AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Er det noen her som har gjort det, som kan dele litt erfaringer? Hvordan gjorde du/dere det? Hvilke materialer? Maling? Lurer på om det er noe å spare på å lage det selv, kontra å kjøpe ferdigprodusert til 2000+ kroner? Har nemlig tosifret nummer + bokstav, og mye utstyr/maling liggende fra før... Tenker 50 cm høyde. Anonymkode: c1c38...8dc
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Anonymkode: 764d1...fb6 Hilsen Drammen kommune? Disse reglene følges i alle fall ikke i kommunen her. Håper noen kan svare på det jeg faktisk spør om Anonymkode: c1c38...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hilsen Drammen kommune? Disse reglene følges i alle fall ikke i kommunen her. Håper noen kan svare på det jeg faktisk spør om Anonymkode: c1c38...8dc Da googler du kommunen din, eller tar kontakt med de? 🤦♀️ Men det er veldig lik offentlig standar for dette, men ingen som vet det og ingen som følger det. Det viktigste er vel at nummeret er lett synlig og forståelig. Anonymkode: 764d1...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da googler du kommunen din, eller tar kontakt med de? 🤦♀️ Men det er veldig lik offentlig standar for dette, men ingen som vet det og ingen som følger det. Det viktigste er vel at nummeret er lett synlig og forståelig. Anonymkode: 764d1...fb6 Jeg spør jo ikke om regler for husnummerskilt, men om praktisk utførelse hvis man skal lage det selv... Da tenker jeg selvsagt på hvilke materialer folk har brukt, kanskje tips til oppheng, hvordan forstørre eventuell skrift til riktig størrelse (om man ikke tegner på frihånd) og så videre! Anonymkode: c1c38...8dc
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Forøvrig vil selvsagt 50 cm høye sorte bokstaver på nesten-hvitt-hus bli langt mer synlig enn 15 cm lys metall-hyllevare som jeg har nå... Anonymkode: c1c38...8dc
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg spør jo ikke om regler for husnummerskilt, men om praktisk utførelse hvis man skal lage det selv... Da tenker jeg selvsagt på hvilke materialer folk har brukt, kanskje tips til oppheng, hvordan forstørre eventuell skrift til riktig størrelse (om man ikke tegner på frihånd) og så videre! Anonymkode: c1c38...8dc Kjøp ei tegnblokk med store ark og tegn til du blir fornøyd. Klipp ut og bruk det som mal på en tynn treplate. Anonymkode: fc317...0ef
newman01 Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøp ei tegnblokk med store ark og tegn til du blir fornøyd. Klipp ut og bruk det som mal på en tynn treplate. Anonymkode: fc317...0ef Tynn treplate er ikke nødvendigvis særlig holdbart utendørs i alle årstider. Stikk innom Biltema eller noe sånt og kjøp plater med blank akryl. Det er stivt og holdbart. Så tegner du husnummer på et ark og overfører malen til akrylplata og skjærer ut med stikksag eller noe sånt. Grunn og lakker i ønsket farge, og kjøp festeanordning i metall (slike man bruker på bilder). Alternativt kan du foliere akrylplata omtrentlig samme fremgangsmåte som her: https://artworx.shop/product/husnummer-konturskjaert-solv/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping_all_w_o_oslo&utm_content=746313398595&utm_term=4619&gad_source=1&gbraid=0AAAAAqKRjlavW1vjbtwwDlIECpoHtLtfl&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VPJU6JGOpkPwb4PNfoyt6m8H_Pbkmjh65YaWnvdij9hg6pmv8gY4JkaAtjzEALw_wcB Endret 4. mai av newman01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå