AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:16 #21 Del Skrevet søndag kl 10:16 Snok1 skrev (Akkurat nå): Du er karaoke-naboen i denne historien? Spiller ingen rolle hvem jeg er, jeg spør deg bare om småbarnsforeldre hadde satt pris på det? Hvis ikke er de jo grinebittere ikke sant😉 Anonymkode: 22670...d5f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:16 #22 Del Skrevet søndag kl 10:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 8 er tidlig om en ikke må stå opp med barn i helgene jo. Av og til er det sjokkerende hvor snøblinde enkelte kan være. Anonymkode: adf7a...c16 Nei.. og i tillegg føler de bare blokken regler Anonymkode: 3f70b...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:16 #23 Del Skrevet søndag kl 10:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sier de samme barneforeldrene det når den barnløse naboen synger karaoke for fulle mugger mitt i barnas leggetid? Hver kveld? Tror neppe det. Om en selv ønsker å ha det greit og rolig når det passer deg må en også ta hensyn andre veien. Anonymkode: 22670...d5f Jeg reagerer ikke på at naboen bråker midt i leggetiden, men sender ikke ut ungene kl 8 lilevel Anonymkode: 64444...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:17 #24 Del Skrevet søndag kl 10:17 Følger, ikke føler Anonymkode: 3f70b...ff7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:17 #25 Del Skrevet søndag kl 10:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg reagerer ikke på at naboen bråker midt i leggetiden, men sender ikke ut ungene kl 8 lilevel Anonymkode: 64444...6c0 Og 00 er ikke seint så små barn bør jo fint kunne være oppe og tåle bråk til den tiden i helgene Anonymkode: adf7a...c16 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:18 #26 Del Skrevet søndag kl 10:18 Hadde aldri orket blokk med barn. Går jeg i blokk med dører tett i tett så blir jeg automatisk litt sånn "rolig",man føler jo folk er overalt. Det er det verste jeg vet da med folk på alle kanter,bor derfor i enebolig. Anonymkode: b126b...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 10:22 #27 Del Skrevet søndag kl 10:22 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8 er tidlig om en ikke må stå opp med barn i helgene jo. Av og til er det sjokkerende hvor snøblinde enkelte kan være. Anonymkode: adf7a...c16 Du bør kanskje ikke bo i blokk om du er så sensitiv overfor barns naturlige aktivitet? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:23 #28 Del Skrevet søndag kl 10:23 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde aldri orket blokk med barn. Går jeg i blokk med dører tett i tett så blir jeg automatisk litt sånn "rolig",man føler jo folk er overalt. Det er det verste jeg vet da med folk på alle kanter,bor derfor i enebolig. Anonymkode: b126b...921 Ikke alle har råd til å velge! Vi bor i blokk nå, men har ungdommer som ikke står så tidlig opp og ei heller bråker. Anonymkode: a1ab7...c1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 10:26 #29 Del Skrevet søndag kl 10:26 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spiller ingen rolle hvem jeg er, jeg spør deg bare om småbarnsforeldre hadde satt pris på det? Hvis ikke er de jo grinebittere ikke sant😉 Anonymkode: 22670...d5f Hei, Karaoke-damen. Jeg mener barns naturlige utvikling har presedens over din trang til å synge «I will always love you» i moderat til tung hvitvinsrus. Hva om du forsøker å få deg nye venner du kan treffe på kvelden, kanskje begynner å synge i kor? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 10:28 #30 Del Skrevet søndag kl 10:28 Snok1 skrev (1 minutt siden): Hvis ikke er de jo grinebittere ikke sant Grinebitere, ikke grinebittere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:28 #31 Del Skrevet søndag kl 10:28 Bor i enebolig og lar ikke barnet skrike og herje i hagen på en søndag kl 08. Regner med at naboene gjerne vil ha fred og ro til 10-tida. Anonymkode: 66291...7be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:29 #32 Del Skrevet søndag kl 10:29 Snok1 skrev (6 minutter siden): Du bør kanskje ikke bo i blokk om du er så sensitiv overfor barns naturlige aktivitet? Men er det naturlig at barn løper, tramper og skriker inne? Anonymkode: 0d9d1...cc8 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:32 #33 Del Skrevet søndag kl 10:32 Snok1 skrev (1 minutt siden): Hei, Karaoke-damen. Jeg mener barns naturlige utvikling har presedens over din trang til å synge «I will always love you» i moderat til tung hvitvinsrus. Hva om du forsøker å få deg nye venner du kan treffe på kvelden, kanskje begynner å synge i kor? Hvis du ikke tåler karaoke seint på kvelden får du heller flytte til en enebolig uten andre mennesker slik at du og dine barn kan leve med å bråke når dere vil og ha det stille når dere vil. Lar en unger bråke som noen villdyr tidlig får en selv tåle den samme behandlingen tilbake. Det er du vel voksen nok til å forstå og akseptere, hvis ikle er kanskje som sagt en bolig på landet mer egnet for deg og dine bråkete barn. Anonymkode: 22670...d5f 4 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:42 #34 Del Skrevet søndag kl 10:42 Hvis ungene dine herjer før kl 10 her på en søndag så kan jeg love at legging alle andre dager i uka ikke vil skje i det stille. Jeg bryr meg ikke om andre sine barn med mindre de er i familie med meg. Flytt i enebolig med barna dine hvis du ikke kan få de til å la være å herje inne. Utelek passer ute. Innelek passer