AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Jeg har innsett at det jeg skulle gjort for 3-4 år siden var å søke om skilsmisse, selv om vi har barn sammen. Det er en sorg å kjenne på at jeg ville vært mye bedre rustet dersom jeg gjorde det da. Nå er jeg langtidssykemeldt, økonomien og energien er redusert og jeg er ikke attraktiv lengre for potensielle nye. Hvordan kan man finne ut av økonomi ved skilsmisse? Selv leie i området er noe jeg ikke vet om jeg har råd tid, utleieprisene er horrible og jeg ville ikke hatt mye rom for å spare egenkapital til eget bosted. Hva er veien og stegene? Må man være separert ett helt år før man kan bli skilt? Hvorfor så lenge, det er enda et år der man ikke kan møte andre? Anonymkode: 85223...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Du kan møte andre selv om du bare er separert. Oppgjøret skjedde før skilsmissen var vedtatt et år senere . Anonymkode: b4f06...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Første steg er å finne seg nytt sted å bo. For å ta ut separasjon må dere bo på to ulike adresser. Separasjonen blir uke innvilget før dere gjør det. Og ja, dere må være separert 1 år, og bo på forskjellige adresser i denne perioden, før dere kan søke om skilsmisse . Du kan google statsforvalter og skilsmisse, står alt på sidene deres der Har dere barn? Anonymkode: 5c918...b98 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Første steg er å finne seg nytt sted å bo. For å ta ut separasjon må dere bo på to ulike adresser. Separasjonen blir uke innvilget før dere gjør det. Og ja, dere må være separert 1 år, og bo på forskjellige adresser i denne perioden, før dere kan søke om skilsmisse . Du kan google statsforvalter og skilsmisse, står alt på sidene deres der Har dere barn? Anonymkode: 5c918...b98 Det tillates at man bor sammen sted i starten, kanskje 1 mnd, det kommer an på situasjonen, men man burde ut ASAP Anonymkode: b4f06...8b5
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Første steg er å se over økonomi og hva slags muligheter du har. Kan du leie noe rimelig? Deg er utrolig hva man kam få til hvis man legger om livsstil og er sparsommelig. Se om du kan diskutere det med noen om er gode på økonomi. Andre steg er å ha en plan. Når bruddet skjer, så bør det skje kort og kontant. Ikke bli værende i boligen sammen med ex. Da vasser du til knærne hver dag i konflikt, diskusjoner og misnøye. Dere må ta ut separasjon så fort dere har brutt opp. Dette kan gjøres før du flytter ut, men som nevnt bør heller bruddet og formalia gjøres raskt og effektivt i stedet for en langvarig misære. Har dere små barn må dere til megling og det er litt regler rundt det som du må sette deg inn i. Ikke sett deg i en situasjonen hvor ex kan hevde at du saboterer el. Dokumenter alt. Ta notater. Kommuniser skriftlig. Formell skilsmisse innvilges tidligst etter et år med separasjon. I mellomtiden må boet være gjort opp. Å treffe nye menn i denne perioden er ikke tilrådelig men det er opp til deg. Anonymkode: f7bd4...a5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå