Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!
Katten vår kom på døra med en søt fuglebaby! Den levde så jeg klarte ikke annet enn å faktisk ta den inn for å prøve å redde den. Nå er den skikkelig aktiv og ser godt ut (tross alt). 
Jeg aner ikke hvilken sort men den er iallefall søt. Jeg ønsker å prøve å redde den for så å slippe den ut igjen når den er stor nok. Noen som har erfaring, tips eller noe hjelp å komme med? Vil så gjerne e at det her skal gå bra!  Søkt litt på nett å det kan se ut som det er en rudge baby.

Anonymkode: a409f...083

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg mørkt håndkle over og vann på t-fat. Gi ro og stillhet.

Anonymkode: 29c4c...f97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

må ha mat også hvis den ikke skal dø.. Finn mark i jorda og kutt den opp i småbiter. (spørs hvor gammel den er da..)

Anonymkode: 58c60...daa

Skrevet

Usaltet kjøttdeig bør fungere. Håndter den så lite som mulig,  den skal jo bli redd mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

må ha mat også hvis den ikke skal dø.. Finn mark i jorda og kutt den opp i småbiter. (spørs hvor gammel den er da..)

Har laget en slags velling som jeg fant oppskrift på, på YouTube. Den velklingende var for små fuglebabyer. Skal finne mark og mose de og ja etterhvert (tror den er for liten enda). Den bæsjer etter mating iallefall. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har laget en slags velling som jeg fant oppskrift på, på YouTube. Den velklingende var for små fuglebabyer. Skal finne mark og mose de og ja etterhvert (tror den er for liten enda). Den bæsjer etter mating iallefall. 

Ble mye skrivefeil😅 skulle stå at jeg har funnet mose til "rede" og skal gi most mark etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klart får den mat. Har laget en slags velling for fuglebabyer. Den drikker ikke selv enda så den blandes inn vann i vellingen. Tror den er for liten for most mark enda. Men skal prøve etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (4 minutter siden):

Usaltet kjøttdeig bør fungere. Håndter den så lite som mulig,  den skal jo bli redd mennesker.

Prøver å håndtere den kun ved fôring og for litt varme og trygghet siden den ikke har søsken å varme seg på. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du gjør alt rett ts. 

Få tak i et lite hamsterbur å ha den i. 

Den bør ikke være løs inne. 

Du kan lage velling eller dyppe brød i veske. Jeg mener vi brukte melk. 

Ta kontakt med fuglehjelpen.  

De kommer å henter den, men det kan ta tid. Vi måtte ivareta fuglen i tre uker selv før de kom å hentet. 

Vi har fått brev i ettertid om hvordan det gikk med vår fugl 😄

Anonymkode: 8a09b...d56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du gjør alt rett ts. 

Få tak i et lite hamsterbur å ha den i. 

Den bør ikke være løs inne. 

Du kan lage velling eller dyppe brød i veske. Jeg mener vi brukte melk. 

Ta kontakt med fuglehjelpen.  

De kommer å henter den, men det kan ta tid. Vi måtte ivareta fuglen i tre uker selv før de kom å hentet. 

Vi har fått brev i ettertid om hvordan det gikk med vår fugl 😄

Anonymkode: 8a09b...d56

Den er i en stor plastboks med god luft nå. Drillet mange hull på lokket å i sidene. Har ikke noe annet får hånd nå 😕

prøver å kontakte de men får ikke svar. 

Så utrolig kjekt! Håper virkelig vi klarer å holde den i live. Hvor mange timer gikk det mellom hver mating? Hun/han gjør ifra seg raskt etter mating iallefall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...