inne. Folk er altforlite ute med barna sine. Anonymkode: ebcc5...159 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 10:52 #35 Del Skrevet søndag kl 10:52 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men er det naturlig at barn løper, tramper og skriker inne? Anonymkode: 0d9d1...cc8 Det er naturlig at barn har et høyt aktivitetsnivå, ja. Er du ukjent med å leve tett på barn og med barns utvikling generelt? Forskjellen på barn og karaoke-damer er jo at barn utvikler seg og blir modne, mens karaoke-damer er arrestert på et lavt utviklingsnivå. Karaoke-damen kan kanskje utvikle seg fra «I will always love you» til «Girls just wanna have fun», men det er den absolutte peak på karaoke-evolusjonen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 10:58 #36 Del Skrevet søndag kl 10:58 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du ikke tåler karaoke seint på kvelden får du heller flytte til en enebolig uten andre mennesker slik at du og dine barn kan leve med å bråke når dere vil og ha det stille når dere vil. Lar en unger bråke som noen villdyr tidlig får en selv tåle den samme behandlingen tilbake. Det er du vel voksen nok til å forstå og akseptere, hvis ikle er kanskje som sagt en bolig på landet mer egnet for deg og dine bråkete barn. Anonymkode: 22670...d5f Hei igjen, Karaoke-damen. Dessverre har vi aldri fått anledning til å prøve ut et hyggelig naboskap med gjensidig respekt. Da ville du også lært at man ikke skal gjøre raske slutninger om andre menneskers familiesituasjon og boform. Jeg kjenner også noen som setter opp amatør-musikaler basert på romanen Skyskraperengler av Tove Nilsen. Dette ville jo passet perfekt med dine sang-ambisjoner og interesse for blokker som boform. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:58 #37 Del Skrevet søndag kl 10:58 Snok1 skrev (1 minutt siden): Det er naturlig at barn har et høyt aktivitetsnivå, ja. Er du ukjent med å leve tett på barn og med barns utvikling generelt? Forskjellen på barn og karaoke-damer er jo at barn utvikler seg og blir modne, mens karaoke-damer er arrestert på et lavt utviklingsnivå. Karaoke-damen kan kanskje utvikle seg fra «I will always love you» til «Girls just wanna have fun», men det er den absolutte peak på karaoke-evolusjonen. Karma er bare en bitch så lenge du er det må du huske på. Har du en foreldrestil som går på at barna dine får herje fritt vilt og oppføre seg som at det ikke er andre mennesker i denne verden så regner jeg også med at du ikke har noe imot at andre mennesker også tar seg til rette på din bekostning. Sånn fungerer verden. Anonymkode: 22670...d5f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 11:00 #38 Del Skrevet søndag kl 11:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Karma er bare en bitch Rude awakening #374: Karma er gammel overtro, og eksisterer ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:00 #39 Del Skrevet søndag kl 11:00 Det er tydeligvis mange som ikke har forstått reglene om helligdagsfred og ennå fler som ikke skjønner hva som anses som nødvendig bråk og ikke. Alle borettslag har nok litt forskjellig regler vedr støy. Her vi bor skal det være stille/slutt på støy fra klokken 21-07 man-fre. Og fra 18-09 på lørdager. Med dette menes i all hovedsak oppussing, høy barneleke, fester osv. Imidlertid skal det være FULSTENDIG ro i alle boliger mellom 23-06 man-fre og fra 21 på lørdag. Med dette menes INGEN unødvendige lyder, som musikk, høy tv, vaskemaskin, støvsuger etc. Søndager og helligdager skal det være full ro hele døgnet. Helligdagsfreden er beskyttet av loven og sier at man under ingen omstendighet må forårsake unødig larm. Jeg vil si at barn som leker og utfolder seg ute er nødvendig, men akkurat det å hoppe på trampoline eller sparke fotball igjen og igjen inntil en vegg er kanskje litt unødvendig akkurat på en helligdag, da det finnes andre ting man kan finne på akkurat denne dagen som bråker litt mindre. Det er f.eks ikke lov til å hugge trær eller klippe gress på søndager av samme grunn. En annen ting som jeg tror at går de fleste hus forbi er at all utendørs aktivitet på helligdager skal i utgangspunktet vente til etter at kirketiden er over, noe som i utgangspunktet betyr at barn ikke skal sendes ut å leke før rundt 11 tiden. Det er nok veldig mange som ser mellom fingrene på dette men jeg vet utifra en avisartikkel jeg leste for at par år tilbake, at politiet de siste årene stadig har hatt flere oppdrag om å reise rundt på helligdager å be folk om å forholde seg til helligdagsfreden. Det går da veldig mye i gressklipping og trampolinebruk. Anonymkode: 6b110...5b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:02 #40 Del Skrevet søndag kl 11:02 Snok1 skrev (Akkurat nå): Hei igjen, Karaoke-damen. Dessverre har vi aldri fått anledning til å prøve ut et hyggelig naboskap med gjensidig respekt. Da ville du også lært at man ikke skal gjøre raske slutninger om andre menneskers familiesituasjon og boform. Jeg kjenner også noen som setter opp amatør-musikaler basert på romanen Skyskraperengler av Tove Nilsen. Dette ville jo passet perfekt med dine sang-ambisjoner og interesse for blokker som boform. Om barna dine oppfører seg som de er i jungelen om søndagsmorningen er det jo helt innenfor at jeg oppfører meg som jeg eier en karaoke bar hjemme om kveldene. Hva en gir får en som oftest igjen, naturlig nok. Anonymkode: 22670...d5f 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå