er travel eller noe. Og så kan man treffes mer igjen senere. Folk som brenner broer har jeg lite til overs for. sånne venner som kutter deg ut fordi du er gravid får du se på som at de var venn for én fase av livet ditt. Nå er du i en ny fase og de hadde ikke lyst/interesse/evne til å bli med videre. Anonymkode: 5e90f...5f1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Jeg og kjæresten kuttet ut en felles "venninne" etter at hun prøvde seg på han med en gang vi ble kjærester. Hun var den som pushet mest på at vi burde vært kjærester også. Men så snart vi ble sammen kastet hun seg over han og prøvde seg, samt slang uhorvelige mengder dritt om meg, jeg var visst verdens verste menneske og han burde passe seg for meg. Alle visste (vennegjengen....) at hun var psykisk syk til en viss grad. Men det der tok virkelig kaka for oss. Vi trenger ikke det i livene våre. Anonymkode: ab2bd...986 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Det er bedre å ikke ha venner enn å ha venner som ikke gir deg noe eller i verstefall bryter deg ned. Har man sistnevnte så bør man kutte kontakt uten å føle seg dårlig av den grunn. Og så har du alltids tid til å finne nye relasjoner. Altfor få satser på å forlate negative vennskap for å satse på nye, men holder seg hos disse negative vennskapene... Anonymkode: cd120...921 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis man skal kutte kontakten med alle som ikke har oppført seg "riktig", så blir det ikke mange igjen å være med. Hva gjør dere? Anonymkode: f8ed5...75b Jeg er ikke enig i at det ikke blir mange igjen, de fleste klarer jo å oppføre seg sånn noenlunde. De færreste flykter unna hvis venner er i krise. Anonymkode: 553cb...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå