Gå til innhold

Jeg har bare hatt sex med kjæresten min han har hatt med veldig mange

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med å slutte å tenke på alle kjeresten min har hatt sex med før meg. Jeg vet at det er snakk om veldig mange kanskje helt opp i 30-50 stykker. Vi har vært i lag i 2 år og bor sammen. Men jeg klarer ikke komme meg over dette. Jeg blir kvalm å trist å vil ikke ha nå fysisk kontakt i periodene dette plager meg mest. Jeg vet at det er teit å har prøvd å slutte å tenke på dette men det funker ikke. Jeg har også prøvd å snakke med kj min om dette å sport spørsmål men de vil han ikke svare på. Jeg er så lei av å lure på hvor de så ut, hva de ville gjøre, hvordan de var osv. Så er det noen andre som har hatt dette probleme som har råd til hvordan jeg kan komme meg over dette?

Anonymkode: 35051...716

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fortid er fortid, det har vi alle sammen. Dette får du ikke endret på. Selv om han har hatt mange betyr jo ikke det at han skal ligge med andre nå. 

Hvorfor gikk du inn i et forhold med han om det plager deg så mye?

Anonymkode: 77792...34a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fortid er fortid, det har vi alle sammen. Dette får du ikke endret på. Selv om han har hatt mange betyr jo ikke det at han skal ligge med andre nå. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg viste ikke dette når vi ble sammen. Hadde ikke had samleie før han så viste ikke hva det betydde for meg. Jeg kjøner det er fortid å er ikke sur på han. Bare trenger råd til hva jeg kan gjøre får å slutte å tenke og forstille meg ting han har gjort før jeg kom inn i bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å slutte å tenke på alle kjeresten min har hatt sex med før meg. Jeg vet at det er snakk om veldig mange kanskje helt opp i 30-50 stykker. Vi har vært i lag i 2 år og bor sammen. Men jeg klarer ikke komme meg over dette. Jeg blir kvalm å trist å vil ikke ha nå fysisk kontakt i periodene dette plager meg mest. Jeg vet at det er teit å har prøvd å slutte å tenke på dette men det funker ikke. Jeg har også prøvd å snakke med kj min om dette å sport spørsmål men de vil han ikke svare på. Jeg er så lei av å lure på hvor de så ut, hva de ville gjøre, hvordan de var osv. Så er det noen andre som har hatt dette probleme som har råd til hvordan jeg kan komme meg over dette?

Kjæresten din gjør litt i å ikke fore din besettelse.

Du ville selvfølgelig ikke fått høre at de alle var stygge og dårlige i senga, så det er kun ditt oppheng som vil ha flere detaljer. Ikke fornuften.

Du burde oppsøke en psykolog, da sjalusi kan rive både deg og din partner i fillebiter.

Eller, så må du finne deg en uerfaren partner. Det finnes mange av dem.

Anonymkode: b3b18...a56

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn deg noen som ikke har ligget med så mange eller gå i terapi. Er mange menn som ikke har ligget med noen. Kanskje hunden en sjanse ?

Anonymkode: 1e870...484

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har dere snakket om dette? Ikke spør når man ikke tåler svaret!

Anonymkode: 85acc...7fc

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo deg han vil ha nå og har hatt de siste to årene. Om du fortsetter å mate sjalusien din kommer du til å ødelegge forholdet.

Anonymkode: 6cba2...d0c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er litt informasjon om retroaktiv sjalusi og tips til hvordan du kan takle det

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/retroaktiv-sjalusi-sjalu-pa-kjaerestens-fortid

Sitat

Strategier for å takle retroaktiv sjalusi: Hva du kan teste her og nå:

Forhold deg passivt til tankene: Se om du kan la være å svare på tankene med en gang de dukker opp. 

Begrens tiden du forholder deg til tankene. Sett for eksempel av 15 minutter på kveldstid hvor du kan gruble, sammenligne, og prøve å finne ut av ting. Resten av dagen ignorerer du bare tankene når de dukker opp.

Søk mindre bekreftelse: Å stadig søke bekreftelse fra partneren din kan påvirke forholdet negativt, og fører ofte til mer usikkerhet i stedet for å hjelpe. Prøv å stå imot trangen til å søke bekreftelse, og fokusere heller på nåtiden og det dere har sammen her og nå.

Anonymkode: 217bb...25c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er litt informasjon om retroaktiv sjalusi og tips til hvordan du kan takle det

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/retroaktiv-sjalusi-sjalu-pa-kjaerestens-fortid

Anonymkode: 217bb...25c

tusen takk dette hjelper mye😁

Anonymkode: 217bb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samtaleterapi.

Anonymkode: fe0f5...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min har hatt sex med så mange, at han ikke en gang husker hvor mange. Jeg tror han sluttet å telle da han nådde en viss alder. For min del så spiller det ingen rolle hvor mange eller hvem, så lenge jeg er den eneste nå, og den siste, så er det det som betyr noe for meg. 

Anonymkode: 07061...261

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er et deg-problem. De fleste har hatt flere partnere. Anbefaler som AB over og lese om retroaktiv sjalusi. Best info på engelsk. Typen min sleit mye med det samme, og han hadde hatt flere enn meg.... Han jobbet mye med det selv. Det går bedre nå.

Anonymkode: ff2c7...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren min har hatt sex med så mange, at han ikke en gang husker hvor mange. Jeg tror han sluttet å telle da han nådde en viss alder. For min del så spiller det ingen rolle hvor mange eller hvem, så lenge jeg er den eneste nå, og den siste, så er det det som betyr noe for meg. 

Har du bare ligget med han eller har du også hatt mange? I så fall så er ikke din situasjon lik i det hele tatt slik som ts beskriver. 

Anonymkode: 71450...10e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ikke helt på samme sted som deg.. både jeg og min kjære har vært sammen lenge og begge har hatt få partnere. Jeg to, hun 4, så vi stiller nogenlunde likt. Vi møttes som svært ung. Om hun hadde hatt 30 og jeg to hadde det vært problematisk. Om vi begge hadde vært singel lenge og hatt 30 hver hadde det betydd lite. Mitt inntrykk er at de som sier at mange sexpartnere ikke betyr noe er kun folk som har ligget rundt selv. Jeg syns det blir for enkelt å si at fortid er fortid.. det er ingen ting galt med å ha sex med mange, men her handler dette mer om å være kompatibel på grunn av fortid. Dere har trolig veldig forskjellig syn på sex, nærhet og intimitet. Jeg ville gjort det slutt og gått videre mest sannsynlig om jeg var i din situasjon. Du er mer verdt enn du tror! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg viste ikke dette når vi ble sammen. Hadde ikke had samleie før han så viste ikke hva det betydde for meg. Jeg kjøner det er fortid å er ikke sur på han. Bare trenger råd til hva jeg kan gjøre får å slutte å tenke og forstille meg ting han har gjort før jeg kom inn i bilde?

Jeg har vært med "et par" før mannen, og kan med hånden på hjertet si at de ikke betyr noe som helst. Er rett og slett ganske likegyldig i forhold til dem.

Det er skummelt å begynne å spørre og grave. Vil du virkelig at han skal sammenligne dem med deg? Siden du spør hvordan de så ut og hva de gjorde?

Kanskje lurt å ta en samtale med mannen, men med en annen vinkling. Innrøm at det gjør deg usikker at han har vært med mange, og vær ærlig på at det plager deg. Så vil du nok få beroligende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du bare ligget med han eller har du også hatt mange? I så fall så er ikke din situasjon lik i det hele tatt slik som ts beskriver. 

Jeg har ikke hatt sex med mange, jeg hadde hatt sex med to menn før han. Og det var ikke langvarige partner over flere år, men to korte flørter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt sex med mange, jeg hadde hatt sex med to menn før han. Og det var ikke langvarige partner over flere år, men to korte flørter. 

Det var oppløftende å lese! Jeg fikk nå

stor respekt for deg og jeg kan virkelig lære noe av deg her. Hvorfor plager det ikke deg? Du er heldig og sterk som er så frigjort fra dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hengebuksvinet skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært med "et par" før mannen, og kan med hånden på hjertet si at de ikke betyr noe som helst. Er rett og slett ganske likegyldig i forhold til dem.

Det er skummelt å begynne å spørre og grave. Vil du virkelig at han skal sammenligne dem med deg? Siden du spør hvordan de så ut og hva de gjorde?

Kanskje lurt å ta en samtale med mannen, men med en annen vinkling. Innrøm at det gjør deg usikker at han har vært med mange, og vær ærlig på at det plager deg. Så vil du nok få beroligende svar.

Du har vært med et par.. og hvor mange har han hatt sex med? Er det mange flere enn deg? Og hva betyr et par i hermetegn? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil det plage deg i lengden at han har opplevd mange fler enn deg? Vil du føle du har gått glipp av mye som han bare kan krysse ut på bucket listen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri spør om noe du egentlig ikke liker svaret på! Det er ikke riktig ovenfor han heller, å bli «stilt til veggs» om fortiden hans, og evt bruke det mot han.  Du har ikke krav på å vite detaljer om dette, og du har heller ikke godt av det. Tenker at dette må du legge fra deg for å i det hele tatt kunne fortsette forholdet, gjør du ikke det vil det ta slutt. 

Anonymkode: 351ac...6e9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...