AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Nå har jeg i alle år hatt gressklipper som går på strøm og er blitt så lei av å dra etter meg ledning. Funderer på å kjøpe batteridrevet gressklipper men har lest mange negative anmeldelser, så er usikker. Har du en slik og er du fornøyd? Og hvilket merke har du? Anonymkode: 45776...f44
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Har Ryobi. Er superfornøyd! Må ha mer enn ett batteri for vår tomt, og vi hr mange slike batterier fordi vi også har andre ting fra samme merke, og de samme batteriene brukes over hele linja. Er superfornøyd, maskinen er lett men solid, går som en drøm. Har en av de dyrere modellene pga mye hage. Anonymkode: 74faf...34f
newman01 Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Hvor stor hage har du? Og er den flat? De fleste batteridrevne gressklippere har ikke drift på hjulene, så maskinen må dyttes. Hvilket budsjett tenker du på? Har du noen batterisystemer fra før?
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai newman01 skrev (8 minutter siden): Hvor stor hage har du? Og er den flat? De fleste batteridrevne gressklippere har ikke drift på hjulene, så maskinen må dyttes. Hvilket budsjett tenker du på? Har du noen batterisystemer fra før? Der er ca to mål hage, si det er ett mål med gress totalt mellom bed, trær, osv. Hvis gresset er høyt brukes mer enn to batterier på en omgang. Tomten er hellende, vet ikke hvor mye, men svak og jevn bakke. Gresset klippes på langs, «vannrett», men maskinen er ikke særlig tung å gå oppover med heller, kan ikke smmenliknes med bensin/strømdrevne synes jeg. Den har ikke drift i hjulene, nei. Har ikke batterisystemer fra før, med mindre du tenker på mindre håndverktøy, der har vi noe i andre merker, men har ikke helt oversikt der. Ryobi-tingene har vi ganske mye av nå, og har ikke hatt problemer med det. Går veldig greit å kunne kverne kompost f.eks, legge batterier til lading, og så klippe plenen dagen etter. Men man må ha mer enn ett av de største batteriene for at ting skal gå smidig, og de koster jo litt. Anonymkode: 74faf...34f
skrue Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg i alle år hatt gressklipper som går på strøm og er blitt så lei av å dra etter meg ledning. Funderer på å kjøpe batteridrevet gressklipper men har lest mange negative anmeldelser, så er usikker. Har du en slik og er du fornøyd? Og hvilket merke har du? Anonymkode: 45776...f44 Husker ikke helt modellnummer, men en Bosch som bruker 36 volts batterier. Har hatt denne i fire/fem sesonger nå og den har fungert uten problemer. Ganske ok at det eneste vedlikeholdet jeg har gjort på den er å skrape vekk gress under samt at den alltid starter umiddelbart og omtrent ikke bråker. Maskinene koster ikke mye, men batteriene er ikke spesielt billige så det er absolutt best å velge noe i en serie/merke der du allerede har utstyr eller kunne tenke deg utstyr som bruker samme. Velg store batterier og det er antagelig best å ha iallfall to. Jeg har en løvblåser og en kantklipper som bruker samme batteri.
tdm900 Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Har en Husqvarna som har plass til 2 batterier. Har kun ett, og det holder til bruken her. Lades ganske fort, men er lurt å lade de rett etter bruk, og ikke vente til de skal brukes. Batteriene passer til flere hageredskaper. Batteriet alene koster noe over 3000,- om man ønsker ett til. Men vær obs, på siden til Husqvarna er samme klipper med to forskjellige priser, og det er fordi de er å få med og uten lader/batteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå